Obchodní centrum Aupark začne HB Reavis stavět v říjnu

Vizualizace obchodního centra Aupark. Zdroj: HB Reavis
Vizualizace obchodního centra Aupark. Zdroj: HB Reavis

Obchodní centrum Aupark v blízkosti královéhradeckého vlakového nádraží v lokalitě U Koruny, které se plánuje už od roku 2007, se začne stavět v říjnu. Mezinárodní developerská skupina HB Reavis na stavbu již získala povolení.

Třípodlažní obchodní dům o rozloze přesahující 24 tisíc metrů čtverečních by podle předběžných plánů mohl být hotový na podzim roku 2016, hodnota investice se bude pohybovat kolem dvou miliard korun.

V Hradci tak přibude více než sto různých obchodů

Podle investora by obchodní centrum Aupark mělo plně zapadat do historické koncepce města, být dílem moderní architektury a navázat na takové osobnosti, jako jsou pánové Gočár nebo Fňouk.

V obchodním domě, který bude z velké části prosklený, nakupující najdou více než sto obchodů, přičemž zhruba třetina z nich bude zaměřena na oblečení a módu, zhruba v deseti procentech z nich bude elektronika. Další obchody budou věnované jídlu či sportovnímu vybavení. Nebudou zde chybět ani kavárny, restaurace či rychlé občerstvení.

Na místě bývalého autobusového nádraží by chtěla začít firma stavět už od října. Pozemek získala od královéhradeckého magistrátu.

Lokalita je podle HB Reavis výhodná hlavně kvůli výborné dopravní obslužnosti. „Nejen přímá návaznost na centrum města, se skvělou dostupností pro pěší, ale také sousedství vlakového a autobusového nádraží a terminálu městské hromadné dopravy jsou velkou devizou Auparku Hradec Králové,“ popsala projekt developerská skupina HB Reavis, která působí i v několika dalších státech. Například na Slovensku, v Polsku nebo ve Velké Británii.

Parkoviště pojme až 1200 automobilů

Kromě obchodů nabídne centrum Hradečanům i téměř 1200 parkovacích míst. „Motorizované místní i mimoměstské návštěvníky příjemně překvapí nadstandardní parkování v suterénu centra a parkovacím domě, který je ve dvou podlažích přímo propojen s obchodní pasáží centra,“ píše se v plánu Auparku.

Jak uvedl webový portál e15.cz současně s obchodním centrem vznikne v lokalitě nová moderní okružní křižovatka U Koruny, které Auparku zajistí bezproblémovou dopravní obslužnost. Město má na její výstavbu v návrhu rozpočtu na příští rok připraveno 25 milionů korun.

O projektu Aupark jsme vás v minulosti informovali již několikrát. Původní plány počítaly s tím, že centrum bude hotové již v roce 2014. Mezinárodní společnost HB Reavis je v Hradci Králové dobře známá, developerská skupina měla původně převzít projekt obchodního centra Arkády a k němu přidruženému stadionu v hradeckých Malšovicích od společnosti ECE. V červenci letošního roku ale od svého záměru ustoupila. 

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Nejlépe hodnocený příspěvěk ▼
22.9.2014 12:52
Inka (neregistrovaný)
RE: Další obchodní centrum v HK
Já bych udělala trochu čistku.Proč tu je tolik Albertů a nemáme Globus?Naco stavět další obchodní centrum?Podle mě je to zbytečná investice.Ty peníze by se daly využít mnohem lépe a jinde.Na náměstí před kostelem zmizela zeleň a udělalo se náměstí,které se už muselo opravovat. zobrazit | souhlasím (+3) | nesouhlasím (-0)
Nejhůře hodnocený příspěvěk ▼
22.9.2014 18:25
K.rocankova (neregistrovaný)
AU!
Osobně si myslím, že další nákupní centrum Hradec rozhodně nepotřebuje, ale s tím už asi nic neuděláme.
Jako by byla nějaká novinka, že kdykoli se postaví nějaké centrum, malé obchůdky v okolních ulicích za chvíli skončí (buď se přemístí do nového a nebo zkrachují). Ani teď se mi nezdá, že by všechny výlohy od nádraží k Tescu byly plné a pak to budou ulice duchů.
Další věc je, že parkoviště u Koruny je každý den prakticky plné. Proč asi? Kdokoli pokračuje do práce vlakem nebo pracuje v okolí, může tam zadarmo zaparkovat. Neplacené parkování je v Hradci taková raritka - to místní vědí velmi dobře. Skutečně mě zajímá, kde bude nyní zmíněných pár stovek aut parkovat. Můžeme se jen dohadovat jestli v Auparku (majitel zřejmě Češtinou vládnout nebude) bude možné parkovat taky zadarmo a nebo to bude jako v Afi Pardubice. Tam to zpočátku bylo zadarmo, pak už to zase tak zadarmo nebylo a teď tam můžete stát zadarmo hodinu a zbytek vám prominou když tam utratíte. Kdo si pamatuje jak to bylo v Atriu? Tam to taky bylo zadarmo a dnes závora. Lidé prostě chtějí parkovat zadarmo v centru a je to dobré i pro menší obchody a pohyb ve městě. U nádraží, i u Terminálu je naprostá nezbytnost mít možnost parkování zdarma - nebo za symbolickou cenu a vyspělá města toto vědí. I Pardubice už se snaží vyřešit problém s parodií na parkoviště před jejich Hlavním nádražím, které je, vzhledem k počtu cestujících, směšně malé. Zbavujeme se záchytného parkoviště a bude to chyba.
zobrazit | souhlasím (+0) | nesouhlasím (-1)

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
22.9.2014 12:21
Ocraux (neregistrovaný)
Hradec se zbláznil
Doufám že to nepostaví, jako by už teď tam toho bylo málo. Všichni lidi jsou narvaný v obchoďákách a město zeje prázdnotou. Fuj. Vyhnat ty, kteří povolili tolik obchodních domů....
22.9.2014 12:23
Eva Kolářová (neregistrovaný)
Další obchodní centrum v HK
Hradec Králové se mění ve futuristické město. Taková nádhera to byla, když jsme s dcerou před 3 lety mohly chodit ve stínu na náměstí, sednout si pod strom a těšit se ze šumu listí. Nyní na náměstí šumí jedině tak poutač na ČSOB, a u Koruny to budou asi auta, že? Zeleň, to je to co mi chybí! Za svůj názor se nestydím!
22.9.2014 12:52
Inka (neregistrovaný)
RE: Další obchodní centrum v HK
Já bych udělala trochu čistku.Proč tu je tolik Albertů a nemáme Globus?Naco stavět další obchodní centrum?Podle mě je to zbytečná investice.Ty peníze by se daly využít mnohem lépe a jinde.Na náměstí před kostelem zmizela zeleň a udělalo se náměstí,které se už muselo opravovat.
22.9.2014 23:40
Luboš (neregistrovaný)
RE: Další obchodní centrum v HK
Investor určitě usoudil, že se v Hradci ještě jedno obchodní centrum docela dobře uživí a bude vydělávat, tak se pro něj rozhodli. Vadí vám, že je tady hodně Albertů a když má přijít někdo jiný, tak jste nespokojená.

Když to je zbytečná investice, tak jaký máte pro investora nápad aby lépe využil svoje peníze? Do čeho by je měl investovat? Do městské zeleně? A ta by mu jak vydělávala?

