Benešovku čekají další opravy už na jaře

Vizualizace: revitalizace Benešovy třídy
Vizualizace: revitalizace Benešovy třídy

Moravské Předměstí a Benešova třída dostávají v těchto měsících nový kabát. Regenerace centrální zóny třídy Edvarda Beneše je v plném proudu a na své by si měli přijít všichni obyvatelé - pěší, cyklisté i motoristé. Ti by zde měli najít další potřebná parkovací stání, tak slibuje město.

První dva projekty, které jsou podmínkou pro pokračování této regenerace, jsou v cíli - zrekonstruovaná je zadní cesta za domy a park u Harmonie I. "Ten bude ještě do konce listopadu osázen stromy a keři. Harmonie I. bude ještě v režimu této investiční akce doplněna o dva venkovní stoly pod pergolu. Dalšími novými herními prvky bude osazeno prostranství za domem v ulici Jana Masaryka 1354," uvedla Magdalena Vlčková, tisková mluvčí města Hradec Králové. Další viditelnou změnou je zateplení pláště dalšího domu na třídě Edv. Beneše u čísel popisných 1541 – 1546. Fotografie zrekonstruované Benešovky najdete zde.

Mluvčí města také podotkla, že výběrové řízení snížilo předpokládanou cenu projektů z 32,1 mil. Kč na 16, 5 mil. Kč s DPH. Oproti úsporám v této části stavby si město, coby investor, muselo poradit s nepředpokládanými překážkami vzniklými v průběhu prací jinde. „Realizace zadních cest se městu prodražila, jelikož se ve směru vedení sítí objevily silniční panely, které se musely odstranit. Další vícepráce vznikly na vodovodu pod rekonstruovanou silnicí na západní straně,“ vysvětlil důvod vzniku víceprací Jozef Čižmár, manažer IPRM z Magistrátu města Hradec Králové.

Na svou nejzásadnější rekonstrukci zatím čeká druhá část tohoto sídlištního bulváru, kde, podle tiskové mluvčí města, v těchto dnech vrcholí kompletace projektové žádosti. Ta by měla být schválena v průběhu podzimních měsíců, stavba by pak mohla začít zjara příštího roku a hotovo by mohlo být na podzim 2014. „Půjde zejména o odstranění ramp, schodišť a lávek, na jejichž místě se zrodí nová parkovací stání jak na povrchu, tak pod zemí. Vzniknou zde nové klidové zóny s vodními prvky, levá a pravá strana třídy bude propojena krytým chodníkem, díky kterému budou moci lidé přecházet bezpečně z jedné strany na druhou. Zastřešení chodníku bude vynášet centrální pylon, který se stane dominantou celého prostoru. Ke zpomalení dopravy přispěje nový kruhový objezd,“ vypočítal novinky Jindřich Vedlich, náměstek primátora zodpovědný za oblast rozvoje města a dotací.

Myšleno je i na cyklisty a cyklostezky podél hlavní silnice v obou směrech. Další zajímavostí je překlenutí stávající zásobovací silnice u domů novou deskou v úrovni parteru, vznikne tím další prostor pro parkovací stání v podzemí a na povrchu bezbariérový přístup k obchodům v „podloubí“.

Omezení související s další rekonstrukcí

Rozsáhlé rekonstrukce si vyžádají i určitá omezení. Občanům je pro tyto a další dotazy od února k dispozici Informační centrum na třídě Edvarda Beneše 1543, kde každou středu od 15 do 17 hodin komunikuje s veřejností manažer IPRM Jozef Čižmár nebo projektant Pavel Zadrobílek, který stál u zrodu tohoto projektu. Občané si zde mohou prohlédnout projektovou dokumentaci včetně vizualizace nejzákladnějších částí rekonstrukce této třídy.

Hromadná doprava dozná ve svém provozu také změn. „Dopravní podnik bude požadovat zavedení náhradního režimu dopravní obslužnosti městské hromadné dopravy po dobu rekonstrukce. O změnách budeme veřejnost včas informovat,“ sdělil František Meduna z Dopravního podniku města Hradec Králové.

Řidiči osobních vozů mohou po dobu rekonstrukce zaparkovat na vyhrazených náhradních stáních v přilehlých ulicích.


Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Doporučujeme
Nahoru