Šest nových zastávek, další elektrobus - dopravní podnik bilancuje

| autor:

Rok ještě úplně nekončí a hradecký dopravní podnik už bilancuje. V uplynulých měsících se podnik soustředil na komfort cestujících, kterým nadělil šest čekáren na zastávkách v různých částech města. Do provozu na vybrané linky nasadil i třetí elektrobus. Letos v březnu bylo také spuštěno dobíjení městských karet prostřednictvím internetu. Od srpna platí nový jízdní řád, do jehož vzniku mluvili sami cestující.

Výstavbou nových čekáren došlo buď k náhradě za staré dosluhující, například na zastávkách Heyrovského, Letiště a Husův pomník v Malšovicích, nebo na vybraných místech vznikly čekárny zcela nově, například Truhlářská, Bavlna a Emergency ve fakultní nemocnici. „Všechny čekárny jsme vyrobili vlastními silami a následně instalovali na předem vytipovaná a připravená místa.  Přesvědčili jsme se, že to je nejlevnější řešení. Navíc přesně víme, z jakých materiálů a jakým způsobem čekárny vznikly a dokážeme například pružněji reagovat v případě opravy,“ přibližuje jedno z ekonomicky výhodných řešení František Meduna.

Elektrobusy

Do provozu na vybrané linky dopravní podnik nasadil v uplynulém roce i třetí elektrobus. Do budoucna by chtěl ekologickými elektrobusy nahradit až 23 dosluhujících autobusů. K prodloužení životnosti vozů má významně přispět i nově vybudované kryté stání pro 56 vozů, které dopravní podnik nechal postavit na téměř hektarovém pozemku v areálu.

Dobíjení karet přes internet

Letos v březnu spustil dopravní podnik dobíjení městských karet, tedy předplatných časových jízdenek a elektronické peněženky, prostřednictvím internetu. Už dva a půl měsíce po spuštění této služby bylo tímto způsobem uhrazeno více než jeden milion korun. Vypovídající zpětnou vazbou je pro dopravní podnik průzkum spokojenosti, v němž za předchozí rok, tedy 2014, bylo z 822 dotázaných cestujících se službami podniku spokojeno 95 % cestujících. Letos začal poslední srpnovou sobotu také platit nový jízdní řád, do jehož vzniku promlouvali sami cestující už více než měsíc před jeho spuštěním, a to prostřednictvím „demo“ verze zveřejněné na webu dopravního podniku. „Při zařazování změn jsme zapracovali také připomínky dopravně připojených obcí. V úvahu byly brány i nejdůležitější a nejčastější připomínky a náměty cestujících získané z různých zdrojů včetně sociálních sítí od poslední větší změny jízdního řádu 1. února 2014,“ vysvětluje cestu ke konečné podobě jízdního řádu František Meduna.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
9.11.2015 12:34
Alena Valentová (neregistrovaný)
elektrobus
Jela jsem poprvé v elektrobusu a seděla na sedadle pro invalidy. Nejsem vzhledem ke své nemoci nikterak štíhlá, ale jsou ženy daleko silnější...prostě na sedadle, které je naraženo přímo na stěnu autobusu a vybaveno sedačkou s tvrdým tvarováním okrajů sedadla se nedá vůbec pohodlně sedět, postranní tvarování tlačí. Možná by se mělo uvažovat, kteří lidé většinou na tomto sedadle sedí. Možná se toto týká i ostatních sedadel, kterých je v novém moderním elektrobusu velice málo.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Doporučujeme
Nahoru