Festival Divadlo evropských regionů a Open Air Program mění svůj název a logo
Pořadatelé mezinárodního festivalu Divadlo evropských regionů a jeho mladší části se rozhodli, že festivalu změní název i jeho logo a související grafika. Zatímco loni, kdy se festival uskutečnil pouze v komorní podobě s podtitulem Letos jinak, letos by měl 26. ročník proběhnout plnohodnotně v termínu od 18. do 25. června 2021. Jen se bude jmenovat - REGIONY – Mezinárodní divadelní festival Hradec Králové.
„Při výběru jsme kladli velký důraz na zachování kontinuity a odkazu celé pětadvacetileté historie. Nový název tak zcela záměrně navazuje na původní trojslovné označení Divadlo evropských regionů,” uvádí Eva Mikulková, ředitelka Klicperova divadla, které je jedním ze tří spolupořádajících subjektů.
Nový název festivalu bude společný pro obě původní festivalové části, Divadlo evropských regionů a Open Air Program. „V posledních letech jsme se společně se všemi pořadatelskými subjekty výrazně zaměřili na užší propojení v řízení festivalu, získávání finančních prostředků, způsobu vedení PR i v samotném sestavování programu. V minulosti se obě části festivalu prezentovaly samostatně, což mohlo být pro diváky i samotné účastníky festivalu někdy matoucí. Hlubší spolupráce všech tří subjektů nám teď pod jedním společným názvem dovoluje uspořádat jedinečnou událost v celé své šíři, zahrnující kamenná divadla, činohru, loutky, pohybové divadlo, setkávání profesionálních i amatérských divadel, i nezávislé scény,” říká ředitelka neziskové organizace kontrapunkt Barbora Hodonická.
Čtete také
Tu doplňuje Tomáš Jarkovský, ředitel Divadla Drak: „Uvědomujeme si historické specifikum festivalu, kterým je zaměření na regionální scény jak české, tak zahraniční. Toto zaměření, společně s multižánrovým rozkročením a prolínáním profesionálního, nezávislého i amatérského divadla tvoří dohromady jedinečný mix, který na festivalové mapě ČR nemá obdoby. Svým záběrem je tak tato divadelní přehlídka naprosto jedinečná”.
Logo i vizuální identita festivalu REGIONY se promění podle návrhu Přemysla Zajíčka, který vyhrál v soutěži, již organizátoři uspořádali koncem uplynulého roku. Té se kromě zmíněného Přemysla Zajíčka zúčastnili další tři uchazeči – studio Otherwise s návrhem Ondřeje Marka, grafický designér Jindřich Pavlíček a grafické studio Upupaepop manželů Horských, se kterými všichni tři organizátoři doposud úzce spolupracovali na posledních dvou ročnících.
„Cílem soutěže bylo vybrat atraktivní a výraznou vizuální identitu, která pomůže zvýšit povědomí o tomto významném královéhradeckém divadelním festivalu, podpoří zájem návštěvníků a bude rozpoznatelná jak pro místní publikum, tak i publikum z celé republiky. Podstatným faktorem pro výběr byl dlouhodobě udržitelný a funkční potenciál návrhu, který bude vstřícný a otevřený pro případnou další spolupráci s různými grafickými studii v dalších letech,” říká Karolína Pláničková (kontrapunkt, z.ú.), která soutěž připravila společně s Martinem Sedláčkem (Klicperovo divadlo) a Martinou Markovou (Divadlo DRAK).
Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?
Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.
Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.
Komentáře ke článku
Vložit nový komentář
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.