Štítky: | MHD Hradec Králové | elektrobus |

Autobusy na naftu částečně nahradí elektrobusy a trolejbusy. Dopravní podnik chce šetřit životní prostředí i peníze

Podnik nakoupí nové elektrobusy.
Podnik nakoupí nové elektrobusy. | autor: MMHK

Městská hromadná doprava v Hradci nebude tolik zatěžovat životní prostředí. Asi polovina jejích vozidel bude totiž jezdit na elektrický pohon. Dopravní podnik města letos postupně pořídí 20 elektrobusů a devět trolejbusů. Zatím podíl vozů s pohonem na elektřinu činí necelých 30 procent. Současný ředitel podniku Zdeněk Abraham, který je v čele firmy od začátku ledna, tak bude pokračovat v trendu posilování elektromobility.

"Moderní trend je dnes elektromobilita. Úplná nahraditelnost ale není možná. V případě výpadku elektřiny musíme mít vozy, které jezdí i na jiná alternativní paliva," řekl Zdeněk Abraham, ředitel hradeckého dopravního podniku. V trendu posilování elektromobility, který podnik nastoupil pod bývalým ředitelem Miloslavem Kulichem, chce Abraham pokračovat.

Od elektrobusů si město slibuje snížení emisí v centru města a snížení provozních nákladů MHD. Novými elektrickými autobusy a trolejbusy bude podnik nahrazovat nejstarší naftové autobusy. Celkem by měla firma letos vyřadit 26 autobusů na naftu, tři nové dieslové autobusy by měla koupit. Novými trolejbusy bude podnik obsluhovat například lokality Pod Strání a Plachta.

Dvacet elektrobusů hradeckému podniku dodá společnost SOR Libchavy, hodnota kontraktu včetně nabíjecích stanic je 246 milionů korun bez DPH. Dodávka prvních deseti elektrobusů má být v červnu, zbytek do Hradce přijde do konce září. Devět trolejbusů v hodnotě 120 milionů korun do Hradce dodá do konce srpna plzeňská Škoda Electric. Většinu investice podnik zaplatí z dotace z fondů EU.

Současný vozový park podniku čítá 125 vozů, z toho je 91 dieselových autobusů, 31 trolejbusů a tři elektrobusy. Všechny vozy jsou nízkopodlažního provedení. Na konci roku by by měl mít podnik 131 vozů, z toho by mělo být 68 dieselových autobusů, 40 trolejbusů a 23 elektrobusů.

S rozvojem provozu elektrovozů bude podnik potřebovat dalších 13 řidičů, aktuální podstav činí šest řidičů. Nyní má podnik asi 230 řidičů.

Hradecký dopravní podnik provozuje 26 linek o celkové délce 323 kilometrů. Ročně vozy hradecké MHD najezdí 6,1 milionu kilometrů, z nichž 1,6 milionu kilometrů je na trolejbusových linkách.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Přes Miletu už nebudou jezdit trolejbusy. Opravy se dotknou všech linek MHD

Stavba, která na dlouhé měsíce ochromí dopravu v Hradci, už se blíží. Jedná se o rekonstrukci křižovatky Mileta. V místě už nyní probíhají přípravné práce. Dopravní omezení, která v první etapě uzavřou severní část městského okruhu a Hradeckou ulici směrem do centra, na…
Čtěte více

Další řidiči hradecké MHD získalil ocenění v Jízdě bez nehod

Dnes proběhlo tradiční slavnostní vyhodnocení soutěže Jízda bez nehod, kdy v jeho rámci další řidiči královéhradecké MHD převzali z rukou dopravně technického ředitele Dopravího podniku města Hradce Králové Vladimíra Pejřila diplom a jednorázovou finanční odměnu za…
Čtěte více

Dopravní podnik od března zdraží. Jízdenka placená kartou bude místo 14 korun stát 25

Od března letošního roku dojde k úpravě ceny za jízdné v městské hromadné dopravě v Hradci Králové. Za jízdenku, kterou si koupíte nyní za 14 korun městskou nebo bankovní kartou nově zaplatíte 25 korun. Cena jednorázové papírové jízdenky vzroste z 20 na 25 korun, naopak jízdenka…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme