Město chce dostat kamiony z parkoviště u Flošny. Někdy tam stojí i několik dnů

Kamiony v Hradci ubyly, nyní je chce město dostat od Flošny.
Kamiony v Hradci ubyly, nyní je chce město dostat od Flošny. | autor: hradeckralove.cz

Všímavý řidič si určitě všiml, že od zprovoznění úseků dálnice D35 a D11 se z Hradce Králové podařilo alespoň částečně dostat tranzitní dopravu. Nyní však chce město bojovat i proti kamionům, které navzdory nově otevřeným dálničním úsekům stále zajíždějí do města. Chce je vyhnat i z parkoviště u Flošny. Mělo by se tak stát do začátku letní sezony. Informaci přináší zpravodajský server iDNES.cz.

Na parkovišti u koupaliště Flošna řidiči kamionů odpočívají a někdy tam nechají stát vůz i několik dnů. Denně se u Flošny protočí desítky kamionů, zdaleka nejhorší je to tu o víkendech.

Ještě loňské měření dopravy ukázalo šílené výsledky. Částí druhého silničního okruhu mezi ulicí Víta Nejedlého a malšovickým stadionem v průměru projelo přes 31 tisíc vozů, z toho sedm tisíc kamionů. Dalších 31 tisíc aut projíždělo kolem fakultní nemocnice. Tato čísla z okruhu udělala nejvytíženější krajskou silnici a oproti měření v roce 2016 intenzita stoupla o šest procent.

Výsledky nejnovějšího sčítání po dostavbě dálnic ještě nejsou známé, avšak doprava na okruhu významně klesla. Kamionů je méně až o desítky procent a Hradec hodlá ještě přitvrdit.
    
„Se zprovozněním D35 a dalších komunikací ve městě došlo k úbytku kamionů, my bychom však chtěli pokračovat. U parkování na Flošně se konečně blížíme k řešení, kamiony by odtud mohly zmizet ve druhém čtvrtletí. Parkoviště by mělo sloužit především Hradečákům a kamiony by do města pokud možno vůbec nemusely zajíždět,“ řekl pro iDNES náměstek primátora pro oblast správy majetku města Pavel Marek (ANO).

Zbývá už jen souhlas policie a vznik parkovací analýzy. Cílem je začátek koupací sezony na Flošně již bez kamionů.

"Odbor hlavního architekta nyní zpracovává analýzu, kde by mohly zaparkovat. Domníváme se, že parkovacích ploch kolem města jako například čerpací stanice je poměrně hodně a pro kamiony by to určitě bylo efektivnější než zajíždět až do města,“ upozornil Marek.
    
Je tu však háček. Kdyby u úzkého vjezdu k Flošně nepřibyla zákazová značka, těžké soupravy včetně autobusů a dodávek tu s jistotou zůstanou. Drtivá většina totiž patří místním, kteří tu pouze neodpočívají před další jízdou, ale zadarmo parkují i několik dnů.

Zatímco velkou část kamionů se z Hradce Králové podařilo vypudit přirozenou cestou hlavně díky dálnici D35, z parkoviště u Flošny se to zatím nedaří. I toto polovičaté vítězství je pro město obrovskou úlevou. D35 a nově otevřený 12kilometrový úsek mezi Opatovicemi a Časy v podstatě tvoří obchvat Hradce pro tranzitní dopravu směrem na Vysoké Mýto, Brno nebo Olomouc a Ostravu. Až do poloviny prosince musely kamiony mířící z Opatovic na Moravu jet přes hradecký okruh, kde se velmi často tvořil dopravní špunt. Zlepšení je skutečně markantní.

„Úsek D35 od dálnice D11 po Časy v Pardubickém kraji přinesl větší plynulost provozu převážně v jižní části Hradce Králové a také na silnici I/35 vedoucí z Hradce Králové směrem na Holice. Provoz je plynulejší i na souběžně vedoucí silnici I/33 kopírující nově otevřený úsek D11,“ potvrzuje mluvčí krajských dopravních policistů Petr Dušek.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Doporučujeme
Nahoru