Budoucí trasu dálnice D35 od Hradce do Sadové budou zkoumat archeologové
Archeologický výzkum na trase budoucí dálnice D35 v úseku z Hradce Králové do Sadové začne nejspíš už v září. Trasa prochází územím památkové zóny Bojiště bitvy u Hradce Králové, dají se tedy očekávat četné nálezy. Ředitelství silnic a dálnic uzavřelo smlouvu na zpracování záchranného archeologického výzkumu v srpnu. O uzavření smlouvy ŘSD informovalo v aktualizovaném letáku ke stavbě dálnice D35 Sadová–Plotiště. Informaci přináší Hradecký deník.
Samotný výzkum by měl stát přes 240 milionů korun bez DPH a provedou ho společně Univerzita Hradec Králové, Eurovia, Archaia, Smola HK a Muzeum východních Čech v Hradci Králové. Deníku to potvrdila mluvčí ŘSD Petra Drkulová. „Záchranný archeologický výzkum začne po podepsání smlouvy, podle předpokladů v září,“ doplnila informace Petra Drkulová.
V místě se podle ŘSD dají očekávat četné nálezy. Jedná se o chráněnou oblast s vysokým předpokladem archeologických nálezů. Navíc prochází územím památkové zóny Bojiště bitvy u Hradce Králové. „Z multispektrálního leteckého průzkumu byly vytipovány lokality, kde bude při provádění výkopových prací vysoké riziko střetu s archeologickými nálezy,“ uvádí ŘSD v infoletáku ke stavbě.
Záchranný archeologický výzkum potrvá podle mluvčí ŘSD jeden rok, tedy do září 2024. „Zároveň bude probíhat soutěž na zhotovitele. Výstavba bude zahájena po podpisu smlouvy s vítězným zhotovitelem,“ sdělila k začátku stavby nového úseku D35 Drkulová.
Čtete také
Čtyřpruhová D35 nahradí kapacitně nevyhovující dvoupruhovou silnici I/35 mezi Sadovou a Hradcem Králové. Jedná se o úsek častých dopravních nehod.
Silnice I/35 je podle ŘSD silnicí s mezinárodním významem a s vysokým podílem nákladní dopravy, prochází ale skrz řadu obcí. „Potřebnost a naléhavost stavby dálnice D35 vyplývá z dopravní funkce a dopravního zatížení stávající silnice I/35 v úseku Úlibice–Hradec Králové, která je v současné době již na hranici únosnosti, resp. za hranicí kapacity, dále z bezpečnosti silničního provozu a vlivů provozu na obyvatelstvo a životní prostředí,“ zdůvodňují potřebu stavby v infoletáku silničáři.
Součástí nového úseku dálnice bude celkem devět nových mostních objektů, z nichž nejdelší bude 114,3 metrů dlouhá estakáda Všestary. Celková délka úseku dálnice bude 7 537 metrů. Silničáři předpokládají, že stavba D35 ze Sadové do Hradce bude stát přes 2,2 miliardy korun bez DPH.
Začátek stavby navazuje na stavbu D35 Hořice–Sadová. Od Sadové u Sovětic je trasa vedena mezi obcemi Čistěves a Horní Dohalice do mimoúrovňové křižovatky Sadová. Dále trasa pokračuje podél jihozápadní strany Lípy u Hradce Králové a Rozběřic do prostoru obce Všestary. Dálnice D35 bude končit v mimoúrovňové křižovatce Plotiště, kde bude napojena na dálnici D11.
Dálnice D35 je podle silničářů plánována jako severní páteřní komunikace, která propojí Čechy a Moravu. Z celé dálnice D35 je již v provozu několik vzájemně nepropojených částí. Konkrétně se jedná o úseky Liberec–Turnov, Sedlice – Opatovice–Časy, Mohelnice –Olomouc, obchvat Olomouce a Olomouc – Lipník.
Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?
Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.
Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.
Komentáře ke článku
Vložit nový komentář
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.