Semafory u výjezdu z nemocnice letos řídit dopravu nebudou. Možná začátkem příštího roku

Semafory pomohou snad příští rok.
Semafory pomohou snad příští rok. | autor: pixabay.com

Na křižovatce u výjezdu z hradecké fakultní nemocnice se během loňské rekonstrukce okružní křižovatky na Brněnské osvědčily. Vedení nemocnice i města se proto dohodlo, že by tam semafory mohly být trvale. Kdo však oblastí projíždí, vidí, že zatím se tam nevrátily, i když se tak mělo stát do konce tohoto roku. Semafory, které mají zvýšit bezpečnost chodců a zlepšit průjezdnost, by se měly začít stavět v prvním čtvrtletí příštího roku. Informaci přináší Hradecký deník.

Provizorní semafory na čas fungovaly ve Zborovské ulici loni v létě během rekonstrukce okružní křižovatky Brněnská. Pochvalovali si je řidiči, vedení města i nemocnice.  Ředitel fakultní nemocnice Vladimír Palička proto už před rokem začal bojovat o jejich návrat. „Když tu semafory byly, nestala se ani jediná nehoda, ale jakmile zmizely, hned tu zase začaly," vysvětloval hlavní důvod Palička. Zastání našel i u primátora.

„V době opravy Brněnské křižovatky se provizorní semafory u výjezdu z nemocnice ukázaly jako nepostradatelné a velmi pomohly se zdejší průjezdností i bezpečností,“ řekl Alexandr Hrabálek krátce po svém zvolení. Odhadoval tehdy, že semafory se na místo vrátí do poloviny letošního roku. To se nepovedlo. Proces je delší a složitější. Nyní semafory kvůli bezpečnostním normám nemohou být provizorní a jejich zřízení je zkrátka náročnější.

Za novou světelnou signalizaci u výjezdu z hradecké nemocnice by mělo město zaplatit asi 3,5 milionu korun. Nemocnice má o semafory zájem, podle svého ředitele se ale na stavbě finančně podílet nemůže. "Nemůžeme z prostředků zdravotního pojištění hradit semafory, ty nemá řešit zdravotnictví,“ vysvětlil Palička.

"Pokud lhůty stavebního úřadu akci výrazně nezkomplikují, měly být semafory funkční do konce tohoto roku," sliboval náměsteke investic Jiří Bláha před devíti měsíci.

Ale už nyní je zřejmé, že ani tento termín se dodržet nepovede. "Podle informací, které mám od vedení města, se má začít s realizací v prvním kvartálu příštího roku," řekl Deníku ředitel nemocnice Vladimír Palička. Projekt je podle něj složitější než stavba přilehlého parkoviště zejména kvůli navázání semaforů na semafory na křižovatce Mileta.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Opravy Pražského mostu už se blíží. Nebude ale uzavřen pro všechny

Plánovaná údržba Pražského mostu v centru Hradce Králové začne 8. dubna. Dělníci se na mostě objeví ale už o víkendu 6. dubna, kdy budou zahájeny finální přípravné stavební práce bez dopravních omezení. Během oprav bude otevřená pouze jedna polovina mostu pro chodce, záchranáře…
Čtěte více

Dopravní chaos u hradeckých škol má mírnit plán mobility

Plná parkoviště, nebezpečně a často proti pravidlům zastavující automobily, ze kterých v ranní špičce vystupují děti. To jsou nejčastější příčiny vzniku nepřehledných a kritických situací v blízkosti škol. Město Hradec Králové chce těmto nebezpečným kolizím předcházet vytvořením…
Čtěte více

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme