Štítky: | GrandPark |

V Hradci vyroste domov pro 150 seniorů, stavět se začne v nejbližších týdnech

V Exnárově ulici se začne stavět domov pro seniory. Zdroj: EBM Partner
V Exnárově ulici se začne stavět domov pro seniory. Zdroj: EBM Partner

Dům pro seniory s pečovatelskou službou GrandPark začne v nejbližší době vznikat v ulici Exnárova v Podzámčí. Zástupci investora a města minulý týden poklepali na základní kámen. Samotná stavba by měla být dokončena na přelomu letošního a příštího roku. Nový dům pro zhruba 150 seniorů nabídne dvacet až třicet lůžek, která budou sloužit jako klasický domov pro seniory, zbytek bude určen klientům se "zvláštním režimem". Zejména pak lidem, kteří trpí Alzheimerovou chorobou.

Pro aktivní i nemohoucí seniory

Centrum bydlení pro seniory v Hradci Králové je navrženo jako samostatný, soběstačný a otevřený provozní systém. Ve výběrovém řízení vyhlášeném magistrátem města byl vysoutěžen pozemek ležící na Moravském Předměstí, který je situován jižním směrem od historického centra. Pozemek leží ve stávající zástavbě panelového sídliště Hvězda. V současné chvíli je vydáno stavební povolení a probíhá výběrové řízení na generálního dodavatele. Stavět se zde začne v nejbližších týdnech.

Pětipodlažní budova poslouží jak starým lidem, kteří jsou stále aktivní, tak i seniorům zcela odkázaným na péči druhých. K dispozici jim bude dvacet čtyři hodin denně tým zdravotníků, lékařů a pečovatelů.

Kolem budovy vznikne relaxační zahrada

Jak bude GrandPark vypadat? Na hlavní vstup domova pro seniory přímo naváže recepce, multifunkční sál s jídelnou a knihovna. V přízemí bude umístěno kancelářské a technické zázemí a také prádelna. Chybět nebude ani velká společenská místnost. Společnost zde plánuje otevřít i různé služby – například kadeřnictví, kosmetiku nebo pedikúru. Další nadzemní patra budou určena pro bydlení. V moderně vybavených pokojích budou mít senioři vlastní sociální zařízení i kuchyňku.

Kolem bezbariérové budovy bude relaxační a terapeutická zahrada s vodními prvky, lavičkami, cvičebními stroji a spoustou stromů. Vznikne tu rovněž krytá venkovní terasa. „Vycházíme z osobních potřeb a přání klientů, respektujeme jejich vlastní vůli, ptáme se  jich a plánujeme s nimi službu, snažíme se o zachování jejich dosavadního způsobu života v maximální možné míře," uvedla pro Hradecký deník Jana Vojtová, ředitelka společnosti GrandPark.

Základní filozofií firmy je poskytnout domov s dosahem permanentní péče všem zájemcům o plnohodnotné prožití poslední třetiny života. „Jsme nadšeni, že se nám podařilo v termínu zahájit výstavbu našeho projektu Domova pro seniory v Hradci Králové, které rozšíří stávající nedostatečné kapacity ubytování pro seniory s potřebou permanentní péče ve městě a okolí,“ řekl Ľubomír Vais, předseda představenstva developerské společnosti EBM Partner

 

GrandPark zaměstná v Hradci Králové 65 lidí.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
20.1.2015 16:41
Míla (neregistrovaný)
jsem zvědává, zda do areálu zahrady bude mít přístup i veřejnost, protože tam kde se bude stavět je plocha, která je u mlhoviště a chodí tam rodiče s dětmi a tímto se přijde o kus zeleně, který je využíván k procházkám
21.1.2015 14:55
pablik (neregistrovaný)
Tak u mlhoviště
si bude moci jen těžko odpočívat, protože v Exnarově ulici se zvýší dopravní zátěž v důsledku provozu tohoto objektu. Jako například o 100 metrů dál u logopedické školy, kde exhalace z aut silně zhoršili životní prostředí. Nehledě k tomu, že dojde k narušení pěší zóny.
24.1.2015 13:45
jarmila. (neregistrovaný)
Hospic
My, obyvatelé sídliště,kde se má tato stavba, která patří úplně jinam, někam, kde je klid pro staré lidi, postavit, s tímto nesouhlasíme, nechceme ji tady, máme zde tak málo místa,kde je zeleň, kde si děti běhají, jezdí na kolech, koloběžkách...a o toto nás zastupitelé města chtějí okrást. Je to sprosté jednání, vědí, že jsme už dříve proti tomuto psali petici a dali jasně najevo, že tu žádnou takovou stavbu nechceme, ale oni si dělají, bez ohledu na nás, co chtějí. Oni tu nežijí, tak je jim to jedno. Přitom míst,kam by tu stavbu mohli umístit, je kolem Hradce dost a klidných. Takhle se nám tu bude roztahovat cizí soukromá firma. Jak nám ten náš parčík lidé - návštěvy atd.obdivovali, tak teď se diví, že si to necháme vzít.
24.1.2015 21:38
Helena (neregistrovaný)
Bydlím hned vedle a také nesouhlasím,všude jen beton, není kam jít, kousek zeleně tam snad nebyl tolik let proto, aby se tam teď postavil 5 ti poschoďový areál pro takové množství lidí, již teď nemají vlastníci bytů téměř kde parkovat. Kde budou parkovat ti, co budou navštěvovat tyto seniory?Již teď je množství aut, které nám projíždějí pod oknem neúnosné, a kam budeme chodit my s dětmi?
30.1.2015 13:57
jerabek (neregistrovaný)
Dotaz
Tak by mě zajímalo proč tady vznikla ohrada pro stavbu na které se nic neděje již od pondělí,Musíme to tady obcházet a to ještě je polovina ohrazení zbouraná.Že by ORKÁN????
30.1.2015 16:25
jarmila.palkova (neregistrovaný)
Nadšení z téhle stavby sdílí jen ten, kdo tu nebydlí, my co tu žijeme, ji tu nechceme, ale nás se nikdo neptá, dělají si co chtějí arogantní zastupitelé. Je jim jedno, že tu budeme trpět v prachu a smradu.
6.2.2015 19:14
RomanF (neregistrovaný)
zastupitele
Nevite kdo jmenovite tu hruzu na meste schvalil? Ze bych mel seznam, koho v pristich volbach nevolit.
Tohle je proste spatne, ten barak mel stat na kraji mesta a ne na jedne z mala zelenych ploch uprostred sidliste.
6.2.2015 19:15
RomanF (neregistrovaný)
zastupitele
Nevite kdo jmenovite tu hruzu na meste schvalil? Ze bych mel seznam, koho v pristich volbach nevolit.
Tohle je proste spatne, ten barak mel stat na kraji mesta a ne na jedne z mala zelenych ploch uprostred sidliste.
9.2.2015 17:57
Jana (neregistrovaný)
RE: zastupitele
Viníky můžeme hledat na Magistrátu, viz. náměstky primátora. Možná paní Anna Maclová by k tomu mohla něco sdělit i pan Fink. Jim nezáleží na tom, co svým špatným rozhodnutím o té stavbě působí. Ještě nadšeně píší, že proti stavbě skoro nikdo neprotestoval a že žádnou Petici nedostali. Se stavbou jsme nesouhlasili již před léty a počítali jsme, že nám vyhoví a když, tak se tu udělá zázemí pro děti, jak vidíte, dělají si, co chtějí. Že by se nás zeptali v průzkumu, kterých dělají hodně, to ne, to se jim nehodí do krámu. Uvědomují si, že by s tímto málokdo souhlasil, proto nás obešli. A na dveře nám nalepí firma PORR jejich požadavky. My jsme to tu nechtěli, tak proč bychom se měli nechat ve všem omezovat. Souhlasíme s tím, že měla stavba stát úplně jinde. Děti nemají kloudné hřiště, na okraji přidali pár trubek a myslí si, co neudělali. Je to děs.
18.2.2015 10:26
PAVEL JEŘÁBEK (neregistrovaný)
RE: zastupitele
Tak nám začala stavba.Včera a dnes skoro ani noha na staveništi.Včera pobourané ploty z jedné dnes z druhé strany.Že by tady byla větrná spoušť.No co vím po celé evropě ani vánek že by snad tady v HK přímo vychr.Asi patrně ano jinak si to nedovedu vysvětlit.Třeba nám přinese nějaké dělníky stejně tak jako je odnesl,už aby to bylo
4.4.2015 08:27
Roman (neregistrovaný)
RE: zastupitele
Fajn, tak napriste FINKA VOLIT NEBUDU!
19.2.2015 15:16
pavel (neregistrovaný)
stavba nebo ničení okolí?
tak už to tu začalo. ješte nic neudělali a už jsou zničené okolní cesty. Ulámané obrubníky, poničené chodníky - mimochodem minulý rok upravené na bezbarierové. Ulámané a polámané větve okolních stromů. Hlídá a kontroluje to vůbec někdo ?? Hrůza co se v HK děje. Sjedná magistrát nápravu? Asi Těžko mají starosti jen o svůj chlebíček... HESLO HK pryč se zelení a prostory pro děti...
20.2.2015 11:50
Zdena (neregistrovaný)
Ničení okolí
Magistrát pro nás nic neudělá,jenom nám škodí. Je pravda, že se starají jenom o svůj chlebíček. Jenom tím, že prodali cizímu soukromníkovi ten náš malý plácek, než by tu vybudovali něco pro naše děti. Touto stavbou nám zničili i mlhoviště pro děti,kolem kterého bude jen smrad a hluk z aut a jiné nepříjemnosti s tím spojené. Každý nemá na drahou dovolenou, byli jsme rádi, že ten kousek klidné přírody tu byl.
10.3.2015 09:33
Hela (neregistrovaný)
Děs a hrůza
To,co se tu děje se jinak nazvat nedá. Ale pokud si někdo myslí, že těm, co o té stavbě tady rozhodovali něco vadí, tak se mýlí, je to banda bezcharakterních lumpů, kteří jenom koukají na peníze a spokojenost občanů je jim cizí.
10.3.2015 14:52
Pavla (neregistrovaný)
Jsem pořádně naštvaná
Nikdy bych neřekla, že to vůbec kdy řeknu nebo napíšu, ale "zlatí komouši"! Před mnoha lety bylo vyprojektováno a postaveno sídliště, které vynikalo množstvím zeleně a v jiných městech nám ho mohli jen závidět. V současné době naši mocipáni s*rou do zelených ploch jeden barák za druhým. Začalo to před lety třemi bytovými jednotkami vedle parkoviště Hvězda, tehdy jsme se domnívali, že tím to končí a ouha, dům důchodců... Jsem zvědavá, kdy někoho napadne, že lesopark je vlastně spousta krásné ještě nezastavěné plochy. Za pár let už Hradec nebude oním krásným zeleným Salónem republiky, ale betonovým městem. Děkujeme páni radní, chce se mi z vás blít.
10.3.2015 14:52
Pavla (neregistrovaný)
Jsem pořádně naštvaná
Nikdy bych neřekla, že to vůbec kdy řeknu nebo napíšu, ale "zlatí komouši"! Před mnoha lety bylo vyprojektováno a postaveno sídliště, které vynikalo množstvím zeleně a v jiných městech nám ho mohli jen závidět. V současné době naši mocipáni s*rou do zelených ploch jeden barák za druhým. Začalo to před lety třemi bytovými jednotkami vedle parkoviště Hvězda, tehdy jsme se domnívali, že tím to končí a ouha, dům důchodců... Jsem zvědavá, kdy někoho napadne, že lesopark je vlastně spousta krásné ještě nezastavěné plochy. Za pár let už Hradec nebude oním krásným zeleným Salónem republiky, ale betonovým městem. Děkujeme páni radní, chce se mi z vás blít.
10.3.2015 14:52
Pavla (neregistrovaný)
Jsem pořádně naštvaná
Nikdy bych neřekla, že to vůbec kdy řeknu nebo napíšu, ale "zlatí komouši"! Před mnoha lety bylo vyprojektováno a postaveno sídliště, které vynikalo množstvím zeleně a v jiných městech nám ho mohli jen závidět. V současné době naši mocipáni s*rou do zelených ploch jeden barák za druhým. Začalo to před lety třemi bytovými jednotkami vedle parkoviště Hvězda, tehdy jsme se domnívali, že tím to končí a ouha, dům důchodců... Jsem zvědavá, kdy někoho napadne, že lesopark je vlastně spousta krásné ještě nezastavěné plochy. Za pár let už Hradec nebude oním krásným zeleným Salónem republiky, ale betonovým městem. Děkujeme páni radní, chce se mi z vás blít.
30.3.2015 14:33
Míla (neregistrovaný)
Špína, hnus,znechucení
To co se tu na našem sídlišti děje je otřesné, za to by měl být někdo opravdu potrestán a moc,aby se z toho jen tak nevzpamatoval.
Za chvíli už nebudeme mít kudy chodit, roztahují se tu i jiné firmy (plynaři) a to všechno jen kvůli soukromé odporné stavbě. Co si vlastně myslí, platit chtějí a přitom nám tak znepříjemňují život, že je to až do nebe volající. Samé bláto, špína, prach, hluk, ničení cest, travnatých povrchů a stromů, je nepochopitelné, že si to na sídlišti mohou dovolit. Hanba zastupitelům, proč si to nepostavíte u sebe před baráky, aby jste věděli, jaké to je.
26.5.2015 15:57
Karla (neregistrovaný)
Zrůdná stavba
Je to zrůdná a odporná stavba, ten slavný grandpark, realizovaný pražským mafiánem spojeným s Němcem, kteří se zabývají tím, jak okrást důchodce o peníze a město, naše město, jim v tom pomáhá. To co se tu děje je strašné,samé rány, bouchání, zvířený prach a to všechno tu dýcháme s dětmi na na tom malém kousíčku hřiště. Není tu klid ani v neděli a ve svátek, stavbaři- samí cizinci jsou drzí a ti, co je dirigují jakbysmet. Co to je za zastupitele, když jim je jedno, co se tu děje, nikdo z nich se neobtěžuje, že by přišel zkontrolovat, jak to tu vypadá.
13.10.2015 17:38
Olda (neregistrovaný)
Bydlení
Vážení hradečtí zastupitelé. Kolipak jste si na tom nahrabali. Pojďte seí sem bydlet.
21.10.2015 17:08
Jaroslav Rejniš (neregistrovaný)
zlodějna
Projekt je obyčejná krádež,která není postavená pouze na tom, že se zcizí architektonický koncept, ale ono se bez skrupulí zcizí i system financování projektu. Za sebe jsem rád, že něco takového vznikne, ale bohužel zloděj, který krade, zapomíná na podstatné věci, respektive nuance skryté v projektu. Jakožto původní autor projektu nedoporučuji seniorům a ani dalším investorům do tohoto projektu investovat. Ekonomická velikost stavby se všemi deklarovanými službami je holý nesmysl. více na www.reinisch-architects.com/products/concept-senio...
zájemcům zašlu ekonomiku této stavby
20.1.2016 11:05
Lucie (neregistrovaný)
Z jiného soudku
Umím si představit, že bydlet vedle této stavby není uplně lahoda, ale zase... Když se tak zamyslím, jak dlouho se čeká na umístění do domova důchodců, že věk kdy můžu odejít do důchodu je 69, že věk se neustále prodlužuje, že rodiče stárnou a jednou až nebudou moci budu muset třeba v pětašedesáti odejít z práce abych se o ně mohla postarat, pak už na pracáku jen čekat až si odžiju zbývající léta do důchodu... Více takových domovů, více na takových místech aby staří lidé žijící ještě aktivně mohli využívat mhd aby pro ně byla dostupnější... Trošku bych si sáhla do svědomí, kdo z nás ví, jak dopadne ve stáří, jednou budeme městu děkovat, že nás mají děti kam dát a nemusí se denně starat o naše potřeby protože mají své vlastní. Je jednoduché odsoudit, ale pochopit záměr a není to o penězích, státní DD si vezmou taky peníze. Je pryč doba kdy se odcházelo do důchodu v padesáti čtyřech, kdy člověk sílu a čas ještě měl..... Za mě jednoznačně ano, lidé si zvyknou...
Pro hlasování musíte být přihlášen(a)! Přihlásit se zde

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

V Hradci se zanedlouho otevře nový domov pro seniory

Nový domov pro seniory v Hradci Králové je těsně před svým otevřením. Budova pojmenovaná GrandPark už několik měsíců vzniká v Exnárově ulici na Moravském předměstí. V této chvíli je již hotová hrubá stavba, kolaudace by podle plánu měla proběhnout na začátku…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme