Lávka přes Labe půjde potřetí do soutěže. Za mírnějších podmínek
Lávka pro pěší a cyklisty, která má spojovat břehy Labe u Aldisu, dostává další šanci. Bude již napotřetí vypsáno výběrové řízení na její stavbu. Zastupitelé města současně odsouhlasili vyjmutí požadavku referenční stavby z prvků s vysokopevnostním betonem UHPC z technické kvalifikace uchazečů a jako hodnoticí kritérium pro výběr ponechali pouze cenu. Pokud se zadaří a bude do konce roku vybrán dodavatel, mohla by se nová lávka začít stavět na začátku příštího roku a dokončena by měla být v roce 2021. Předpokládaná výše nákladů na stavbu nové lávky, na kterou chce město využít evropské dotace, je zhruba 60 milionů korun.
„Vzhledem k tomu, že se nám ve dvou případech nepodařilo vybrat dodavatele na stavbu lávky, jsme se rozhodli změnit podmínky výběrového řízení. Původně jsme požadovali po uchazečích referenční zakázky s prvky UHPC, tuto podmínku jsme nakonec vypustili a jediným hodnoticím kritériem zůstává cena,“ řekl náměstek primátora pro investice Jiří Bláha. Během září by mělo být na tuto zakázku vypsáno výběrové řízení. V případě, že by se zhotovitele podařilo vysoutěžit a podepsat s ním smlouvu do konce roku, tak by stavba mohla být zahájena na začátku příštího roku. „Naše představa o nákladech na stavbu nové lávky je zhruba 60 milionů korun. Na tuto investici chceme zároveň čerpat evropskou dotaci v rámci ITI hradecko-pardubické aglomerace, která by mohla být ve výši téměř 48 milionů korun. Musí se nám ale podařit vysoutěžit dodavatele stavby dle dnes schválených zadávacích podmínek a záležet bude také na vysoutěžené ceně,“ doplnila ekonomická náměstkyně primátora Monika Štayrová.
Čtete také
Město má zároveň od roku 2015 podepsanou smlouvu s ČSOB o zpřístupnění lávky veřejnosti do tří let od vydání územního rozhodnutí. „Už nyní je jasné, že termín, který nám vyprší ke konci jara příštího roku, nestihneme. S bankou jednáme o dodatku ke smlouvě, ve které je stanovená sankce za nedodržení termínu ve výši zhruba 15 milionů korun. Velmi oceňuji přístup vedení banky, která chápe situaci a objektivní příčiny situace, do které se město dostalo. Věřím, že se podaří dohodnout na nových podmínkách či termínech případné smluvní pokuty,“ doplnil Bláha.
Vybudování lávky přes Labe je součástí projektu páteřní cyklokomunikace. Mánesova ulice a navazující ulice Škroupova tvoří spolu s plánovanou lávkou přes Labe velmi důležité propojení městských částí na levém břehu Labe s oblastí centra města a Pražského Předměstí.
Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?
Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.
Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.
Komentáře ke článku
Vložit nový komentář
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.