U Milety se už pracuje na stavbě podchodů
Na hradecké křižovatce Miletě se pracuje na podchodech. Průjezd křižovatkou je omezený od začátku dubna a dopravní komplikace zažívají řidiči hlavně ve špičkách v okolí samotné křižovatky. Větší problémy nemá ani hradecká záchranka, která sídlí přímo u Milety. Stavební firma teď pracuje spíš na přípravných pracích. Uzavřený severní pruh okruhu je už vyfrézovaný, stejně jako Hradecká ulice směrem k Moravskému mostu. Informaci přináší Hradecký deník.
„Aktuálně jsme na stavbě zahájili vrtání pilot k podchodům. Probíhá přeložka plynovodu a inženýrských sítí,“ popisuje dění na stavbě Petra Drkulová, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). „Pokračujeme ve skrývkách území, v současné době je již hotovo 90 procent z nich. V příštím týdnu začnou také práce na bourání patek po trakčních sloupech,“ dodává Petra Drkulová.
Rekonstrukce záchranku nebrzdí
Přímo u Milety sídlí Zdravotnická záchranná služba Královéhradeckého kraje (ZZS KHK). Její ředitel Libor Seneta říká, že na dojezdových dobách se stavba prakticky neprojevila: „Máme provizorní sjezd na Zborovskou ulici. Takže vlastně na tu hlavní silnici dojedeme o trošku rychleji než dříve, kdy jsme jezdili přes naše parkoviště. Kolony tam jsou hlavně v ranní a odpolední špičce, ale ty se tam tvořily i předtím.“
Čtete také
Ředitel hradecké záchranky současně dodává, že se těší na „novou“ Miletu. „Tak, jak je nová křižovatka navržena, její průjezdnost a i koneckonců řešení parkování a výjezd u ZZS KHK, to nám v budoucnu práci ulehčí,“ dodává Libor Seneta.
Stavba za 524 milionů bez DPH se má pro řidiče otevřít v polovině roku 2026.
Doprava drhne spíše na objízdných trasách
Podle dopravní policie se hradecká doprava přizpůsobila nové situaci. „V místě prováděné rekonstrukce jsme nezaznamenali žádné větší problémy v průjezdnosti a v plynulosti silničního provozu. Zvýšený provoz vozidel je však na objízdných trasách, Moravském Předměstí a v centru města, kdy se řidiči snaží rekonstruované křižovatce Mileta vyhnout,“ popisuje situaci vedoucího dopravního inspektorátu v Hradci Králové Tomáš Fulka.
Situaci zkomplikovala oprava a uzavírka Pražského mostu. „V dopravní špičce se tvoří kolony vozidel zejména na třídě Karla IV. a na Tyršově mostě. V místě uzavírky řešili policisté několik protiprávních jednání souvisejících s porušením přechodného dopravního značení,“ připomíná Tomáš Fulka třeba řidiče, kteří jezdili přes Pražský most, kam mohou jen MHD a vozidla IZS. Nehodovost se podle policie v souvislosti přestavbou Milety a opravou Pražského mostu nezvýšila.
Opravená Mileta bude výš, a to kvůli gravitačnímu odvodnění nové čtveřice podchodů pro chodce a cyklisty. Přibyde také další odbočovací pruh od mostu U Soutoku směrem do centra a začátek Zborovské ulice se rozšíří na dva pruhy. Vše má zabránit častým dopravním zácpám. Vzniknout má také nové napojení fakultní nemocnice na Zborovskou ulici.
Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?
Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.
Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.
Komentáře ke článku
Vložit nový komentář
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.