Město na rekonstrukci Velkého náměstí nezapomnělo. Schází tři podpisy

Budoucí podoba Velkého náměstí. Zdroj: ARN studio
Budoucí podoba Velkého náměstí. Zdroj: ARN studio

Parkoviště na Velkém náměstí by se už zanedlouho mohlo opět změnit v reprezentativní historické centrum. Podle náměstka primátora Jindřicha Vedlicha je to jedna z hlavních priorit současného vedení města. Rekonstrukce, kterou radnice minulosti již jednou odložila, by mohla začít v polovině roku 2016. Náklady se podle odhadů vyšplhají až na 200 milionů korun. Stále však chybí poslední tři souhlasy vlastníků zdejších nemovitostí, bez kterých se s opravou nedá začít.

Rekonstrukce začne v polovině příštího roku

Součástí plánované rekonstrukce Velkého náměstí jsou stavební úpravy stávajících a umístění nových staveb, které vyžadují vydání územního rozhodnutí. Jedná se zejména o vodovodní a další přípojky do jednotlivých domů. O povolení k rekonstrukci už město požádalo. Stále mu však schází tři podpisy od vlastníků domů na Velkém náměstí, kteří kvůli své nerozhodnosti celý proces blokují. Celkem město muselo získat 77 souhlasů, největší problémy byly v minulosti s obyvateli v Rokitanského ulici (více zde). Vadilo jim například to, že kvůli rekonstrukci přijdou o parkování. Městu se však většinu z nich nakonec podařilo přesvědčit.

„S vlastníky jsme v kontaktu a řešíme jejich drobné technické připomínky. Většinou jsou věcné, občas je směřují do vyšších stupňů projektové dokumentace, kde se jim snažíme vysvětlit, že v této fázi nejsme schopni jim například garantovat dodržení přesného časového harmonogramu, což bývá velice často jejich požadavek," uvedl pro Hradecký deník náměstek primátora Jindřich Vedlich. Celý proces je podle něho na dobré cestě a v polovině příštího roku by mohla začít rozsáhlá rekonstrukce.

Parkovací místa seškrtal architekt na třetinu

Oprava, o kterou Hradečané usilují již několik let, proběhne podle návrhu ARN studia architekta Jiřího Krejčíka, jehož projekt už v květnu 2009 vybralo tehdejší zastupitelstvo města. Jiří Krejčík ve svém plánu mimo jiné prosazuje eliminaci automobilové dopravy. Parkující vozy v dnešní době zabírají téměř celé náměstí. Ze současných zhruba 260 parkovacích míst jich po rekonstrukci zbyde kolem 80. Prostor chce architekt uvolnit pro lidi a udělat z místa živou zónu plnou obchodů a restaurací. Na Velkém náměstí stejně jako v minulosti vznikne také promenáda pod stromy, předzahrádky restaurací získají jednotný vzhled a lokalitu navíc zpestří interaktivní kašna nasvícená různými barvami.

Nákladnou rekonstrukci měla původně pokrýt dotace z Evropské unie. V roce 2012 měl dokonce magistrát na Velké náměstí přislíbenou dotaci 125 milionů korun. Protože se však tehdejší zastupitelé obávali, že rekonstrukci nestihnou v termínu, peníze vrátili. Nemalé finanční prostředky tak bude muset město najít ve své vlastní kase. „Dotace z EU na opravy Velkého náměstí není nezbytnou podmínkou,“ připustil už dříve primátor města Zdeněk Fink.

Budoucí podoba Velkého náměstí. Zdroj: ARN studio Budoucí podoba Velkého náměstí. Zdroj: ARN studio
Budoucí podoba Velkého náměstí. Zdroj: ARN studio Budoucí podoba Velkého náměstí. Zdroj: ARN studio
Budoucí podoba Velkého náměstí. Zdroj: ARN studio Budoucí podoba Velkého náměstí. Zdroj: ARN studio
Budoucí podoba Velkého náměstí. Zdroj: ARN studio Budoucí podoba Velkého náměstí. Zdroj: ARN studio

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
5.2.2015 13:42
Radous (neregistrovaný)
nepochopitelné
Kvůli natvrdlosti několika volů jsme přišli o 125 mega? Paráda. Mít je, hned by se o další nvestici mohlo uvažovat jinak (fotbalový stadion...)
10.2.2015 18:39
Vasil Ceral (neregistrovaný)
zajímavé
Proč parkoviště a ne celá pěší zóna. A navážení zboží jen mezi pátou a sedmou hodinou ranní, a jen vozidli do 3,5 t.Těžší vozidla vyjímečně a jen na základě povolení magistrátem, a opět jen v ranní době.
A firma bude vybrána o hodně kvalitnější a rychlejší než-li ta co se babrala u Tesca.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Doporučujeme
Nahoru