Štítky: | Doprava | české dráhy |

Žlutými autobusy už se z Hradce do Prahy nesvezete, České dráhy lákají na minibar

Více minibarů na trase z Hradce do Prahy
Více minibarů na trase z Hradce do Prahy | autor: vlaky.net

V neděli přestala společnost RegioJet vypravovat své žluté autobusy na trasu Praha - Hradec Králové. Autobusy jezdily téměř deset let. Pokud vám tato společnost přirostla k srdci, budete si muset počkat, pokud se sem Regiojet nevrátí po kolejích. Do konce roku 2021 se mají vypsat soutěže na provozování pěti rychlíkových tratí. Týká se to také trasy Praha – Hradec Králové či Pardubice – HK – Liberec. Do soutěže se tak může přihlásit hned několik dopravců. Uvádí to web hkcity.cz. „Pokud by došlo k úpravě trati tak, že by poskytovala srovnatelnou rychlost a kapacitu spojení, jako hlavní koridor přes Pardubice, určitě je pro nás zajímavé zabývat se myšlenkou napojení Hradce Králové a dalších měst na trase na naše vlakové spoje jezdící po trase Praha – Ostravsko – Slovensko,“ prozradil serveru hkcity.cz Aleš Ondrůj, tiskový mluvčí Student Agency.

Nová dvoukolejka z Velkého Oseku přes Hradec Králové, Týniště nad Orlicí až do Chocně bude mít na většině úsecích rychlost 160 km/h. Stavět se má začít po roce 2022. Praha by měla být v dosahu jedné hodiny, dnes se jezdí 1 hodina a 41 minut.

V rychlíku do Prahy jezdí minibar

V současné době budiž cestujícícm z Hradce útěchou alespoň fakt, že České dráhy rozšířily od 1. března nabídku drobného občerstvení servírovaného na místa cestujícím formou tzv. minibaru o další rychlíky mezi Prahou a Hradcem Králové a opačně. Linka R 10 tak bude v tomto úseku službou ČD Minibar pokryta již kompletně.

„Podle našich průzkumů mají cestující ve vlacích největší zájem o služby Wi-Fi připojení k internetu a o nabídku drobného občerstvení. Proto obě služby postupně rozšiřujeme do dalších spojů. ČD Minibar nabízí například kávu, čaj ale i malý snack, který cestující ocení při delších i kratších cestách,“ řekl Michal Štěpán, člen představenstva ČD odpovědný za osobní dopravu.

Že o službu je zájem, potvrzují i aktuální prodejní výsledky. Na lince R 10 z Prahy do Hradce za uplynulé tři měsíce prodali stevardi téměř 9 500 kávových produktů. Populární je pak i rozpékané nebo balené pečivo, to si zakoupilo přes 4000 cestujících a třetí nejžádanější položkou je pivo – různých druhů (alkoholických i nealkoholických) se během prosince, ledna a února prodalo přes 3000 kusů.

„Našim cílem je, aby nabídka ČD Minibaru byla co nejvíce využívaná a dostupná pro všechny cestující,“ doplnil Michal Štěpán. V nabídce jsou teplé nápoje (káva, čaj), již od 10 Kč, nealkoholické chlazené nápoje od 12 Kč a pivo od 23 Kč. Drobné občerstvení zahrnuje například sladké i slané pečivo Minit od 17 Kč, ale i přesnídávky (14 Kč), Tatranky (10 Kč), nebo Jerky – sušené maso (28 Kč).

Zavedení služby minibar ve všech spojích na lince R 10 v úseku mezi Prahou a Hradcem Králové znamená nárůst na celkem 31 spojů, v sobotu a neděli pak ČD počítají s nasazením na 27 vlaků.

ČD Minibar představuje malý vozík upravený pro servírování drobného občerstvení ve vlaku přímo na místech cestujících. Stevard během jízdy vlaku opakovaně prochází soupravou a nabízí cestujícím občerstvení.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Opravy Pražského mostu už se blíží. Nebude ale uzavřen pro všechny

Plánovaná údržba Pražského mostu v centru Hradce Králové začne 8. dubna. Dělníci se na mostě objeví ale už o víkendu 6. dubna, kdy budou zahájeny finální přípravné stavební práce bez dopravních omezení. Během oprav bude otevřená pouze jedna polovina mostu pro chodce, záchranáře…
Čtěte více

Dopravní chaos u hradeckých škol má mírnit plán mobility

Plná parkoviště, nebezpečně a často proti pravidlům zastavující automobily, ze kterých v ranní špičce vystupují děti. To jsou nejčastější příčiny vzniku nepřehledných a kritických situací v blízkosti škol. Město Hradec Králové chce těmto nebezpečným kolizím předcházet vytvořením…
Čtěte více

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme