Mileta už nebude dopravní zátkou, opravdu to bude do tří let?

Vizualizace: MmHK, úpravy: HK.cz
Vizualizace: MmHK, úpravy: HK.cz

Klíčový dopravní uzel a místo časté dopravní zácpy – křižovatka Mileta v Hradci Králové – je znovu oživeným tématem.

Tentokrát se stát, kraj i město dohodli na tom, že je nejvyšší čas nejen začít stavět, ale také snížit astronomickou částku za modernizaci věčně ucpané křižovatky.

Z původních více jak 300 milionů korun mají opravy křižovatky stát jenom 100 milionů korun. Plynulejší provoz na křižovatce u Milety Královéhradecký kraj slibuje už do tří let.

Urychlení výstavby Milety údajně umožní zjednodušení projektu, který doposud počítal se složitým a nákladným třípatrovým křížením. „S vedením krajského města a hradeckým Ředitelstvím silnic a dálnic jsme se dohodli na úpravách projektu křižovatky, které zachovají možnost plynulého průjezdu Miletou a současně sníží náklady na výstavbu,“ uvedl Karel Janeček, náměstek královéhradeckého hejtmana.

Po ubrání dvou pater se tedy cena za opravy křižovatky dostane z původních 300 milionů korun na pouhou jednu třetinu, tedy na 100 milionů korun. Podle náměstka Janečka nebude mít zjednodušení  původního návrhu vliv na plynulost průjezdu křižovatkou.

A jaká je průjezdnost u Milety v tuto chvíli? Podívejte se na naše webové kamery u Milety.

Na výstavbě se má samozřejmě podílet také stát. Královéhradecký kraj předpokládá, že stát zaplatí zhruba polovinu nákladů a zbytek uhradí ze své kapsy společně s městem Hradec Králové. „Pokud půjde vše podle optimistických odhadů, mohlo by se na Miletě začít stavět koncem příštího roku a hotovo by bylo během roku 2016,“ uvedl Marek Novotný, ředitel hradecké správy Ředitelství silnic a dálnic.

Mileta je jedním z významných dopravních uzlů v Hradci Králové. Kříží se zde hlavní silniční okruh, kudy proudí doprava z dálnice D11 na Brno a Ostravu s tepnou, po které míří do města obyvatelé hustě osídleného Moravského předměstí. Mileta je také důležitou spojnicí pro vozy záchranné služby, které míří do Fakultní nemocnice Hradec Králové.

Mileta je věčné téma

O opravách u Milety se hovoří už převelice dlouho. Na příklad v roce 2002 se počítalo, že opravy vyjdou na částku 415 milionů korun, které by muselo město, kraj a Ředitelství silnic a dálnic do křižovatky vložit. Tehdy se počítalo také s tím, že hovoto bude nejpozději v roce 2006. 

Křižovatka Mileta je mimojiné také věčným politickým tématem, které již dlouhou dobu provází všechna politická programová prohlášení v Hradci Králové. 

Články související s křižovatkou Mileta

Křižovatka Mileta usnadní napojení centra Hradce na Moravské Předměstí

Křižovatka Mileta bude stát 415 milionů

Kraj a magistrát se přou kvůli křižovatce Mileta

Lidé z Heyrovského ulice nechtějí přestavbu křižovatky Mileta

Rekonstrukce křižovatky Mileta se opět odkládá

Hradec chce znovu jednat o křižovatce Mileta

Dostat se do nemocnice může být brzy problém

Snímek z webové kamery | Zdroj: HK.cz Snímek z webové kamery | Zdroj: HK.cz
Vizualizace: MmHK, úpravy: HK.cz Vizualizace: MmHK, úpravy: HK.cz
Vizualizace: MmHK Vizualizace: MmHK

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Nejlépe hodnocený příspěvěk ▼
12.7.2013 09:09
Jan (neregistrovaný)
RE:
Jestli se do teď vše dělalo na půl, tak teď se to začíná dělat na jednu třetinu :D Doslova a do halíře. zobrazit | souhlasím (+1) | nesouhlasím (-0)

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
12.7.2013 09:00
Robert (neregistrovaný)
Za tuhle zprávu jsem rád a doufám, že už je to konečný termín. Ale nějak si nedokážu představit, jak bude křižovatka vypadat a fungovat po ubrání těch dvou pater. To tam bude jenom kruhový objezd? Aby to ve výsledku nebyl paskvil aneb v Hradci se dělá vše jen tak na půl...
12.7.2013 09:09
Jan (neregistrovaný)
RE:
Jestli se do teď vše dělalo na půl, tak teď se to začíná dělat na jednu třetinu :D Doslova a do halíře.
12.7.2013 09:54
Jirka (neregistrovaný)
RE:
Obávám se, aby se plány neseškrtaly na třetinu, nerealizovala se třetina, ale nestálo to dvojnásobek.
.
Holt doby Gočára, kdy se u stavby města trochu přemýšlelo, jsou dávno pryč a místní diletanti jsou rádi snad už jen za teplé místo na úřadě.
12.7.2013 09:28
ottoto (neregistrovaný)
křižovatka
Jen kruhový objezd opravdu stačit nebude. Ten provoz je v těchto místech tak silný že pro náklaďáky to nebude jednoduché. Jezdím tudy denně. Pokud to bude jen jeden kruháč do budoucná to bude průšvih. jsem spíše pro původní verzi, ta byla projektovaná i na větší provoz než je nyní.
12.7.2013 09:55
Jirka (neregistrovaný)
RE: křižovatka
Jak jsem psal výše, doby Gočára, jsou dávno pryč. Tohle bude zase ostuda. Jinak s vámi souhlasím.
12.7.2013 15:00
Robert (neregistrovaný)
RE: křižovatka
Také souhlasím. O tom kruháku jsem psal se zděšením, protože všichni víme, jaké problémy na nich mají kamiony (respektive kloubové autobusy). Proto bych rád viděl vizualizaci nového projektu.
12.7.2013 10:08
Freddy  (Nováček +20)
trestní oznámení?
No, mě spíš víc fascinuje, že najednou se ukáže, že to jde jen za třetinové náklady a přesto to bude stačit. To znamená, že předtím bylo to řešení zbytečné a vyhodilo by se 200 milionů. Ten, kdo schválil tu dražší variantu, byl špatný hospodář a vzhledem k tomu, že spravoval veřejné prostředky, mělo by na něj být podáno trestní oznámení a měl by se z toho zodpovídat. To je to samé, jako kdybyste se potřebovali přepravit z jednoho konce města na druhý. Můžete jít buď pěšky, jet na kole, jet MHD, jet taxíkem a nebo si koupit auto. V tomto případě se nekupovalo auto, ale rovnou vozová flotila.
12.7.2013 13:24
Gaston (neregistrovaný)
2016 ??? Zapomeňte ...
Jestli tady půjde vše takovým tempem jako rekonstrukce Dukelské... tak datum vidím spíš na 2030,ale stavět se začně 2013 :-D :-D :-D
13.7.2013 17:50
miroko (neregistrovaný)
O plynulost a bezpečnost jde v první řadě
Jak tu psal již někdo přede mnou, také si nedokáži představit, jak to chtějí vyřešit bez dvou pater. Kruhák situaci nevyřeší, a o podjezdu přestala být řeč. Škoda, že autor alespoň nenaznačil možné řešení. Hovoří se jen o penězích. A ani magistrát nepřišel s možným návrhem. Nezná ho? Ví jen, že se musí ušetřit? Zase to odneseme my řidiči, kteří tudy každý den nejméně dvakrát projíždíme.
16.7.2013 21:55
faultfinfer  (Nováček)
Křižovat nic neřeší
K čemu by se měla stavět jedna průjezdná křižovatka, když ostatní křižovatky nemají potřebnou kapacitu. Kruháč na Kotli to zastaví, takže tato křižovatka by byla ve špičce jen drahé parkoviště kamionů. Jediné řešení je odvézt tranzitní dopravu z HK pryč. Jak? Dostavět z Opatovic R35 a vybudovat III. okruh.
17.7.2013 11:41
Freddy  (Nováček +20)
RE: Křižovat nic neřeší
Nová křižovatka podle mě nemá řešit hustotu dopravy, ale půrjezdnost. Kamionů je sice dost a jejich odvedení z města by výrazně pomohlo. Ovšem průjezdnost Miletou je špatná i bez kamionů a nové řešení, aspoň doufám, uleví průjezdnosti z centra ven přes křižovatku a v dopravní odpolední špičce i směrem od nemocnice k soutoku.
10.12.2014 13:24
Zuzana (neregistrovaný)
Administrativní budova, zkulturnění zarostlé plochy, park (pokud na něj dojde), nová pracovní místa - vše OK - ALE -
pravdu se uleví dopravě, pokud zde bude stát další obchoďák? Pan Gočár to s obchvaty myslel asi trochu jinak...

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Doporučujeme
Nahoru