Dopravu po Hradci posílí dvě nové trolejbusové linky. Od 2. února

Nové trolejbusové linky posílí dopravu v Hradci.
Nové trolejbusové linky posílí dopravu v Hradci. | autor: hradeckralove.cz

Po Hradci budou jezdit dvě nové trolejbusové linky s čísly 4 a 21. Poprvé vyjedou 2. února. Obyvatelé části města Pod Strání budou mít další přímé spojení na hlavní nádraží a autobusový terminál, druhá nová linka bude zajíždět na sídliště Plachta, kde doposud MHD své zastávky neměla. K úpravě jízdního řádu dojde od února zároveň u linek 1, 2 a 15. Další změny tras čekají vybrané linky v průběhu první poloviny roku v souvislosti s otevřením mostu ve Svinarech nebo zprovozněním nových zastávek u Labského mostu u Aldisu.

Nové linky posílí a zavedou hromadnou dopravu do oblastí, kde v posledních letech vyrostly desítky bytových a rodinných domů se stovkami bytů. Trasa linky 4 povede od terminálu na konečnou Pod Strání přes zastávky Hlavní nádraží, OD Tesco a Atrium, Centrál, Muzeum, Magistrát města, Komenského, Zimní stadion, Hotel Garni, Futurum, Na Brně a Palachova. „Od křižovatky Brněnské s Palachovou ulicí je nové trolejové vedení až na konečnou Pod Strání, celou trasu této linky tedy obslouží trolejbusy,“ říká ředitel hradeckého dopravního podniku Zdeněk Abraham.

Linky 1 a 2 přenechají některé spoje právě čtyřce

Vzhledem k tomu, že linky 1 a 2 pendlující mezi centrem města a Novým Hradcem Králové jezdí částečně po stejné trase jako čtyřka, dojde u nich v pracovních dnech k převedení části spojů na linku 4. „Těmto změnám předcházelo několik jednání s komisí místní samosprávy i opakovaný dopravní průzkum. Ten prokázal, že záměr použít nevytíženou kapacitu z Nového Hradce pro posílení dopravy do centra sídliště na točnu Pod Strání má smysl. Na Nový Hradec pojede v pracovních dnech 126 spojů denně, obslužnost MHD cestujícím z této lokality tedy zůstane stále velmi dobrá,“ dodává Zdeněk Abraham.

Linka 21 vyrazí z nové zastávky Plachta – U Parku přes zastávky Na Brně k zimnímu stadionu, poté objede vnitřní městský okruh ve směru Komenského, Magistrát města, Adalbertinum a zpátky stejnou trasou přes zimní stadion do výchozí stanice. „Tuto linku, která pojede přes hlavní přestupní uzly v centru města, budou obsluhovat nové trolejbusy s bateriovým pohonem. Ten použijí v úseku ze sídliště Plachta na zastávku Na Brně,“ vysvětluje Abraham. Zastávky v této části trasy linky budou zatím provizorní a jen dvě. Třetí zastávka v blízkosti areálu Technických služeb vznikne později v rámci úprav ulice Na Brně, které město připravuje.

Linka číslo 15 se vyhne křižovatce Koruna

U linky číslo 15 začne 2. února platit změna části trasy, díky které se při jízdě směrem do Plotišť vyhne dopravně přetížené křižovatce Koruna a s tím souvisejícími kolonami v přilehlé části Gočárovy třídy. Po své stávající trase pojede až na Ulrichovo náměstí, odkud se k hlavnímu nádraží nově dostane ulicemi Střelecká, Dukelská a S. K. Neumanna. Nebude tedy zastavovat v zastávce Gočárova třída, naopak cestující budou moci nastupovat i vystupovat v zastávkách Střelnice a OD Tesco a Atrium.

Další změny u vybraných linek hradecké MHD se připravují na následující měsíce prvního pololetí tohoto roku. Kromě drobných úprav časové polohy spojů se budou týkat úpravy provozu v souvislosti s otevřením nového mostu přes Orlici ve Svinarech či kolaudací zastávek Labský most. Dokončení rychlonabíjecích míst na konečné Cihelna na Slezském Předměstí umožní celodenní provoz elektrobusů na linkách 12 a 14, linku 27 čeká postupný přechod na trolejbusový provoz. Trolejbusy pomocí bateriového pohonu překonají část trasy přes Palachovu, Benešovu a Masarykovu ulici, kde není trolejové vedení. Nasazení trolejbusů bude vždy spojeno se sledováním a vyhodnocením využití přepravní kapacity vozidel.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
24.1.2019 11:08
yxc (neregistrovaný)
Přetížená Koruna
Hlavně, že zástupci města vždy vehementě tvrdili, že stavbou okružní křižovatky u Koruny k prodloužení kolon nedošlo.
A vida už se kvůli tomuto neexistujícímu problému mění řády.

Dokud tam byly světla, kolona byla maximálně po světelnou křižovatku s Břetislavovou. Teď je bežně 3x delší až někam na Ulrichák.
Město vědělo dopředu, že tento problém vznikne, pokud u Koruny nebudou podchody pro pěší, ale úspěšně to ignorovalo.
Je asi 6 situací kdy není vhodné stavět okružní křižovatku, Koruna jich plní hned 5. I policie městu vydala nesouhlasné stanovisko k záměru. Jenže to aby si Kotas postavil další pomníček bylo důležitější a podle toho to dopadlo.
A další prznění dopravního systému města jsou bohužel v plánu. Gočár se musí v hrobě obracet.

25.1.2019 20:00
zdenek (neregistrovaný)
Koruna
Tato křižovatka je jedním velkým omylem. Její průjezd je jen pro silné nervy. Nejvíce se obdivuji, jak řidičům MHD tak i IZS. Pro ty to pak zejména ve špičcce musí být noční můra.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Dopravní podnik díky rozsáhlé rekonstrukci ušetří měsíčně 60 tisíc

Hradecký dopravní podnik má za sebou jednu z nejrozsáhlejších rekonstrukcí za posledních několik desítek let. Od 20. května do 31. října 2024 probíhala v areálu dopravního podniku v ulici Pouchovská. Obnova zpevněných ploch, vodovodních přípojek a dalších inženýrských sítí v…
Čtěte více

Na sdíleném kole můžete popojet nově i za město

Sdílená kola s městským designem si obyvatelé a návštěvníci pod Bílou věží oblíbili. Město, které eviduje za měsíc září 26 tisíc výpůjček, proto na žádost veřejnosti plánuje umístit nová stanoviště sdílených kol. Přibydou například v Plotištích nad Labem, na Slezském a Pražském…
Čtěte více

Chytré semafory v Hradci pomohly záchranářům k rychlejší jízdě v 21 270 případech

Vozidla integrovaného záchranného systému se mohou díky královéhradeckému inteligentnímu dopravnímu systému rychleji dostat k akutním případům. Za poslední tři měsíce tuto možnost záchranáři využili více než 21 tisíckrát. Nejvíce absolutních preferencí padlo na Gočárově okruhu,…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme