Město bude regulovat letové hodiny cvičných helikoptér. Kolem letiště by mělo být klidněji

Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | autor: hradeckralove.cz

Lidé, kteří bydlí v okolí hradeckého letiště budou mít více klidu. V letošním roce by mělo dojít k výraznému snížení hluku v jeho okolí. Město bude regulovat provoz výcviku pilotů vojenských helikoptér. Pohyby a letové hodiny cvičných helikoptér by se měly ve srovnání s loňským rokem snížit až o třicet procent. Počet vzletů a přistání vrtulníků se totiž během posledních dvou let zdvojnásobil. Nyní se například v neděli a o svátcích nebude létat vůbec.

Letiště v Hradci Králové funguje v režimu veřejného vnitrostátního letiště bez řízení letového provozu a může jej využívat každý, kdo dodrží jeho provozní řád. V posledních několika letech letiště využívají také soukromé společnosti, které zde zajišťují výcvik pilotů vojenských vrtulníků. „Provoz na letišti se poměrně výrazně zvýšil, a tím i hluk, což je samozřejmě pro obyvatele této části Hradce a okolních obcí obtěžující,“ řekl primátor města Zdeněk Fink.

Vedení města se od té doby pravidelně schází se zástupci místních samospráv i společností, které hradecké letiště nejvíce využívají pro výcvik pilotů. „Vyzkoušelo se několik variant, v jakých lokalitách či výškových hladinách je možné výcvik provozovat, ale výsledek nebyl uspokojivý. Problémem není intenzita hluku, která podle měření nepřekračuje hygienické normy, ale jeho frekvence a délka,“ vysvětlil primátor.

Ve srovnání s rokem 2015 je počet vzletů a přistání vrtulníků na hradeckém letišti více než dvojnásobný, v roce 2017 to bylo přes 32 tisíc těchto pohybů. „Takto intenzivní výcvik pilotů vojenských vrtulníků nepatří na letiště, které je blízko obytné zástavby. Cílem je postupně vrátit provoz a pohyby na letišti na úroveň před třemi lety, nelze to ale udělat ze dne na den,“ doplnil primátor Fink.

Město v první vlně na svém letišti omezí počet letových hodin a pohybů vrtulníků ve výcviku o třicet procent, přičemž jsou stanoveny i denní limity. Tato regulace se nebude týkat malých leteckých škol, které ve výcviku nepřekročí počet dvou tisíc pohybů a 350 letových hodin za rok. Zároveň bude omezena i doba výcviku vrtulníků v letové zóně hradeckého letiště. Ve všední den budou moci piloti těchto strojů cvičit od 8 do 16 hodin. V sobotu bude doba výcviku omezena od 10 do 14 hodin, v neděli a o svátcích bude výcvik zakázaný. V minulosti přijatá opatření, která se týkala minimálních výšek průletů nad městem a okolními obcemi, změny tvaru a způsob využívání letištního okruhu apod., zůstávají v platnosti.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
24.1.2018 08:45
B. (neregistrovaný)
A není v tom politika?
Zajímavé je, že nejvíce vadí firma Heli Czech a ne DSA, která dělá stejný "rambajs" a ta cvičí jak na letadlech, tak na vrtulnících. O co tu skutečně jde? Asi má Tuček lepší tlačenku než Podolský, že?
24.1.2018 16:19
P. (neregistrovaný)
RE: A není v tom politika?
Není třeba důvod v tom, že kam Podolský vstoupí 100 let tráva neroste? Pár příkladů za všechny: proč opustil Točnou nebo Bubovice, kde je od té doby omezení provozu z důvodu hluku? DSA je v Hradci Králové již od roku 91. Byl důvod si na letadla a vrtulníky DSA někdy stěžovat?
25.1.2018 12:01
B. (neregistrovaný)
RE: A není v tom politika?
U nás určitě. Nad námi nelétá a neobtěžuje hlukem žádný Podolský, ale vždy a stále letouny a vrtulníky DSA a nezapočítávám do toho leteckou záchranku, protože to je něco jiného.
27.1.2018 10:38
P. (neregistrovaný)
RE: A není v tom politika?
Tak to asi musíte bydlet přímo za hangárem DSA, jinak si to nedokážu vysvětlit. :) To stále ale nic nemění na faktu, že DSA nikdy žádné letiště nezlikvidovala...

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Doporučujeme
Nahoru