Mezi Pardubicemi a Hradcem se pojede až 160 km/h. Nový systém ETCS zvyšuje rychlost i bezpečnost
Po železniční trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové budou vlaky jezdit rychlostí až 160 kilometrů v hodině. Umožní to evropský zabezpečovací systém ETCS, který je tam už nainstalovaný. Stálo to bezmála 200 milionů korun a nový zabezpečovací systém na této trati začne fungovat od května. Informaci přináší Český rozhlas Hradec Králové.
„Tato stavba umožní zvýšení bezpečnosti na této trati. A současně umožní zvýšení rychlosti ze 100 kilometrů v hodině na 160 kilometrů za hodinu.“ Ředitel Stavební správy Západ Správy železnic Petr Hofhanzl mluví o evropském zabezpečovacím systému ETCS, který je nově i na trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové.
Co všechno zahrnovala investice za bezmála 200 milionů korun, doplňuje Petr Faltus, ředitel společnosti AŽD, která systém dodala. „Ten systém byl naimplementován na 26 kilometrech trati. Je tam přibližně 270 balíz, tedy bójí pro přenos informací na vozidlo. Museli jsme vystavět jednu ARBs, což je systém, který ETCS řídí. Upravovali jsme software ve stanicích, rok a půl na tom kolegové intenzivně pracovali.“
Nový zabezpečovací systém ETCS dokáže sám zastavit vlak, pokud strojvedoucí udělá chybu, a tím zabránit srážce.
Čtete také
Podle ředitele Hofhanzla bezpečnost neohrozí ani výpadek systému, jako se to nedávno stalo na hlavním koridoru. „Když by došlo k výpadku ETCS, tak se stane pouze to, že do doby, než bude onen výpadek odstraněn, což je v řádech desítek minut, maximálně hodin, tak vlaky budou jezdit podle Národního vlakového zabezpečovače maximálně stokilometrovou rychlostí.“
Starý zabezpečovací systém zůstane tak v provozu až do roku 2028. Na trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové je to důležité i proto, že tam stále budou jezdit i vlaky, které nový zabezpečovač nemají.
Také zbývá dokončit zdvojkolejnění úseku do Hradce Králové, kde se lidé snaží zachovat kaštanovou alej. Správa železnic možná našla řešení. „Vystavěla by se nad tratí taková ochranná konstrukce v případě pádu stromů. Jedná se o takovou ocelovou konstrukci nad tratí, kterou jsem nyní zapracovali do projektu a teď s tím půjdeme na Ministerstvo dopravy, jestli tuhle variantu odsouhlasí.“
Díky novému zabezpečení se může spojení mezi krajskými městy zkrátit o několik minut. Rychlost 160 kilometrů v hodině ale využijí hlavně spěšné vlaky.
Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?
Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.
Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.
Komentáře ke článku
Vložit nový komentář
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.