Aupark zahajuje provoz, připravte se na dopravní komplikace

Aupark otevírá své brány
Aupark otevírá své brány | autor: hradeckralove.cz

Již zítra, tedy v pátek 11. listopadu, zahajuje po téměř dvou letech stavebních prací svůj provoz nové nákupní centrum Aupark. Moderní areál se v Hradci Králové nachází nedaleko vlakového nádraží a křižovatky Koruna. Je vymezen Riegrovým náměstím, Puškinovou a Zamenhofovou ulicí a Gočárovou třídou. Na přibližně 21000 metrech čtverečních je připravena zhruba stovka nových obchodů a restaurací a ještě nejde o konečné číslo. V souvislosti s otevřením obchodního domu a připraveným doprovodným programem se dá očekávat zvýšený zájem zákazníků a tudíž i zvýšenou dopravní zátěž v dané lokalitě.

Samotné zahájení provozu je naplánováno na páteční devátou hodinu ranní, slavnostní zahajovací program je ale připraven i na oba víkendové dny. Návštěvníci se mohou těšit nejen na nákupy v obchodech, z nichž hned několik má v Hradci premiéru, ale i na řadu vystoupení - od kuchařské či taneční show přes vystoupení zpěvačky Celeste Buckingnam až po spotřebitelské soutěže.

Nové obchody znamenají nejen další možnosti nákupů, ale také nová pracovní místa. V Auparku bude 500 - 600 pracovních míst. Kromě toho se spolu s Auparkem otevře i 1100 nových parkovacích míst. Parkování po dobu čtyř hodin bude zcela zdarma, bez poplatků bude i parkování o víkendu či státních svátcích.

Jestliže lidé chtiví nákupů mohou být z Auparku nadšeni, motoristé projíždějící po frekventované Gočárově třídě toto nadšení asi sdílet nebudou. V souvislosti s otevřením centra se dá očekávat dopravní zátěž nejvyššího stupně. Jak uvedl ředitel Auparku Marek Dörfl, vedení nákupního centra celou situaci předjednalo s republikovou i městskou policií, která by měla pomoci obtížnou situaci v dopravě řešit.

Jak to bude s parkováním?

Zejména v počátečních měsících, než si řidiči zvyknou, bude patrně působit problém vlastní příjezd a výjezd za parkoviště obchodního domu. Kapacita parkoviště a parkovacího domu je s 1100 místy poměrně velkorysá, ale problém může nastat právě na příjezdu a výjezdu.

Parkování v Auparku je rozděleno do dvou částí. Podzemí parkoviště, které je přímo pod objektem nákupního centra, má kapacitu 300 míst. Hned vedle Auparku je pak parkovací dům s kapacitou přibližně 800 míst. Na obě parkoviště se vjíždí ze sjezdu z Gočárovy třídy do Zamenhofovy ulice přibližně 100 metrů před podjezdem do Kuklen. Auta přijíždějící z Kuklen po Pražské třídě, budou muset při cestě do Auparku projet kruhovou křižovatku Koruna, celou ji objet a po Gočárově třídě se vrátit zpět k vjezdu do parkoviště.

Výjezd z parkoviště pak bude rozdílný. Vozy zaparkované v podzemí přímo pod nákupním domem mají výjezd do Puškinovy ulice, kde následně mohou najet na křižovatku Koruna. Auta, která však budou vyjíždět z parkovacího domu, musí jet zpět Zamenhofovou ulicí, kde se napojí na Gočárovu třídu. Ve směru na Kukleny nebude zapojení do provozu až tak problematické, ale směrem do centra lze očekávat v dopravní špičce velké komplikace.

Pro pěší návštěvníky jsou připraveny vchody z Gočárovy třídy (přímo vedle křižovatky Koruna), dále z Zamenhofovy ulice (poblíž pošty) a z Puškinovy ulice.

Sledujte dopravu na webkameře

Provoz v této exponované lokalitě můžete nově sledovat na naší nové webkameře, kterou jsme zprovoznili ve spolupráci se společností Linecom. Kamera se nachází na budově administrativního centra Office u Koruny. Kamera je zatím v testovacím provozu a aktuálně snímá úsek mezi křižovatkou Koruna a vjezd do parkovacích prostor Auparku.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme