Problémy s bydlením bude na hradeckém magistrátu řešit speciální kontaktní místo

Magistrát bude mít poradnu pro bydlení
Magistrát bude mít poradnu pro bydlení | autor: hradeckralove.cz

Lidé, kteří jsou ohroženi ztrátou bydlení nebo se ocitnou v bytové nouzi, mohou od 8. ledna v budově hradeckého magistrátu využít kontaktní místo pro bydlení. K dispozici bude ve standardní úřední hodiny minimálně dva dny v pracovním týdnu. Zajistí prvotní posouzení existence bytové nouze a poskytne základní poradenství v bydlení, případně zajistí zprostředkování odborné pomoci sociálními pracovníky města. Zároveň ale poslouží jako možné poradenské a konzultační pracoviště pro jednotlivé vlastníky bytů ve městě, pro SVJ a pro bytová družstva.

Kontaktní místo bude v přízemí levého křídla budovy magistrátu v kanceláři 25/A. Úřední hodiny budou v pondělí a ve středu od osmi do sedmnácti hodin. „Činnost bude zajišťovat jeden pracovník oddělení koncepcí a sociální péče, primárně koordinátor bydlení nebo externí pracovník v rámci realizace projektu s Královéhradeckým krajem. Očekáváme, že kontaktní místo bude pro město zdrojem důležitých dat, na základě kterých se vedení dokáže rozhodnout o konkrétních krocích v oblasti bydlení. Například stavbě nové městské ubytovny, vyčlenění krizových bytů nebo městské bytové výstavbě. Dalším cílem kontaktního místa pro bydlení je umožnit občanům města, kteří se nacházejí v bytové nouzi, aby se na jednom místě dozvěděli všechny potřebné informace pro řešení své nepříznivé bytové situace a byla jim poskytnuta profesionální pomoc a podpora,“ říká náměstek odpovědný za sociální oblast Pavel Vrbický.

Odborný pracovník magistrátu posoudí bytovou situaci a poskytne informace o možných způsobech řešení, kterých může osoba v bytové nouzi využít ve stávajícím bydlišti, případně informace o možnostech jiného způsobu bydlení. Sociální pracovníci města těmto osobám zajistí v případě potřeby pomoc a podporu při realizaci jednotlivých kroků k obstarání bydlení. Kontaktní místo pro bydlení bude ale sloužit také jako možné poradenské a konzultační pracoviště pro jednotlivé vlastníky bytů v Hradci Králové, pro SVJ a pro bytová družstva.

„A to například při řešení narušených sousedských vztahů v bytových domech, které mohou ohrozit nájemníka nebo podnájemníky ztrátou bydlení, nebo poskytnutím pomoci při zajištění bytu pro nájemce, kterému již byla ukončena nájemní nebo podnájemní smlouva, zejména pokud porušoval podmínky nájemní smlouvy a je v bytě soukromého vlastníka, v bytě bytového družstva a podobně. Tuto aktivitu je následně možno využívat pro vyhledávání volných bytů v soukromém sektoru pro potřeby dostupného bydlení občanů města Hradec Králové, což bylo projednáno v radě města koncem října,“ říká náměstek Vrbický.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Doporučujeme
Nahoru