Změny v MHD přináší úpravu trasy na pěti linkách, linka č. 28 se zruší
Změny v MHD v Hradci Králové, které přijdou s polovinou července, mají podle dopravního podniku přinést především úsporu nákladů. Dopravní podnik se již několik měsíců potýká se stále větší ztrátou, která stoupá až do milionů korun.
Ač dojde ke změnám na celkem pěti linkách a dokonce ke zrušení linky č. 28, tak dopravní obslužnost města pomocí MHD má zůstat zachována. Dopravní podnik dokonce uvádí, že se uleví od přetíženosti hromadné dopravy v centru Hradce Králové.
Provoz MHD ve městě je každoročně z městské kasy podporován částkou kolem 158 až 159 milionů korun. I přes tuto výraznou dotaci, která snižuje především cenu jízdního, hromadnou dopravu využívá stále méně cestujících.
Ruší se linka č. 28, na dalších spojích dojde k výraznému zkrácení trasy
Při rozhodování se, co se současným stavem udělat, mohl dopravní podnik buďto zdražit jízdné nebo žádat vyšší dotaci od města anebo přistoupit ke změnám v organizaci MHD v Hradci Králové.
Vedení královéhradeckého dopravního podniku i města přistoupilo k poslední variantě. „Změnami v MHD se ušetří na 300 tisíc najetých kilometrů ročně. Finanční úsporu to tak bude dělat v milionech, odhadem by to za rok mohlo být pět až šest milionů korun. K tomu ještě uspoříme na provozu čtyř vozů, které na linky nevyjedou vůbec,“ uvedl Miloslav Kulich, ředitel Dopravního podniku města Hradec Králové.
Doplnil také, že ke snižujícím se tržbám musí započítat zvyšující se provozní náklady i cenu energií anebo zvýšenou DPH.
Změny v jízdních řádech, na trasách pěti spojů č. 5, 8, 9, 11 a 17 a zrušení spoje číslo 28 však nevznikají jako slepý výstřel. Změny jsou naplánované již delší dobu a podle vyjádření z dopravního podniku má jeho vedení v záloze i další změny, pokud budou potřeba.
V tomto roce se však s jinými úpravami v MHD v Hradci Králové už nepočítá. Po zavedení změn bude královéhradecký dopravní podnik sledovat praktické dopady jak na tržby podniku, tak také samozřejmě na spokojenost cestujících.
Detailní informace o spojích, na kterých dochází ke změnám najdete v naší rubrice MHD
Změny v jízdném s MHD
Cena za jízdné, které cestující platí pomocí městské karty, zůstává i nadále ve výši 12 korun. Naopak levnější bude cena za přestup, která od 15. července bude jenom 3 koruny.
O deset korun bude nižší také celodenní jízdné, které nyní u řidiče zakoupíme za 65 korun, od poloviny července to bude jenom za 55 korun.
Jednorázové jízdné s papírovou jízdenkou se v Hradci zdraží
Jednorázové papírové jízdenky však místo původních 15 korun budou od poloviny července stát už 18 korun, budou však nově platit i jako přestupní. Jízdné s MHD se v Hradci Králové naposledy zvyšovalo v roce 2011.
S jednorázovým jízdným se pojí i to, že od začátku července musí cestující takovou jízdenku označovat pouze vepředu u řidiče. „Nástup pro cestující s papírovou jízdenkou je od 1. července možný pouze předními dveřmi. I nadále samozřejmě budou otevřené všechny dveře vozu, ale s papírovou jízdenkou se bude nastupovat jenom předními dveřmi, kde bude jediný označovací strojek,“ upřesnil ředitel Kulich. „Matka s kočárkem pak samozřejmě musí nastoupit prostředními dveřmi, ale označit svou jízdenku musí vepředu. Pochopitelně je nejjednodušší si pořídit městskou kartu, díky níž je nejen levnější jízdné, ale také pohodlnější cestování,“ doplnil Miloslav Kulich.
Další informace o změnách v MHD zveřejňuje Dopravní podnik města Hradec Králové také na jednotlivých zastávkách anebo na svých webových stránkách. Podrobnosti budeme zveřejňovat také v naší sekci MHD.
Připomíky a podněty ke změnám v MHD Hradec Králové mohou cestující zasílat buďto poštou přímo na dopravní podnik anebo na e-mail .
Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?
Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.
Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.
Komentáře ke článku
Také není domyšlená situace pro maminky s kočárky, které nebudou moci označit papírovou jízdenku v místě pro kočárky, ale poběží s ní k řidiči a dítě nechají uprostřed vozu bez dozoru?! Ne každá matka bydlí v HK a má permanentku, ale třeba potřebuje občas jet s dítětem do HK k odbornému lékaři, do specializované poradny apod..ZM
Jak je zmíněno v článku - vaše připomínky můžete zasílat do Dopravního podniku města Hradec Králové nebo na e-mail info[zavinac]dpmhk.cz.
zajistit napojení linky 27 a 18 ze zast
Benešova a Masarykova na troj. linky 1 a 2 tak by to bylo přijatejné.
Značné finance by jste ušetřeli tím, že konečně zajistíte fy. které dokáže upravit
plochu zastávek na déle než l rok. Zatím to je výsměch- 3 měsíce opravujete zastavku Obří akvar. Garni a ani né za pár měsíců
je stav stejný.Nyní zast. fa.nemocnice již týden nepracuje ani noha - lidé moknokou v dešti a výsledek bude stejný- za rok znova jezdím 20 let do Německa k synovi u jeho domu staví tamnější MHD snad každou půl hodinu ale vyježdění plochy a opravy jsem nikdy neviděl.Kolik milionů stojí ročně tyto tz "opravy" kdo to dozoruje - zaplatíme to všichni. Asi mi nikdo neodpoví
tak to předám mediím.
Měli by jste se rozhoupat už v tomto roce, protože Dopravní podnik nám sliboval že se trakční vedení na Pod strání bude stavět v roce 2017! Jenže kvůli pomalosti úředníku to v roce 2017 nestihnou, tak samozřejmě tento slib nedodržely! Místo hrání karet by jste měli na Magistrátu města pracovat! Protože v roce 2018 nebudeme členy EU! Když nebudou dotace tak nebude trakční vedení! Projekt musí být realizován už v roce 2017, aby se v tomto roce konečně trakční vedení na konečnou pod strání začalo stavět! Protože Magdaléna Vlčková schválně podepsala zrušení linky č.28! MHD z Pod strání na Terminál HD není připravená na návaly! Protože až otevřou Aupark, tak to bude kalamita!
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.