Štítky: | vlaky | české dráhy | výluky |

Rychlost 160 kilometrů v hodině naberou vlaky do Hradce už v listopadu

Modernizace prvního úseku trati se blíží k závěru
Modernizace prvního úseku trati se blíží k závěru | autor: hradeckralove.cz

Cestující jezdící z Hradce Králové do Pardubic vlakem čekají během měsíce září další výluky na trati. Dělníci tu budou pokračovat v budování druhé koleje trati v úseku od Opatovic nad Labem do Stéblové. Zdvoukolejnění by stavbaři měli dokončit již během letošního podzimu, poté budou moci vlaky v úseku jezdit rychlostí až 160 kilometrů za hodinu a o několik minut se díky tomu zkrátí cesta.

Cestování se zkrátí o několik minut

Práce na zdvoukolejnění trati v úseku od Opatovic nad Labem do Stéblové se pomalu blíží ke konci. Provoz na obou kolejích má být zahájen už 31. října. „Drobné stavební práce budou pokračovat až do konce listopadu, ale už bez vlivu na dopravu. Na stavbě zbývá dokončit podchod v obci Čeperka a Pohřebačka, dále rekonstrukci mostů a trakčního vedení na první koleji,“ uvedl pro idnes.cz mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš. Cestování by se po dokončení úseku mělo zrychlit, vlaky by mohly v místě dosahovat rychlosti až 160 kilometrů za hodinu.

Zvýšení rychlosti se do jízdních řádů promítne zkrácením cesty o několik minut. „V novém jízdním řádu se počítá s jízdní dobou spěšných vlaků mezi krajskými městy 17 minut, osobní pojedou 21 minut," uvedla pro Hradecký deník tisková mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. V současné době vlaky trasu mezi Hradcem Králové a Pardubicemi zvládají za 23 až 35 minut podle toho, zda jde o rychlík, osobní či spěšný vlak.

Na cestující čekají noční výluky

Kvůli modernizaci trati jsou na měsíc září naplánované další výluky. Tentokrá půjde naštěstí jen o noční změny v jízdních řádech. V době od 8. do 11. září a také 23. září budou mezi půlnocí a časem 4:20 osobní vlaky nahrazeny autobusovou dopravou. Dne 12. až 13. září je tato výluka naplánována od půlnoci do 5:25 hodin. Předpokládané zpoždění náhradní dopravy může dosáhnout až patnáct minut.

Stavba druhé koleje mezi Stéblovou a Opatovicemi probíhá od června 2014 a vyjde na necelou jednu miliardu korun. Na osmikilometrový úsek by v budoucnu měla navázat modernizace tratě ve směru na Hradec Králové i na Pardubice. Po dobu výstavby projíždějí vlaky modernizovaných úsekem sníženou rychlostí, několikrát také kvůli stavbě probíhaly výluky.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

České dráhy modernizují servisní zázemí v Hradci za více než 200 milionů korun

V areálu Střediska údržby v Hradci Králové začala rozsáhlá modernizace, která zahrnuje rekonstrukci servisní haly i vybudování zcela nového opravárenského zázemí. Investice za více než 200 milionů korun má zajistit kvalitní podmínky pro údržbu moderních vlakových jednotek i…
Čtěte více

Pardubice a Hradec chtějí více vlaků mezi krajskými městy, náklady si rozdělí napůl

Pardubický a Královéhradecký kraj připravují novou dohodu, která by vedla ke zvýšení počtu vlakových spojů mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. Cílem je zlepšit dostupnost a komfort cestování a zároveň narovnat financování provozu, které nyní většinově zajišťuje Pardubický kraj.…
Čtěte více

Mezi Pardubicemi a Hradcem se pojede až 160 km/h. Nový systém ETCS zvyšuje rychlost i bezpečnost

Po železniční trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové budou vlaky jezdit rychlostí až 160 kilometrů v hodině. Umožní to evropský zabezpečovací systém ETCS, který je tam už nainstalovaný. Stálo to bezmála 200 milionů korun a nový zabezpečovací systém na této trati začne fungovat…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme