Velká kruhová křižovatka u Brněnské třídy se dočká oprav. Řidiči se musejí připravit na zácpy
Na stavu "kruháku" v místě křížení Brněnské třídy a Gočárova okruhu se podepsal velký provoz. Na vozovce jsou vyjeté koleje a výtluky. Okružní křižovatku má vylepšit letošní rekonstrukce. Začít by se mělo v květnu. Rekonstrukce bude mít velký vliv i na městskou hromadnou dopravu. Trolejbusy budou muset vystřídat autobusy, které budou jezdit objížďkou. Informaci přináší Hradecký deník.
V místě se již nyní tvoří často velké kolony, situace se kvůli opravám ještě zhorší. Práce by měly začít v druhé polovině května a skončit by měly v listopadu. Opravy se rozdělí do několika etap s tím, že doprava se svede vždy do jednoho jízdního pruhu. „Větší kolony během stavebních prací lze předpokládat,“ připustila pro Deník mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Nina Ledvinová.
Křižovatkou projíždí i několik linek městské hromadné dopravy. Kvůli zácpám nabírají zpoždění už nyní. Pro hradecký dopravní podnik by bylo nejlepším řešením si počkat: „Naším základním návrhem bylo odložit tuto opravu na dobu, kdy bude zprovozněna první část dálnice D35 z křižovatky u Opatovic směrem na Časy,“ vysvětlil Leo Sedláček, vedoucí střediska MHD z Dopravního podniku města Hradce Králové. Podle Sedláčka by díky tomu na okruhu ubyla tranzitní doprava.
Čtete také
Verdikt od ŘSD nebo krajského úřadu o tom, že kdy oprava začne, dopravní podnik zatím nemá. Podle informací, které ŘSD poskytlo Deníku, se ale nový povrch položí letos. V takovém případě přes Brněnskou ulici dočasně nebudou jezdit trolejbusy. V červenci a srpnu by místo nich vyjely autobusy, navíc objížďkou. Takové opatření ale nebude zadarmo. „Nemalé náklady na tuto výluku musí být součástí rozpočtu stavby a dopravnímu podniku musí být uhrazeny,“ řekl Leo Sedláček. Alespoň taková je dohoda s projektantem.
Na výluku je dopravní podnik připravený, přesto se obává, že rekonstrukce naruší pravidelný provoz hromadné dopravy. Navíc očekává, že uzavírka bude mít dopad na celé město. Opravu ale nejvíc odnese Moravské Předměstí a Malšovice, kudy budou vést objízdné trasy. „S touto skutečností ale dopravní podnik nic nemůže udělat, neboť autobus auta v dopravních zácpách nepřeskočí,“ podotkl Leo Sedláček.
Dle projektové dokumentace stavební náklady vyjdou na 58,5 milionu korun bez DPH. Kromě nového povrchu křižovatku čeká i novinka. „Nově jsou navrženy podélné dělící prahy ze žulových prvků,“ prozradila mluvčí ŘSD. Dělící prahy mají šoférům zabránit v nesprávné jízdě v jízdních pruzích. Nové prvky na křižovatce řidiči nepřehlédnou i díky reflexním bodům.
Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?
Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.
Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.
Komentáře ke článku
Vložit nový komentář
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.