1.10.2014 12:56
Tomáš (neregistrovaný)
RE: Další obchodní centrum v HK
Co je komu po investorovi? Většina lidí to nechce, tak proč to stavět? Kdo to vůbec povolil postavit? to zas někdo dostal nějaké korunky do kapsičky :-) Obchoďáků je mraky, ale nebude ani kde zaparkovat! nehledě na to, že obchůdky ve městě budou padat na hubu, protože všechno stáhnou obchoďáky a velké řeťezce. Ve městě se pak potkáme akorát tak s duchy. o to jde investorovi a městu?? takový parkovací dům by se možná hodil víc! teď tam parkuje několik desítek aut. Kdyby bylo víc místa, parkovalo by tam ještě víc lidí! To je investorovi málo?
22.9.2014 14:16
StyLLe (neregistrovaný)
Myslím si, že je to potřeba, protože je jích tu málo a není tu žádný pořádný..
Atrium ? Myslím si, že tomu se nedá říkat ani obchodní centrum.. A Futurum ? To už znám i po slepu, takže podle mého názoru ho potřebujem..
22.9.2014 14:58
Petr (neregistrovaný)
a co plány????
Co takhle dloho slibovaná křižovatky u bývalé mylety nebo parkoviště na takovém místě kde se nebude muset platit parkovné mame dvě děti a než člověk oběha všechny doktory tak na parkovném necham majlant a to nemluvim co jsem před zaplaceni parkovného nechal v lekarnách a druha věc ,LIDI MĚLI BY JSTE SE POZASTAVIT NAD TÍM JAK NAŠE DĚTI BUDOU VYRUSTAT A KDE SI BUDOU HRAT , na asfaltu kde sjou olejové skvrny od vozidel???? RADŠI JSEM PRO TU ZELEŇ!!! nebo takove plany co slibuji už dvace let!!!
22.9.2014 16:15
Anna (neregistrovaný)
Cbchodní centrum Aupark
Budeme jen rádi když ho postaví,od toho to je město a k tomu obchody patří a toto město se stále proměňuje k lepšímu ,byla by škoda přijít o takovou nádheru.Za zelení a přírodou musíte za město a myslím že když se chce tak se dá kde posedět.Toto místo by stejně k posesení moc vhodné nebylo a alespoň ten vjezd do města bude kultůrnější.Jen tak dál,moc dobrý nápad...:-) .
23.9.2014 18:21
Fudji (neregistrovaný)
RE: Cbchodní centrum Aupark
to je ta nejvetsi kravina co kdo muze napsat jen cesi sou tak blbi ze si nechaj stavej obchodaky ve meste v cizene to delaj za mestem
22.9.2014 17:16
Jaroslav Sandmann Hajaja (neregistrovaný)
Díky bohu za ten obchoďák.
Všichni budeme zaměstnáni v obchodních domech a budeme si navzájem prodávat limonádu. Tak natartujeme ekonomiku a zatočíme s krizí.
22.9.2014 18:25
K.rocankova (neregistrovaný)
AU!
Osobně si myslím, že další nákupní centrum Hradec rozhodně nepotřebuje, ale s tím už asi nic neuděláme.
Jako by byla nějaká novinka, že kdykoli se postaví nějaké centrum, malé obchůdky v okolních ulicích za chvíli skončí (buď se přemístí do nového a nebo zkrachují). Ani teď se mi nezdá, že by všechny výlohy od nádraží k Tescu byly plné a pak to budou ulice duchů.
Další věc je, že parkoviště u Koruny je každý den prakticky plné. Proč asi? Kdokoli pokračuje do práce vlakem nebo pracuje v okolí, může tam zadarmo zaparkovat. Neplacené parkování je v Hradci taková raritka - to místní vědí velmi dobře. Skutečně mě zajímá, kde bude nyní zmíněných pár stovek aut parkovat. Můžeme se jen dohadovat jestli v Auparku (majitel zřejmě Češtinou vládnout nebude) bude možné parkovat taky zadarmo a nebo to bude jako v Afi Pardubice. Tam to zpočátku bylo zadarmo, pak už to zase tak zadarmo nebylo a teď tam můžete stát zadarmo hodinu a zbytek vám prominou když tam utratíte. Kdo si pamatuje jak to bylo v Atriu? Tam to taky bylo zadarmo a dnes závora. Lidé prostě chtějí parkovat zadarmo v centru a je to dobré i pro menší obchody a pohyb ve městě. U nádraží, i u Terminálu je naprostá nezbytnost mít možnost parkování zdarma - nebo za symbolickou cenu a vyspělá města toto vědí. I Pardubice už se snaží vyřešit problém s parodií na parkoviště před jejich Hlavním nádražím, které je, vzhledem k počtu cestujících, směšně malé. Zbavujeme se záchytného parkoviště a bude to chyba.
22.9.2014 18:48
beda3241  (Nováček)
Další obchoďák?
Proč ne třeba Globus,ten tu ještě není,ale u Koruny 200m od Tesca.Vyloženě směšné,kdo tohle vymyslel a schválil,to byl opravdu borec.Souhlasím z názory,že by u nádraží mělo být bezplatné parkoviště.
23.9.2014 10:47
erbin (neregistrovaný)
RE: Další obchoďák?
Hodně lidí chce Globus v HK a je to kvalitní obchod,akorát Globusy nesmějí být od sebe blíže jak 50km. Parkování gratis,jasná věc!
22.9.2014 22:35
Freddy  (Nováček +20)
parkoviště
no ono to není jen o tom, že lidi přijdou o placené parkoviště. Pozemek je soukromý a město to neovlivní. Město by však mělo počítat s tím, co se stane, až to parkoviště zmizí. Jeho kapacita je zhruba 300 aut a to už bude znát, až tam nebudou moci zaparkovat. Ta auta budou muset někde stát a budou stát patrně někde v dosahu nádraží. A tam už místo prostě není. Tzn. nejen, že nebude kde zaparkovat zadarmo, ale ono nebude vůbec kde zaparkovat. Něco skončí na parkovišti u koruny, něco, se vejde k Sudopu, něco k Čedoku. Jinde už se nedá zaparkovat ani nyní a to i přesto, že se tam platí. Takže těch cca 200 aut, která se jinam nevejdou, bude potřeba někam dostat. A jsem zvědav kam.
Takže je jasné, že se můžeme připravit v dohledné době v této lokalitě na poměrně citelné zdražení parkovného.
22.9.2014 23:30
Luboš (neregistrovaný)
RE: parkoviště
Myslím, že stačí si přečíst článek a je jasné jak to bude s parkováním. Čtu, že u obchodního centra má být velké podzemní parkoviště pro 1200 aut. Je to skutečně víc než hodně. Nějak se mi tomu číslu nechce moc věřit, ale i kdyby to bylo jen polovina, tak to bude určitě docela stačit.
Nevidím nejmenší důvod proč by parkování v centru města mělo být zdarma. Parkování zdarma v centru města je skutečně veliký luxus, který si nedovolí ani mnohem bohatší města a státy než je Hradec a Česko. Na takový luxus nemáme a tak je současný stav docela dobře vyhovující. Pokud už je nutné autem zajet do města, tak nyní se dá na rozdíl od situace někdy před 5 lety docela ledaskde a kdykoliv zaparkovat.
Stačí zavést lehce placená parkování a rázem jsou volná parkovací místa.
S přibývajícím počtem parkovacích míst určitě nebude potřeba nějak zdražovat parkování. Už teď jsou parkovací domy poloprázdné, takže je třeba zachovat paniku.
23.9.2014 18:40
Freddy  (Nováček +20)
RE: parkoviště
omlouvám se, to mi uniklo. Byť o kapacitě 1200 docela pochybuju, když si vezmu v potaz, že kapacita Katschnerky je cca 500 lidí.
24.9.2014 18:33
danča (neregistrovaný)
RE: parkoviště
Jedná se o parkování na ty 2-3 roky stavby! Pak už samozřejmě za poplatek bude kde parkovat :-(
23.9.2014 11:28
Jana L. (neregistrovaný)
Ach jo :(
Nějak mi ušlo, jak může budova, která bude z větší části ze skla, citlivě doplnit koncepci pana architekta Gočára.

Snaad budou parkovací místa poskytována bezplatně, což by bylo jediné plus této stavby.

Taky si nedokážu představit, kdo tam bude chodit nakupovat. Tolik obchodů se přeci nemůže uživit.
23.9.2014 11:48
Mončule (neregistrovaný)
Jsem od narození Hradečák. Bydlela jsem na Gočárovce - bývala to Ulice! Teď? Po tom co postavili Atrium už je to ulice duchů a stává se to už i z S.K.Neumanna! Krámky se tam střídají jak na běžícím pásu! Myslim že Atrium a Futurum a Tesco v Březhradě s okolní masou obchodů bohatě stačí. Je to špatná myšlenka a městské peníze by se radši měli investovat do dětškých hřišť a oživení zeleně.
23.9.2014 14:07
Luboš (neregistrovaný)
RE:
Jak jste přišla na to, že to bude stavět město?
Co takhle si nejdřív přečíst článek, je to hned v 1. odstavci.
23.9.2014 14:34
N. (neregistrovaný)
Myslím si, že je to super nápad! Kromě Futura zde žádné pořádně nákupní centrum není, proto je paráda, že tu přibude Aupark:-) Zeleně mi přijde v Hradci uplně akorát, mnohem víc než ve většině velkých měst.. Aleje kolem silnic, parky.. Za sebe tento projekt podporuji s velkým nadšením !
23.9.2014 19:42
karel schmied (neregistrovaný)
Aupark
Výstavba takového projektu je vždy na odvaze developera.protože on investuju své prostředky. Co mě vadí je to ,že na zakončení /ose/ Gočárovky bude architektura druhé ligy vycházející ze třípatrové budovy supermarketu. Velká chyba,co dělal pan hlavní architekt proto , aby tuto šanci na výraznou stavbu dle mého názoru vzešlé ze soutěže zachoval ?
24.9.2014 22:27
Ondra (neregistrovaný)
RE: Aupark
Gočárovka končí u Kuklenského viaduktu!
24.9.2014 22:27
Ondra (neregistrovaný)
RE: Aupark
Gočárovka končí u Kuklenského viaduktu!
23.9.2014 23:12
Jana (neregistrovaný)
To snad nééééééééééééééééé!
24.9.2014 19:55
anonym (neregistrovaný)
viděli jste třeba město jako je Olomouc? Nebo Liberec? Kde mají takových obchodních center velkých, jako futurum, asi 5? Maličký atrium s pár obchůdkama a futurum, který je věčně přecpaný.. novej obchoďák je dobrej nápad
25.9.2014 12:50
Salix (neregistrovaný)
lepší než Arkády
Myslím, že to nebude špatné - největší předností se mi zdá dobré napojení na veřejnou dopravu, a to nejen městskou. Centra na krajích města naopak neumožňují nic jiného, než použít auto. A když se rozhlédnete po jiných městech u nás (Brno - Vaňkovka, Praha - Kotva, My (dřívější Máj:-), Palladium)i ve světě - Vídeň, Barcelona a jeho El Corte Inglés, který patří k největším obchodním domům v Evropě) ...tak obchodní domy najdete i v samotném centru města a naopak se mi zdá, že přispívají k oživení centra, k tomu, že se i o víkendu lidé vypraví "do města" a ne jen "na kraj města". Rozhodně mě osobně se projekt Auparku zamlouvá více, než Arkády, které měly vzniknout vysloveně v zelené části HK. Na parkovišti u Koruny nic krásného nevidím:-), Aupark je rozhodně lepší varianta než současná podoba.
25.9.2014 14:08
Andrew (neregistrovaný)
Nesouhlasím s tímto projektem! Proč se má stavět obchodní centrum skoro uprostřed města? Takováto centra se v zahraničí staví za městem! Jen u nás si to necháme postavit ve městě a to jen z toho důvodu, že je tu neuvěřitelná korupce! A co dalšího? Doprava! Již nyní je v této lokalitě doprava přetížena a po dostavbě centra se ještě zhorší! Že budou nová pracovní místa? Ano, budou. Ale musíte si též uvědomit, kolik pracovních míst zanikne kvůli tomuto centru, jelikož pro některé obchůdky bude toto centrum likvidační! A to máte zájem trávit víkendové volno v obchoďáku místo toho, aby jste šli třeba do přírody? A co Vaše děti? To budou trávit volno též v obchoďáku místo někde na hřišti? Děkuji, nemám zájem!
7.10.2014 10:54
Zvědavá  (Nováček +1)
Au park
A co takhle jezdit hromadnou dopravou, chodit pěšky nebo jezdit na kole?
Když vidím tu záplavu aut v HK, tak je mě špatně. Každý je líný udělat krok a pak to vypadá, jak to vypadá
8.10.2014 21:27
Luboš (neregistrovaný)
RE: Au park
Zajímalo by mě co má neježdění autem, společného s plánovanou výstavbou nového obchodního centra?
V Hradci určitě není víc aut než kdekoliv jinde a v kdejaké vesnici nebo malých městech je víc aut než v Hradci.
Pro hlasování musíte být přihlášen(a)! Přihlásit se zde

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

I v Hradci se možná bude očkovat v obchodním domě. Který to bude, se ještě neví

Po vzoru Prahy, či Ostravy a Brna, kde se „bezregistrační“ očkovací centra proti covidu mají v nákupních domech otevřít tento týden, chce tuto službu nabídnout i Hradec Králové. Podle krajského koordinátora očkování Jaroslava Malého by se tak mohlo stát již příští týden. Zatím…
Čtěte více

Fontány v Hradci ožijí za pár dní. Kvůli nekázni lidí však ne všechny najednou

Hradecké fontány budou od začátku května postupně ožívat. Jako první budou v následujících dnech spuštěny fontány na křižovatce Koruna u Auparku, u Muzea a na Masarykově náměstí. Některé budou uvedeny do provozu později buď kvůli probíhajícím opravám nebo z důvodu doporučení…
Čtěte více

Semafory pro chodce nebo využití ulice S. K. Neumana. Pomůže to zrychlit provoz u Koruny?

Řidiči, kteří v odpoledních hodinách projíždějí přes křižovatku Korunu, se musejí smířit s několikaminutovým zpožděním. Dlouhé kolony jsou v těchto místech kromě víkendů každý den. Zpoždění nabírají nejen řidiči osobních aut ale především vozy městské hromadné dopravy. Příčinou…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme