Stavba centra Aupark Koruna v Hradci může začít

Královéhradečtí zastupitelé odsouhlasili řešení dopravy u stavby obchodního centra u vlakového nádraží za 1,8 miliardy korun, které už čtyři roky připravuje společnost HB Reavis Slovakia. Město zároveň začne s rekonstrukcí sousední křižovatky Koruna.

Stavbě obchodního kolosu v lokalitě Koruna v centru Hradce Králové už nestojí nic v cestě. Investor, společnost HB Reavis Slovakia, může ihned po získání potřebných povolení začít stavět. Městští zastupitelé po dlouhých dohadech odsouhlasili dopravní řešení v lokalitě.
Proti stavbě za 1,8 miliardy kroun se přitom postavila část opozičních zastupitelů a také obyvatelé nedalekých Kuklen a Plačic, které se obávají dalšího nárůstu dopravy v zatížené lokalitě, zejména na Gočárově a Pražské třídě.
„Podobné dohady tady byly i před stavbou nedaleké galerie Amadeus. Někdy jde o tlaky konkurence, která si nepřeje další obchody ve své blízkosti. Dopravu to však nijak zásadně nezatížilo,“ uvedl hradecký primátor Zdeněk Fink.
Investor původně počítal pouze s výjezdem do Zamenhofovy ulice. Nová studie však navrhuje také napojení na Puškinovu ulici. „Výjezd do Puškinovy ulice je řešený tak, že podjedete celé centrum a vyjedete do ulice. Mělo by to ulevit Zamenhofově ulici,“ uvedl náměstek primátora Leoš Kučera.
Dopravu by měla zjednodušit také přestavba sousední křižovatky Koruna na velký kruhový objezd, kterou chystá hradecký magistrát. Na stavbu za zhruba 84 milionů korun bez daně z přidané hodnoty už město má stavební povolení. Kvůli případným kolizím s výstavbou obchodního centra se však radnice rozhodla počkat na HB Reavis Slovakia.
Aupark Koruna, který má vzniknout během 18 měsíců, nabídne zákazníkům přibližně 170 butiků, restaurace, kavárny, sportoviště, kanceláře, byty a také stovky parkovacích míst. Více než čtyři stovky by přitom měly sloužit jako další městské parkoviště.
„Obchodní plochy měly být na dvaceti tisících metrech čtverečních. Minulé vedení radnice však tak trochu přislíbilo firmě ECE, která chce stavět další centrum u fotbalového stadionu v Malšovicích, že tady podobně velká stavba nebude. Po korekcích budou nakonec prodejní plochy na 18 500 metrech,“ řekl Zdeněk Fink. 
Kvůli zvýšení počtu obchodních ploch dokonce zvažovala společnost HB Reavis Slovakia zastřešení Zamenhofovy ulice. „Tunel by spojil obchody s parkovacím domem. Nakonec z toho zůstal prosklený tunel s pohledem na nádražní věž, který ponechá otevřenou ulici jako komunikaci,“ dodal hradecký primátor.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
30.3.2011 22:36
STDM  (Nováček +1)
Podobné dohady tady byly i před stavbou nedaleké galerie Amadeus. Někdy jde o tlaky konkurence, která si nepřeje další obchody ve své blízkosti. Dopravu to však nijak zásadně nezatížilo,“ uvedl hradecký primátor Zdeněk Fink.
Pane Finku, touto odpovědí možná chcete bagatelizoval zvýšení dopravy na Gočárově a Pražské třídě po dostavbě Auparku. Intenzita dopravy po dostavbě Amadea (Atria) je větší. Přijďte se podívat. Nebo si ji nechte i spočítat.
Dalším zvýšením dopravy po výstavbě Auparku se situace na Gočárově a Pražské třídě ještě zhorší. Gočárova třída je už dnes pro pěší nepřívětivá. Valí se po ní plno aut, je však nějak vylidněná (proč asi). A to se nachází v centru města. Před výstavbou Amadea pan Malíř mlžil, když říkal, že se doprava po přeměně křižovatky Gočárova/ Břetislavova na světelnou a po dostavbě Amadea zlepší. Že by z této rétoriky pochytil něco už i nový pan primátor?

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Doporučujeme
Nahoru