Štítky: | Doprava | vlaky |

Vlakem z Hradce do Prahy za hodinu. Možná se za pár let dočkáme

Vlaky by z Hradce do Prahy měly jezdit rychleji
Vlaky by z Hradce do Prahy měly jezdit rychleji | autor: hradeckralove.cz

Rychlíkem dorazíte dnes z Hradce do Prahy za 1 hodinu a 44 minut. To by se mohlo stát minulostí. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) začala s přípravou zrychlení trati mezi Prahou a Hradcem Králové. Cílem je zkrátit tuto cestu na 55  minut do stanice Praha – Vysočany a 62 minut na hlavní nádraží. Mezi Velkým Osekem a Hradcem Králové přibude kvůli tomu jedna kolej. Informuje o tom server Zdopravy.cz.

Zatím trvá cesta z Hradce do Prahy hodinu a třičtvrtě. Zrychlení by mělo přinést zdvojkolejnění koridoru. Hradec by se tak díky projektu vyrovnal se sousedními Pardubicemi, odkud dnes vlak až na hlavní nádraží v Praze jede díky koridoru běžně kolem hodiny.

Největší změny čekají trať v úseku z Velkého Oseka do Hradce Králové. Zdvojkolejnění mezi Chlumcem nad Cidlinou a Hradcem Králové už začínají připravovat projektanti. Zakázku za 37 milionů korun vyhrála společnost Sudop Praha. Současně už běží výběrové řízení na projekční firmu, která připraví modernizaci trati z odbočky Kanín u Velkého Oseka do Chlumce nad Cidlinou.

Podle mluvčího SŽDC Marka Illiaše je trať plánována na 160 kilometrů v hodině téměř v celé délce. Ke zkrácení jízdní doby má dojít i díky zvýšení kapacity a spolehlivosti provozu při plném zdvoukolejnění trati a také kvůli zavedení nového segmentu expresních vlaků, které budou celou trať projíždět bez zastavení.

Vylepšené spojení má současně zlepšit i provoz dálkových nákladních vlaků, zdvojkolejnění má odlehčit přetíženému koridoru.

Cestující si ale na rychlejší spojení budou muset počkat. Zatím nejblíže jsou k provedení úseky mezi Prahou a Nymburkem, kde by se mohlo začít stavět v roce 2019. U dalších úseků za Velkým Osekem správa čeká stavbu až spíše v roce 2025. „Nutnou podmínkou je, aby byl koridor stavby modernizace trati Choceň – Velký Osek zapracován do Zásad územního rozvoje Královéhradeckého kraje a vymezen jako stavba veřejně prospěšná. Realizace stavby by v takovém případě mohla probíhat v období let 2025-2030,“ dodal mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Opravy Pražského mostu už se blíží. Nebude ale uzavřen pro všechny

Plánovaná údržba Pražského mostu v centru Hradce Králové začne 8. dubna. Dělníci se na mostě objeví ale už o víkendu 6. dubna, kdy budou zahájeny finální přípravné stavební práce bez dopravních omezení. Během oprav bude otevřená pouze jedna polovina mostu pro chodce, záchranáře…
Čtěte více

Dopravní chaos u hradeckých škol má mírnit plán mobility

Plná parkoviště, nebezpečně a často proti pravidlům zastavující automobily, ze kterých v ranní špičce vystupují děti. To jsou nejčastější příčiny vzniku nepřehledných a kritických situací v blízkosti škol. Město Hradec Králové chce těmto nebezpečným kolizím předcházet vytvořením…
Čtěte více

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme