Štítky: | Doprava | elektrokoloběžky |

V létě se na veřejných elektrokoloběžkách po Hradci zatím neprojedete

Vrátí se koloběžky do města?
Vrátí se koloběžky do města? | autor: MMHK

Léto je v Hradci Králové zatím bez elektrokoloběžek. Přestože Hradec Králové už měsíce jedná s provozovateli sdílených elektrokoloběžek o jejich návratu za nových podmínek, k dohodě mají stále daleko. Neshodnou se například na sankcích za špatné parkování. Je možné, že se oblíbené stroje do města vůbec nevrátí. Informaci přináší web iDNES.cz

Koloběžky se přitom do ulic města měly vrátit začátkem léta. Měla vzniknout parkovací místa pro ně, za která by město inkasovalo poplatek. Nyní se zdá, že k dohodě ani nedojde.  Už to vypadalo, že vše skončí výběrem 120 míst, kde by koloběžky za poplatek mohly parkovat. Městu měl provozovatel platit za každý zabraný čtvereční metr zaplatí denně tři koruny. Zbýval podpis smluv. A to byl velmi podstatný zádrhel. Radnice do nich totiž zařadila sankce, které by nejčastěji měly plynout z problematického parkování.

A to je pro provozovatele nepříjemné překvapení, o kterém se město při zdlouhavém vyjednávání údajně nezmínilo. Podle radnice firmy dohodu uzavřít nechtějí, argumentují, že nemohou zodpovídat za jezdce, kteří stroj zaparkují či jen odloží na nevhodném místě. „Sdílené koloběžky mají povolená všechna místa, o která si provozovatelé požádali. My jsme jim dodali smlouvy, které definují postupy a pokuty. K nim však měli vážné výhrady. Požádali jsme je tedy, aby je sepsali, a my mohli posoudit, zda jsou oprávněné. Teď jsou na tahu firmy, ty zatím nejsou připraveny podepsat,“ řekl pro iDNES náměstek primátora pro oblast správy majetku města Pavel Marek (ANO).

Podobně případ interpretoval manažer společnosti Lime Václav Petr: „Situace v Hradci je v České republice ojedinělá. Dlouhé měsíce jsme vedli s úředníky několika odborů a s městskou policií jednání o znovuspuštění služby. Když jsme měli sjednány všechny podmínky i pravidla a vše bylo připraveno ke spuštění, pan náměstek Marek přišel s návrhem smlouvy, která překvapila i samotné úředníky. Takováto smlouva bohužel nebyla při půlročních jednáních ani jednou zmíněna. V současné době ji podepisovat nebudeme.“

O tom, že město si začalo klást nároky, o nichž v podkladech nebyla řeč, hovoří i manažerka společnosti Bolt Lucie Krahulcová: „Podmínky, které město nastavilo, nebyly výsledkem dohody mezi partnery. S městem jsme vedli několikaměsíční dialog, snažili se splnit veškeré požadavky a hledali řešení, jak nastavit nejasnosti jako například placení parkovacích míst, která by užívali všichni poskytovatelé sdílených služeb. Prozatím se koloběžky Bolt ve městě nerozjedou.“
   
Co to znamená pro fenomén sdílených koloběžek a pro Hradečany, kteří si službu oblíbili? Přinejmenším odklad. Nebo úplný konec služby, která se setkala jak s nadšením, tak kvůli parkování a rizikové jízdě i s odmítáním a kritikou. „Firmy se brání uzavřít jakoukoli smlouvu. Nelíbí se jim, že za případné přestupky požadujeme nějaké plnění. Smlouvy bez sankcí jsou však pro nás nepřijatelné. Záleží jen na přístupu obou společností. Pokud nebudou chtít podepsat smlouvy, povolení nevydáme. Trváme na jasně definovaných pravidlech. Pokud mají připomínky, očekávám, že je pošlou. Ale třeba k dohodě vůbec nedojde,“ uvedl náměstek Marek.
  

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Dopravní chaos u hradeckých škol má mírnit plán mobility

Plná parkoviště, nebezpečně a často proti pravidlům zastavující automobily, ze kterých v ranní špičce vystupují děti. To jsou nejčastější příčiny vzniku nepřehledných a kritických situací v blízkosti škol. Město Hradec Králové chce těmto nebezpečným kolizím předcházet vytvořením…
Čtěte více

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký…
Čtěte více

Přes Miletu už nebudou jezdit trolejbusy. Opravy se dotknou všech linek MHD

Stavba, která na dlouhé měsíce ochromí dopravu v Hradci, už se blíží. Jedná se o rekonstrukci křižovatky Mileta. V místě už nyní probíhají přípravné práce. Dopravní omezení, která v první etapě uzavřou severní část městského okruhu a Hradeckou ulici směrem do centra, na…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme