Štítky: | Lávka přes Labe |

Soutěž na lávku přes Labe skončila, dorazilo přes tři desítky návrhů

Lokalita u Aldisu, vyznačení současných cyklotras | Zdroj: mapy.cz
Lokalita u Aldisu, vyznačení současných cyklotras | Zdroj: mapy.cz

Lávka přes Labe v lokalitě Aldis v Hradci Králové vyvolala nebývalý zájem u architektů a architektonických studií. Do soutěže, kterou na konci loňského roku vyhlásilo město Hradec Králové, totiž dorazilo 32 návrhů a možných řešení podoby nové lávky pro pěší a cyklisty. 

Ještě na jaře vybere odborná komise vítězný návrh, veřejnost se tak dozví, jak bude vypadat přemostění pro pěší a cyklisty mezi Labským a Tyršovým mostem.

Se 7. březnem se ukončila architektonická soutěž, během níž mohli tvůrci zaslat městu návrh podoby pro zcela novou lávku přes řeku Labe v lokalitě u královéhradeckého Aldisu. „S počtem 32 odevzdaných návrhů jsme spokojeni. Jsem přesvědčen, že bude vybráno řešení, které bude výhodné pro město i šetrné k přírodě,“ uvedl k soutěži pro Hradecký deník náměstek primátora Jindřich Vedlich.

Kvůli lávce město zvažuje úpravu Škroupovy ulice pro cyklodopravu

Lávka u Aldisu bude sloužit výhradně chodcům a cyklistům jako spojnice mezi centrem Hradce Králové a nábřežím. Na úpravu pro cyklististy také směřovaly některé z dotazů soutěžících architektů.

Podle odpovědí z Magistrátu města Hradec Králové se tak můžeme těšit na příklad na to, že se ve Škroupově ulici upraví jízdní pruh jenom pro cyklisty. "V návaznosti na lávku přes Labe se odpovídající opatření pro vedení cyklistické dopravy v ul. Škroupova uvažují, zejména se to týká jednosměrného úseku ulice. V současné době existuje pouze základní úvaha v rámci prověřování vedení páteřních cyklistických tras v centru města. Ta navrhuje obousměrné vedení cyklistů při severní straně ul. Škroupova," zněla jedna z odpovědí úředníků.  

Lávka svou konstrukcí a celkovým vzhledem musí zapadat do urbanistiky okolních staveb a prostředí. Kromě toho byl dalším kritériem pro účast v soutěži i rozpočet na stavbu lávky. Město vymezilo limit ve výši 40 milionů korun. Lávka bude měřit 67 metrů a široká bude 4,5 metru. 

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
12.3.2014 13:26
Vasek (neregistrovaný)
Doufám, že porota vybere elegantní navrh ,ktery propojí zmíněnou Škroupovou ulici.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Škroupova ulice přijde o parkovací místa. Bude obousměrná

Hradecká radnice chce cyklistům zjednodušit jízdu v centru města a lépe tak využívat v březnu otevřenou lávku přes Labe u Aldisu. Chystá proto zavedení obousměrného provozu pro cyklisty ve Škroupově ulici. Její úprava s vyznačením pruhu pro cyklisty si však vyžádá zrušení 22…
Čtěte více

Lávku přes Labe vyzkoušelo šest multikár. Testem prošla

Lávka u Aldisu prošla úspěšně zátěžovým testem. Vjelo na ní šest naložených multikár o celkové váze 21 tun. Šest naložených multikár prověřilo při zátěžové zkoušce hradeckou lávku v Aldisu. Každá multikára vážila 3,5 tuny. Lávka se začala stavět letos v září. Její vybudování…
Čtěte více

Hradec usiluje o dotace za více než 360 milionů. Co vše se postaví?

Více než 360 milionů korun chce radnice v Hradci Králové příští rok obdržet na svůj účet, aby mohla investovat do plánovaných projektů. O dotace žádá z evropských fondů, státního rozpočtu či jiných dotačních programů. Hradec chce dokončit inteligentní dopravní systém,…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme