Štítky: | Doprava | ČKD | omezení dopravy |

Kruhový objezd u ČKD se dnešním dnem začíná opravovat. V místě budou kolony

Křižovatka se bude opravovat ve čtyřech etapách.
Křižovatka se bude opravovat ve čtyřech etapách. | autor: ŘSD

Dnešním dnem se řidiči, kteří pojedou přes kruhový objezd u ČKD, budou muset obrnit trpělivostí. Místo totiž čeká rekonstrukce. Bude probíhat ve čtyřech etapách a potrvá až do poloviny září. Opravovat se bude za částečného provozu, ze dvou jízdních pruhů bude jeden, tak je jasné, že v místě budou vznikat kolony. Důvodem k opravám jsou špatné povrchy.

Stát přistoupil k opravě křižovatky až po otevření D11 kolem Hradce. Přesto tudy stále jezdí denně desítky tisíc aut a kamionů. Na kruháku se totiž kříží silnice první třídy od Prahy na Náchod s cestou ze severu Moravy na Jičín.

Okružní křižovatku stát opraví ve čtyřech etapách. „Od 19. června do 6. září bude možný průjezd křižovatkou pouze ve směrech Hradec – Jičín a opačně, ostatní směry budou zavřené,“ vysvětluje pro Hradecký deník za Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová. Průjezd křižovatkou se přitom bude měnit podle toho, jak budou práce na opravách pokračovat. Jasné ale je, že místo současných dvou jízdních pruhů bude v každém směru k dispozici jen jeden.

Hlavní objížďka ve směru Praha – Náchod pak povede po dálnici D11 od Kuklen po Smiřice a dálnice nebude během rekonstrukce v tomto úseku zpoplatněná. Objížďka od Jičína do Předměřic nad Labem a dál na Náchod povede pro auta do 12 tun přes blízkou vesničku Světí. „Vyjednali jsme, že se ten z našeho pohledu nejproblematičtější úsek objížďky zjednosměrnil, takže si myslím, že případné problémy pro nás budou minimální,“ věří starostka Světí Martina Saláková Šafková.

Na možné komplikace se připravují i policisté. „Zvýšíme na těchto místech i na objízdných trasách dohled a budeme se intenzivně věnovat bezpečnosti a plynulosti silničního provozu,“ slibuje za hradecké policisty Šárka Pižlová.

Původně měla podle projektu stát rekonstrukce okružní křižovatky u ČKD včetně opravy přejezdu 42 milionů, Ředitelství silnic a dálnic ale zakázku nakonec vysoutěžilo za necelých 29 milionů bez DPH. Důvodem nadcházejících prací byl špatný stav povrchů.

„Bylo zjištěno nespojení vrstev v úrovni horní a spodní podkladní asfaltové vrstvy, ztráta asfaltového tmelu, začínající hloubková koroze, lokálně výtluky, celoplošně dochází k vývoji trhlin,“ cituje z provedené diagnostiky mluvčí ŘSD na východě Čech Petra Drkulová. Stavbaři tak během tří měsíců vymění podkladní i vrchní vrstvy křižovatky, zpevní krajnice, opraví příkopy a také dopravní značení. Práce mají být hotové 15. září.


Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Opravy Pražského mostu už se blíží. Nebude ale uzavřen pro všechny

Plánovaná údržba Pražského mostu v centru Hradce Králové začne 8. dubna. Dělníci se na mostě objeví ale už o víkendu 6. dubna, kdy budou zahájeny finální přípravné stavební práce bez dopravních omezení. Během oprav bude otevřená pouze jedna polovina mostu pro chodce, záchranáře…
Čtěte více

Dopravní chaos u hradeckých škol má mírnit plán mobility

Plná parkoviště, nebezpečně a často proti pravidlům zastavující automobily, ze kterých v ranní špičce vystupují děti. To jsou nejčastější příčiny vzniku nepřehledných a kritických situací v blízkosti škol. Město Hradec Králové chce těmto nebezpečným kolizím předcházet vytvořením…
Čtěte více

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme