Štítky: | Doprava | školy | základní školy |

Dopravní chaos u hradeckých škol má mírnit plán mobility

Dopravu u škol by měl regulovat plán mobility
Dopravu u škol by měl regulovat plán mobility | autor: MMHK

Plná parkoviště, nebezpečně a často proti pravidlům zastavující automobily, ze kterých v ranní špičce vystupují děti. To jsou nejčastější příčiny vzniku nepřehledných a kritických situací v blízkosti škol. Město Hradec Králové chce těmto nebezpečným kolizím předcházet vytvořením tzv. školních plánů mobility. Dokument s pravidly bude mít každá městská škola vytvořený na míru a jeho cílem je dosažení bezpečné, zdravé a šetrné dopravy dětí nejen do školy, ale i ze školy.

V prvních čtyřech školách zatím probíhá terénní šetření, které je součástí komplexního sběru dat pro tvorbu těchto plánů mobility. V tomto týdnu se již uskutečnilo se žáky ZŠ Josefa Gočára, další je v plánu v úterý 26. března s dětmi ze ZŠ Úprkova.

„Okolí hradeckých škol trápí zejména v ranních hodinách přetlak osobních automobilů. Rodiče v mnoha případech vozí děti až před vchod školy. V bezprostřední blízkosti škol pak dochází k nepřehledným a nebezpečným situacím. Řidiči se jsou mnohdy nuceni dopouštět se různých přestupků: stojí na místech zákazu zastavení, vjíždí na chodníky či se otáčí se na travnatých plochách. Tomu chceme zabránit a pomoci školám nastavit efektivnější systém dopravy dětí do škol, který by byl bezpečný i šetrnější k životnímu prostředí,“ uvádí náměstek primátorky pro oblast rozvoje města Lukáš Řádek.

Ke změně by měly přispět školní plány mobility. Jedná se o dokument, který bude na míru vypracovaný pro každou ze základních škol zřizovaných městem. „Důležitou součástí tvorby plánů mobility jsou online průzkumy. Do dotazníkového šetření se zapojují pedagogové, rodiče i žáci dané školy. Další částí jsou speciální přednášky pro žáky a rodiče. Zároveň probíhá také terénní šetření, na kterém se podílí děti společně se svými kantory. Žáci jsou rozděleni do několika skupin, kdy každá z nich má za úkol ve vybraných časech sledovat v okolí škol různé situace. Jedná se například o počet aut, která projedou v daném úseku, nebo která zastaví na nesprávném místě a podobně,“ vysvětluje náměstek Řádek. Právě takováto terénní šetření již probíhala v uplynulých dnech se žáky ZŠ Josefa Gočára. Další jsou plánována na úterý 26. března s dětmi ze ZŠ Úprkova. V dubnu budou průzkumy v okolí své školy zpracovávat žáci ze ZŠ Habrmanova, do tvorby školních plánů mobility se zapojila také ZŠ Milady Horákové.

Tvorbu školních plánů mobility zajišťuje město ve spolupráci s externím dodavatelem. „Tyto dokumenty by se měly stát součástí dlouhodobého plánu rozvoje školy a samozřejmou součástí školního života a vzdělávacího procesu. Popsat by mimo jiné měly souhrn opatření, díky kterým by i město mohlo v budoucnu přistoupit ke změnám v dopravě,“ dodává náměstek Řádek.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Opravy Pražského mostu už se blíží. Nebude ale uzavřen pro všechny

Plánovaná údržba Pražského mostu v centru Hradce Králové začne 8. dubna. Dělníci se na mostě objeví ale už o víkendu 6. dubna, kdy budou zahájeny finální přípravné stavební práce bez dopravních omezení. Během oprav bude otevřená pouze jedna polovina mostu pro chodce, záchranáře…
Čtěte více

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký…
Čtěte více

Přes Miletu už nebudou jezdit trolejbusy. Opravy se dotknou všech linek MHD

Stavba, která na dlouhé měsíce ochromí dopravu v Hradci, už se blíží. Jedná se o rekonstrukci křižovatky Mileta. V místě už nyní probíhají přípravné práce. Dopravní omezení, která v první etapě uzavřou severní část městského okruhu a Hradeckou ulici směrem do centra, na…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme