Žádný investor ani obchoďák, město postaví stadion za své.

Studie fotbalového stadionu. | Zdroj: MmHK
Studie fotbalového stadionu. | Zdroj: MmHK

Nový fotbalový stadion musí stát co nedříve – na tom se shodli zastupitelé města na nedávném zasedání. Nyní chtějí zastupitelé postavit nový areál na vlastní pěst – bez investora a bez obchodního centra, proti kterému se v minulosti strhla velká vlna kritiky. Na projekt má město i studii proveditelnosti.

Dohady kolem budoucnosti stadionu jsou v Hradci tématem už dlouhá léta a jako by nebrala konce. Na nedávném zastupitelstvu se rozhodlo o dalším, tentokrát snad finálním, osudu „Lízátek“.   Původně mělo v okolí stadionu vyrůst i obchodní centrum, investor ale od záměru couvl. Po rozvázání smlouvy s developerskou společností ECE, která kvůli nedodržení dohody zaplatí městu bezmála 5 milionů korun, chce radnice vyhlásit tendr na projekt nového stadionu. Stavba se má držet studie proveditelnosti, kterou městu předložil architekt Tomáš Vymetálek.

Bez architektonické soutěže

Záměr postavit stadion bez vyhlášení architektonické soutěže se nelíbí opozičním zastupitelům. „V Hradci Králové je více jak stoletá tradice architektonických soutěží. Nejváznamnější stavby ve městě byly všechny soutěženy. Naopak ty problematické stavby soutěženy nebyly. Takže tady vidím vztah - špatná realizace, nesoutěžená, dobrá realizace - soutěžená,“ řekl Českému rozhlasu Aleš Dohnal z občanské iniciativy Pro městský stadion. Město ale bojuje o čas, hledá zároveň úspornou variantu stadionu. „Rozhodli jsme se postavit funkční a levný stadion, nikoliv památník architektury,“ vysvětlil pro iDnes.cz zastupitel Arnošt Urban. Záměr ale odsouhlasila i většina opozičních zastupitelů.

Levně a rychle

„Město ve snaze urychlit stavbu fotbalového stadionu zadá veřejnou zakázku na pořízení projektové dokumentace pro územní řízení, stavební povolení a dokumentaci pro výběr zhotovitele,“ vysvětlil další postup náměstek primátora Jindřich Vedlich. Rekonstrukce stadionu nepřeruší zápasy fotbalové ligy pod lízátky.  Kvůli kritériím nejvyšší fotbalové soutěže bude dočasně upravena východní tribuna tak, aby splňovala požadavky fotbalové asociace.

Výběrové řízení na zhotovitele celé přestavby chce město vypsat co nejdříve. “Rada se přiklonila k variantě podle zákona o veřejných zakázkách, kde kritériem bude ekonomická výhodnost. A budou tam tři kritéria: 1. Cena 2. Rychlost zpracování 3. Pokuta při nedodržení termínu, protože čas je pro nás velmi důležitý,“ vysvětlil Vedlich.

Nový stadion má být podle plánu radnice hotový už za tři roky – v roce 2018. Stavba má přijít na celkem 400 milionů krun.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Nejlépe hodnocený příspěvěk ▼
9.4.2015 11:20
Jana N. (neregistrovaný)
RE: Souhlasim
Proboha, co je na tom tak složitého, stadion úplně stejný, jen tribuny posunuté dopředu, co na tom kdo bude dělat 3 roky ??? Nové zázemí ok, to bude opět hradecká akce století, jako vše, co se tu poslední dobou dělá. Ze tří let, bude 20 a minimálně jednou tolik se to prodraží. zobrazit | souhlasím (+1) | nesouhlasím (-0)
Nejhůře hodnocený příspěvěk ▼
9.4.2015 10:45
Karel H. (neregistrovaný)
Souhlasim
Myslim, ze pokud bude vypsana soutez, tak se opet budeme bavit o roce 2018-2020

Pokud by mel byt stadion soucasti dominant v HK, mel by mit svou arch.hodnotu, tak se budeme take ale bavit o stadionu ne za 300mil. ale napriklad o 500mil. a mozna i vyssich castkach.

Stadion na fotbal si predstavuji tak jak je na vizualizaci, i kdyz neni finalni.

Ale hlavne, at se zacne konecne stavet, at muzeme byt bliz ke hre a mit lepsi zazitek ze hry :)
zobrazit | souhlasím (+0) | nesouhlasím (-1)

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
9.4.2015 10:45
Karel H. (neregistrovaný)
Souhlasim
Myslim, ze pokud bude vypsana soutez, tak se opet budeme bavit o roce 2018-2020

Pokud by mel byt stadion soucasti dominant v HK, mel by mit svou arch.hodnotu, tak se budeme take ale bavit o stadionu ne za 300mil. ale napriklad o 500mil. a mozna i vyssich castkach.

Stadion na fotbal si predstavuji tak jak je na vizualizaci, i kdyz neni finalni.

Ale hlavne, at se zacne konecne stavet, at muzeme byt bliz ke hre a mit lepsi zazitek ze hry :)
9.4.2015 11:20
Jana N. (neregistrovaný)
RE: Souhlasim
Proboha, co je na tom tak složitého, stadion úplně stejný, jen tribuny posunuté dopředu, co na tom kdo bude dělat 3 roky ??? Nové zázemí ok, to bude opět hradecká akce století, jako vše, co se tu poslední dobou dělá. Ze tří let, bude 20 a minimálně jednou tolik se to prodraží.
9.4.2015 12:51
Ales Dohnal (neregistrovaný)
RE: Souhlasim
To se naprosto kardinálně mýlíte, enormně drahé jsou stavby, které se nesoutěží v architektonické soutěži. Za všechny bych zmínil kruhový objezd u Koruny. Soutez o navrh by mela v podminkach max. cenu, navrhy jsou pak posuzovany i z tohoto hlediska soudnim znalcem. Vybere se stavba s ohledemem na pomer kvality a ceny. Mesto ale neco takoveho uplne odmita, bude mit pramalou sanci ovlivnit/vybrat si koncepci stadionu, doda zpracovateli ctyri uplne odlisne prameny a hleda toho nejlevnejsiho. Kvalitni architektonicka kancelar se do teto obchodni souteze neprihlasi, nemuze konkurovat levnym projekcnim atelierum. Je to ostuda.
10.4.2015 09:57
František Pluhař (neregistrovaný)
RE: Souhlasim
Já si myslím, že díky architektům se nepostavil ten stadion, který měl být postaven včetně obchodního centra. Vždyť to hlavní, jak zlevnit provoz stadionu je vydělat na provozu obchodů, restaurací a pod. To, ale žádný architekt nikdy do své studie nezahrnul. Pokud se někdo zajímá o problematiku sportu, tak víte, že na činnost oddílů a klubů nejdou skoro žádné finance od státu (MŠMT), pouze z hazardu a to by ještě všichni chtěli hazard zakázat. Takže žádné posudky od Hradeckých architektů(Křelinů) a jim podobných, protože se vše potáhne skutečně do roku 2020 a to ještě není jistota, že se začne stavět vůbec. A k tomu nesoutěženému kruhovému objezdu U Koruny, vždyť je pěkný a bude to krásný vjezd do centra dopravy.....-)
19.4.2015 14:08
Karel Schmied (neregistrovaný)
posun??
Přeju hezké odpoledne .......prosil bych ještě na konceptu prověřit posun stadionu .Pokud hovoříme o laciné variantě pak to jistě ona s posunem stadionu nebude.V prostoru Flošny je třeba zkapacitnit parkoviště a zainvestovat do nadchodu .V situaci kdy je zainvestováno do vytápění hřiště a počítá se poněkud iluzorně s posunem lízátek stálo by to za zvážení . Děkuji - KS
20.8.2015 07:42
Pražák Aleš (neregistrovaný)
Mrkněte očkem do nedaleké Trnavy, co se dá také vybudovat .Myslím ,že to není ,,funkční a levný stadion, nikoliv památník architektury" Pánové nestaví se stadon na pět let, ale v našich podmínkách nejméně na 100,takže by měl stát za to!

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Doporučujeme
Nahoru