Po lávkách z Benešovky až do centra Hradce? Plán opět ožívá

Pokud se projekt pěšího koridoru do centra Hradce Králové uskuteční, bude navazovat na rekonstrukci Benešovy třídy.
Pokud se projekt pěšího koridoru do centra Hradce Králové uskuteční, bude navazovat na rekonstrukci Benešovy třídy. | autor: hradeckralove.cz

Téměř zapomenutý plán na vybudování pěšího koridoru z Benešovy třídy až do centra Hradce Králové opět ožívá. Část koalice se podle informací Hradeckého deníku snaží trasu se dvěma lávkami, díky kterým by se chodci úplně vyhnuli dopravě na městském okruhu, vymezit v novém územním plánu.

Plány hradecké radnice na rozvoj města dostávají konkrétní obrysy. Vedení města slibuje nejen opravu Benešovy třídy, zrekonstruovat a předělat ve studentský klub chce i Pajkrovu flošnu. Změna pro Hradec a Zelení pak jdou ještě dál a snaží se oživit osm let starou myšlenku na propojení těchto dvou lokalit pomocí lávky přes městský okruh. 

S tímto nápadem přišel architekt František Křelina už v roce 2011. Po letech zapomnění se nyní jeho projekt opět dostává do popředí zájmů hradecké radnice. Prosazují ho zástupci Změny pro Hradec a Zelených (ZPHZ), kteří od listopadových voleb tvoří společně s hnutím ANO a ODS vládnoucí koalici.

Lávka by měla vést z Benešovy třídy rovně přes městský okruh do areálu vysokých škol. Zamýšlená trasa pro chodce a cyklisty by poté pokračovala kolem Pajkrovy flošny a navazovalo by na ni přemostění přes Orlici směrem k letnímu kinu. 

S koridorem bude počítat nový územní plán Hradce

„Z Benešovy třídy by se takto dalo dostat bezkolizně přímo do centra města bez styku s auty,“ vysvětlil pro Hradecký deník radní Adam Záruba. Ten přiznává, že k realizaci má tato vize ještě velmi daleko, za klíčový ale považuje fakt, že tato myšlenka byla uchopena do nového územního plánu. Současná koalice dokončení a schválení územního plánu v tomto volebním období považuje za jednu ze svých priorit.

Až bude územní plán i s tímto projektem schválen, začnou zástupci ZPHZ o realizaci jednat s koaličními partnery. „Zatím jsme o tom nemluvili,“ potvrdila náměstkyně primátora za hnutí ANO Věra Pourová, které se ale návrh líbí. „Odpadla by tím řada bezpečnostních rizik pro chodce a cyklisty. Ty se přitom stále větší intenzitou dopravy ve městě neustále zvyšují,“ vysvětlila Pourová s tím, že tento projekt ale není na pořadu dne. Z finančních důvodů, i kvůli tomu, že by měl navazovat na rekonstrukci samotné Benešovy třídy (více o chystaných projektech současného vedení města najdete zde).

To uznává i Záruba. „V nejbližších letech se realizace zřejmě nepodaří,“ řekl radní s tím, že by ale chtěl, aby během nynějšího volebním období aspoň vznikla na obě lávky architektonická soutěž.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
8.2.2019 12:13
hajaja (neregistrovaný)
dobrá báchorka
Dobrá báchorka je také ta o silnici, cyklostezce, nebo chodníku od Tesca do Březhradu. Pěšky s kočárkem přes Borovinku mohou tuto cestu absovovat jen ti, kdož si neváží vlatního života. Silnice je úzká, bez chodníku a místní řidiči ji mají dobře "najetou". 50km/hod je tam pro ně přežitkem.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Doporučujeme
Nahoru