Štítky: | cyklistika | autovraky | cyklovraky |

Cyklovraky začnou mizet z ulic města. Budou následovat autovraky, kterých přes léto zmizelo více než dvacet

Město chce likvidovat cyklovraky.
Město chce likvidovat cyklovraky. | autor: pixabay.com

Město Hradec Králové mapuje cyklovraky a kola, o která již delší dobu nejeví jejich majitelé zájem. Nacházejí se na veřejném prostranství, kde zabírají parkovací místa a ubírají na atraktivitě veřejného prostranství. Město vraky rozdělilo podle technického stavu na několik kategorií, podle nich pak bude postupně probíhat jejich odstranění. Vedle tohoto projektu se město stále intenzivně věnuje projektu odstraňování autovraků, který byl zahájen na jaře letošního roku.

„Chtěli jsme navázat na projekt odstranění vraků po městě, na jaře jsme začali s autovraky, nyní k tomu připojujeme ještě kola. V posledních týdnech jsme mapovali cyklovraky a dlouho stojící nepoužívaná kola, která se nachází na veřejném prostranství, nejčastěji u stojanů, stromů nebo také veřejného osvětlení. Evidováno máme téměř padesát takových kol, skutečné číslo ale může být ještě o něco vyšší,“ říká náměstek primátora pro oblast správy majetku města Pavel Marek.

Město tato kola rozdělilo do tří kategorií, podle kterých budou postupně odstraňována. Do první (cyklovraky 0. kategorie) jsou zařazena kola, ze kterých zbylo jen torzo, musí být umístěno na městském pozemku a je připoutáno k městskému mobiliáři. Cyklovrak spadající do této kategorie se nachází například v Palackého ulici.

Do druhé oblasti (cyklovraky 1. kategorie) spadají vraky, které jsou evidentně nepojízdné (rám bez jednoho kola, rám bez řídítek, prázdné duše, zdeformovaná kostra, atd.) a nachází se na městském pozemku minimálně šest měsíců. Tyto vraky zanechali jejich majitelé v nejčastějších případech před halou hlavního nádraží a v prostoru terminálu městské hromadné dopravy. „Seznam těchto vraků se chystáme v druhé polovině října zveřejnit, aby se k nim majitelé mohli přihlásit. Pokud k ničemu takovému nedojde, budeme je muset z veřejného prostoru odstranit a budou předány Hradeckým službám v rámci projektu Re-use,“ doplňuje náměstek Marek.

Do poslední kategorie (cyklovraky 2. kategorie) jsou řazena kola, která jsou sice pojízdná, ale již dlouhou dobu nejsou majitelem využívána a opět se nachází na městském pozemku a jsou připoutána k městskému mobiliáři. Takových se po městě nachází nejvíce, zhruba čtyři desítky. Nyní běží lhůta jednoho roku, v rámci které mají majitele čas a možnost se o ně postarat. Po jednom roce budou kola řešena jako nalezená a předána na odbor vnitřních služeb do sekce Ztráty a nálezy. Po uplynutí zákonné lhůty budou tato kola zlikvidována nebo nabídnuta veřejnosti obdobně jako nalezená kola v rámci aukce.

Vedle odstraňování cyklovraků stále běží projekt v rámci kterého jsou likvidovány autovraky po městě. Během léta se městu podařilo úspěšně odstranit více než dvacet takových vozidel. Další téměř dvě stovky vozidel byly na základě výzvy z magistrátu města odstraněny svými majiteli. 

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
14.10.2021 14:41
liebichova (neregistrovaný)
Už někdo začal kola odstraňovat z veřejných prostorů nebo ještě ne? Dnes ráno jsem totiž nenašla na pěší zoně v ulici Švehlova ráno své kolo a ráda bych věděla, zda mi ho někdo ukradl, nebo bylo zabaveno. Předem děkuji za odpověď.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Opravený prostor před "zimákem" má sloužit hlavně chodcům a cyklistům. Jsou tam i automatické sčítače

V loňském roce byla zahájena přeměna prostoru před zimním stadionem v Hradci Králové, kde je hlavní vstup do Jiráskových sadů a kříží se zde několik tras pro pěší i cyklisty. V místě byly dostaveny chybějící a opraveny stávající chodníky a cyklostezky, přibyly nové lavičky i…
Čtěte více

Udrží si Hradec cyklověže? U nádraží má vyrůst nová, u Futura možná zmizí

Rok a půl je to od doby, kdy byla u hradeckého nádraží odstraněna oblíbená cyklověž. Nyní hrozí, že město přijde i o tu druhou, která stojí před obchodním centrem Futurum. Nyní město jedná o jejím odkoupení. Magistrát také prostřednictvím nového náměstka pro správu majetku Pavla…
Čtěte více

Oficiální terénní stezky pro cyklisty by měly hradecké lesy uchránit od ničení porostů a plašení zvěře

Extrémnější trasy prostředkem lesa poslední dobou stále více vyhledávají v hradeckých městských lesích cyklisté. Ty ale vedou mimo oficiální trasy či lesnické komunikace, což je v lesích zakázáno. V hradeckých lesích tyto terénní stezky (traily) zůstaly po závodech horských kol,…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme