Štítky: | Lávka přes Labe |

Projekt na lávku přes Labe se musí předělat. Kvůli vzletovým drahám pro ptáky

Vítězný návrh
Vítězný návrh | autor: MMHK

Projekt lávky přes Labe bude muset respektovat vodní ptactvo, přesněji jeho vzletové dráhy. Jedná se hlavně o labutě. Architekti, kteří loni vyhráli soutěž vypsanou hradeckým magistrátem, musejí nyní vyhovět požadavkům ornitologů.

"Město Hradec Králové zadalo projektování lávky přes Labe týmu architekta Libora Kábrta. V dosavadní podobě by lávka mohla zasahovat do vzletových drah ptáků, zejména labutí. Její návrh se tedy musí upravit," uvedl Jindřich Vedlich, náměstek hradeckého primátora.

Nová lávka přes Labe, na kterou Hradec Králové čeká už roky, má splnit hned několik funkcí. Má být spojnicí mezi centrem města a nábřežím, která bude sloužit pěším i cyklistům pro pohyb ve městě. Využití bude mít také například při akcích na nábřeží jako je Den Labe anebo Nábřeží paromilů. Stojí o ni i Československá obchodní banka, která chce v zóně Aldis postavit nové regionální sídlo, v němž by mohlo pracovat 1000 lidí.

Architekt Kábrt a jeho tým zpracují pro město za 2,6 milionu korun projektovou dokumentaci všech stupňů. Nejdříve udělají dokumentaci k územnímu rozhodnutí, protože město by chtělo v květnu příštího roku o územní rozhodnutí požádat. Pak přijde na řadu dokumentace pro stavební povolení. Na stavbu samotné lávky by město chtělo získat dotaci ve výši 85 procent z evropských fondů.

Lávka by měla stát asi 35 milionů korun, její stavbu město připravuje již od roku 2003.

Stavbu lávky provázejí problémy už od samotných začátků. Nejprve vadil strom, později došlo ke sporům během architektonické soutěže. Město nechalo už před dvanácti lety postavit pěší bulvár u Aldisu. Původní projekt lávky počítal s pokácením jednoho dubu na nábřeží, což se nelíbilo ochráncům přírody a úspěšně stavbě zabránili. Zdržení a spory provázely i architektonickou soutěž. Kábrt byl loni v květnu ze soutěže vyloučen kvůli podezření, že odborný znalec poroty, statik Lukáš Vráblík, s Kábrtem spolupracoval. Architekt se proti vyloučení úspěšně odvolal k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a rada města loni v říjnu potvrdila původní výsledky tendru.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
27.11.2015 09:32
honza (neregistrovaný)
přestaňte na tyhle cvoky brát ohled
takže pár lidiček co se nedostali do vedení čehokoliv se snaží zvýšit svoje sebevědomí a budou blokovat cokoliv ať už vystupují v zájmu ekologů či jiných uskupení hlavně překazit nebo alespoň pozdržet dobrou a prospěšnou věc a divná demokracie jim v tom pomáhá.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Škroupova ulice přijde o parkovací místa. Bude obousměrná

Hradecká radnice chce cyklistům zjednodušit jízdu v centru města a lépe tak využívat v březnu otevřenou lávku přes Labe u Aldisu. Chystá proto zavedení obousměrného provozu pro cyklisty ve Škroupově ulici. Její úprava s vyznačením pruhu pro cyklisty si však vyžádá zrušení 22…
Čtěte více

Lávku přes Labe vyzkoušelo šest multikár. Testem prošla

Lávka u Aldisu prošla úspěšně zátěžovým testem. Vjelo na ní šest naložených multikár o celkové váze 21 tun. Šest naložených multikár prověřilo při zátěžové zkoušce hradeckou lávku v Aldisu. Každá multikára vážila 3,5 tuny. Lávka se začala stavět letos v září. Její vybudování…
Čtěte více

Hradec usiluje o dotace za více než 360 milionů. Co vše se postaví?

Více než 360 milionů korun chce radnice v Hradci Králové příští rok obdržet na svůj účet, aby mohla investovat do plánovaných projektů. O dotace žádá z evropských fondů, státního rozpočtu či jiných dotačních programů. Hradec chce dokončit inteligentní dopravní systém,…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme