Dopravu po Hradci posílí dvě nové trolejbusové linky. Od 2. února
Po Hradci budou jezdit dvě nové trolejbusové linky s čísly 4 a 21. Poprvé vyjedou 2. února. Obyvatelé části města Pod Strání budou mít další přímé spojení na hlavní nádraží a autobusový terminál, druhá nová linka bude zajíždět na sídliště Plachta, kde doposud MHD své zastávky neměla. K úpravě jízdního řádu dojde od února zároveň u linek 1, 2 a 15. Další změny tras čekají vybrané linky v průběhu první poloviny roku v souvislosti s otevřením mostu ve Svinarech nebo zprovozněním nových zastávek u Labského mostu u Aldisu.
Nové linky posílí a zavedou hromadnou dopravu do oblastí, kde v posledních letech vyrostly desítky bytových a rodinných domů se stovkami bytů. Trasa linky 4 povede od terminálu na konečnou Pod Strání přes zastávky Hlavní nádraží, OD Tesco a Atrium, Centrál, Muzeum, Magistrát města, Komenského, Zimní stadion, Hotel Garni, Futurum, Na Brně a Palachova. „Od křižovatky Brněnské s Palachovou ulicí je nové trolejové vedení až na konečnou Pod Strání, celou trasu této linky tedy obslouží trolejbusy,“ říká ředitel hradeckého dopravního podniku Zdeněk Abraham.
Linky 1 a 2 přenechají některé spoje právě čtyřce
Vzhledem k tomu, že linky 1 a 2 pendlující mezi centrem města a Novým Hradcem Králové jezdí částečně po stejné trase jako čtyřka, dojde u nich v pracovních dnech k převedení části spojů na linku 4. „Těmto změnám předcházelo několik jednání s komisí místní samosprávy i opakovaný dopravní průzkum. Ten prokázal, že záměr použít nevytíženou kapacitu z Nového Hradce pro posílení dopravy do centra sídliště na točnu Pod Strání má smysl. Na Nový Hradec pojede v pracovních dnech 126 spojů denně, obslužnost MHD cestujícím z této lokality tedy zůstane stále velmi dobrá,“ dodává Zdeněk Abraham.
Čtete také
Linka 21 vyrazí z nové zastávky Plachta – U Parku přes zastávky Na Brně k zimnímu stadionu, poté objede vnitřní městský okruh ve směru Komenského, Magistrát města, Adalbertinum a zpátky stejnou trasou přes zimní stadion do výchozí stanice. „Tuto linku, která pojede přes hlavní přestupní uzly v centru města, budou obsluhovat nové trolejbusy s bateriovým pohonem. Ten použijí v úseku ze sídliště Plachta na zastávku Na Brně,“ vysvětluje Abraham. Zastávky v této části trasy linky budou zatím provizorní a jen dvě. Třetí zastávka v blízkosti areálu Technických služeb vznikne později v rámci úprav ulice Na Brně, které město připravuje.
Linka číslo 15 se vyhne křižovatce Koruna
U linky číslo 15 začne 2. února platit změna části trasy, díky které se při jízdě směrem do Plotišť vyhne dopravně přetížené křižovatce Koruna a s tím souvisejícími kolonami v přilehlé části Gočárovy třídy. Po své stávající trase pojede až na Ulrichovo náměstí, odkud se k hlavnímu nádraží nově dostane ulicemi Střelecká, Dukelská a S. K. Neumanna. Nebude tedy zastavovat v zastávce Gočárova třída, naopak cestující budou moci nastupovat i vystupovat v zastávkách Střelnice a OD Tesco a Atrium.
Další změny u vybraných linek hradecké MHD se připravují na následující měsíce prvního pololetí tohoto roku. Kromě drobných úprav časové polohy spojů se budou týkat úpravy provozu v souvislosti s otevřením nového mostu přes Orlici ve Svinarech či kolaudací zastávek Labský most. Dokončení rychlonabíjecích míst na konečné Cihelna na Slezském Předměstí umožní celodenní provoz elektrobusů na linkách 12 a 14, linku 27 čeká postupný přechod na trolejbusový provoz. Trolejbusy pomocí bateriového pohonu překonají část trasy přes Palachovu, Benešovu a Masarykovu ulici, kde není trolejové vedení. Nasazení trolejbusů bude vždy spojeno se sledováním a vyhodnocením využití přepravní kapacity vozidel.
Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?
Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.
Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.
Komentáře ke článku
A vida už se kvůli tomuto neexistujícímu problému mění řády.
Dokud tam byly světla, kolona byla maximálně po světelnou křižovatku s Břetislavovou. Teď je bežně 3x delší až někam na Ulrichák.
Město vědělo dopředu, že tento problém vznikne, pokud u Koruny nebudou podchody pro pěší, ale úspěšně to ignorovalo.
Je asi 6 situací kdy není vhodné stavět okružní křižovatku, Koruna jich plní hned 5. I policie městu vydala nesouhlasné stanovisko k záměru. Jenže to aby si Kotas postavil další pomníček bylo důležitější a podle toho to dopadlo.
A další prznění dopravního systému města jsou bohužel v plánu. Gočár se musí v hrobě obracet.
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.