Obchodní centrum Aupark začne HB Reavis stavět v říjnu
Obchodní centrum Aupark v blízkosti královéhradeckého vlakového nádraží v lokalitě U Koruny, které se plánuje už od roku 2007, se začne stavět v říjnu. Mezinárodní developerská skupina HB Reavis na stavbu již získala povolení.
Třípodlažní obchodní dům o rozloze přesahující 24 tisíc metrů čtverečních by podle předběžných plánů mohl být hotový na podzim roku 2016, hodnota investice se bude pohybovat kolem dvou miliard korun.
V Hradci tak přibude více než sto různých obchodů
Podle investora by obchodní centrum Aupark mělo plně zapadat do historické koncepce města, být dílem moderní architektury a navázat na takové osobnosti, jako jsou pánové Gočár nebo Fňouk.
V obchodním domě, který bude z velké části prosklený, nakupující najdou více než sto obchodů, přičemž zhruba třetina z nich bude zaměřena na oblečení a módu, zhruba v deseti procentech z nich bude elektronika. Další obchody budou věnované jídlu či sportovnímu vybavení. Nebudou zde chybět ani kavárny, restaurace či rychlé občerstvení.
Na místě bývalého autobusového nádraží by chtěla začít firma stavět už od října. Pozemek získala od královéhradeckého magistrátu.
Lokalita je podle HB Reavis výhodná hlavně kvůli výborné dopravní obslužnosti. „Nejen přímá návaznost na centrum města, se skvělou dostupností pro pěší, ale také sousedství vlakového a autobusového nádraží a terminálu městské hromadné dopravy jsou velkou devizou Auparku Hradec Králové,“ popsala projekt developerská skupina HB Reavis, která působí i v několika dalších státech. Například na Slovensku, v Polsku nebo ve Velké Británii.
Parkoviště pojme až 1200 automobilů
Kromě obchodů nabídne centrum Hradečanům i téměř 1200 parkovacích míst. „Motorizované místní i mimoměstské návštěvníky příjemně překvapí nadstandardní parkování v suterénu centra a parkovacím domě, který je ve dvou podlažích přímo propojen s obchodní pasáží centra,“ píše se v plánu Auparku.
Jak uvedl webový portál e15.cz současně s obchodním centrem vznikne v lokalitě nová moderní okružní křižovatka U Koruny, které Auparku zajistí bezproblémovou dopravní obslužnost. Město má na její výstavbu v návrhu rozpočtu na příští rok připraveno 25 milionů korun.
O projektu Aupark jsme vás v minulosti informovali již několikrát. Původní plány počítaly s tím, že centrum bude hotové již v roce 2014. Mezinárodní společnost HB Reavis je v Hradci Králové dobře známá, developerská skupina měla původně převzít projekt obchodního centra Arkády a k němu přidruženému stadionu v hradeckých Malšovicích od společnosti ECE. V červenci letošního roku ale od svého záměru ustoupila.
Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?
Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.
Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.
Jako by byla nějaká novinka, že kdykoli se postaví nějaké centrum, malé obchůdky v okolních ulicích za chvíli skončí (buď se přemístí do nového a nebo zkrachují). Ani teď se mi nezdá, že by všechny výlohy od nádraží k Tescu byly plné a pak to budou ulice duchů.
Další věc je, že parkoviště u Koruny je každý den prakticky plné. Proč asi? Kdokoli pokračuje do práce vlakem nebo pracuje v okolí, může tam zadarmo zaparkovat. Neplacené parkování je v Hradci taková raritka - to místní vědí velmi dobře. Skutečně mě zajímá, kde bude nyní zmíněných pár stovek aut parkovat. Můžeme se jen dohadovat jestli v Auparku (majitel zřejmě Češtinou vládnout nebude) bude možné parkovat taky zadarmo a nebo to bude jako v Afi Pardubice. Tam to zpočátku bylo zadarmo, pak už to zase tak zadarmo nebylo a teď tam můžete stát zadarmo hodinu a zbytek vám prominou když tam utratíte. Kdo si pamatuje jak to bylo v Atriu? Tam to taky bylo zadarmo a dnes závora. Lidé prostě chtějí parkovat zadarmo v centru a je to dobré i pro menší obchody a pohyb ve městě. U nádraží, i u Terminálu je naprostá nezbytnost mít možnost parkování zdarma - nebo za symbolickou cenu a vyspělá města toto vědí. I Pardubice už se snaží vyřešit problém s parodií na parkoviště před jejich Hlavním nádražím, které je, vzhledem k počtu cestujících, směšně malé. Zbavujeme se záchytného parkoviště a bude to chyba. zobrazit | souhlasím (+0) | nesouhlasím (-1)
Komentáře ke článku
Když to je zbytečná investice, tak jaký máte pro investora nápad aby lépe využil svoje peníze? Do čeho by je měl investovat? Do městské zeleně? A ta by mu jak vydělávala?
Atrium ? Myslím si, že tomu se nedá říkat ani obchodní centrum.. A Futurum ? To už znám i po slepu, takže podle mého názoru ho potřebujem..
Jako by byla nějaká novinka, že kdykoli se postaví nějaké centrum, malé obchůdky v okolních ulicích za chvíli skončí (buď se přemístí do nového a nebo zkrachují). Ani teď se mi nezdá, že by všechny výlohy od nádraží k Tescu byly plné a pak to budou ulice duchů.
Další věc je, že parkoviště u Koruny je každý den prakticky plné. Proč asi? Kdokoli pokračuje do práce vlakem nebo pracuje v okolí, může tam zadarmo zaparkovat. Neplacené parkování je v Hradci taková raritka - to místní vědí velmi dobře. Skutečně mě zajímá, kde bude nyní zmíněných pár stovek aut parkovat. Můžeme se jen dohadovat jestli v Auparku (majitel zřejmě Češtinou vládnout nebude) bude možné parkovat taky zadarmo a nebo to bude jako v Afi Pardubice. Tam to zpočátku bylo zadarmo, pak už to zase tak zadarmo nebylo a teď tam můžete stát zadarmo hodinu a zbytek vám prominou když tam utratíte. Kdo si pamatuje jak to bylo v Atriu? Tam to taky bylo zadarmo a dnes závora. Lidé prostě chtějí parkovat zadarmo v centru a je to dobré i pro menší obchody a pohyb ve městě. U nádraží, i u Terminálu je naprostá nezbytnost mít možnost parkování zdarma - nebo za symbolickou cenu a vyspělá města toto vědí. I Pardubice už se snaží vyřešit problém s parodií na parkoviště před jejich Hlavním nádražím, které je, vzhledem k počtu cestujících, směšně malé. Zbavujeme se záchytného parkoviště a bude to chyba.
Takže je jasné, že se můžeme připravit v dohledné době v této lokalitě na poměrně citelné zdražení parkovného.
Nevidím nejmenší důvod proč by parkování v centru města mělo být zdarma. Parkování zdarma v centru města je skutečně veliký luxus, který si nedovolí ani mnohem bohatší města a státy než je Hradec a Česko. Na takový luxus nemáme a tak je současný stav docela dobře vyhovující. Pokud už je nutné autem zajet do města, tak nyní se dá na rozdíl od situace někdy před 5 lety docela ledaskde a kdykoliv zaparkovat.
Stačí zavést lehce placená parkování a rázem jsou volná parkovací místa.
S přibývajícím počtem parkovacích míst určitě nebude potřeba nějak zdražovat parkování. Už teď jsou parkovací domy poloprázdné, takže je třeba zachovat paniku.
Snaad budou parkovací místa poskytována bezplatně, což by bylo jediné plus této stavby.
Taky si nedokážu představit, kdo tam bude chodit nakupovat. Tolik obchodů se přeci nemůže uživit.
Co takhle si nejdřív přečíst článek, je to hned v 1. odstavci.
Když vidím tu záplavu aut v HK, tak je mě špatně. Každý je líný udělat krok a pak to vypadá, jak to vypadá
V Hradci určitě není víc aut než kdekoliv jinde a v kdejaké vesnici nebo malých městech je víc aut než v Hradci.
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.