Štítky: | Hlavní nádraží | nádraží | podjezd | železnice |

Rozsáhlé úpravy čekají hradecké hlavní nádraží a jeho okolí. Začnou ještě letos

Nádraží projde modernizací.
Nádraží projde modernizací. | autor: Královéhradecký kraj

Vedení Hradce Králové řeší se Správou železnic a Ředitelstvím silnic a dálnic, jak by mělo nově vypadat okolí hlavního vlakového nádraží. To se začne opravovat ještě letos a práce budou v postupně navazujících etapách trvat nejméně pět let. Informaci přináší Český rozhlas Hradec Králové.

Město přišlo s návrhem zastřešení perónů, s tím, že máme podnět od pana architekta k zastřešení formou halové konstrukce. Nicméně ze strany Správy železnic jsme neobdrželi příliš vstřícné stanovisko s tím, že svoje plány mají už tak rozvinuté, takže do nich není možné zasahovat,“ popisuje požadavky na novou podobu hlavního nádraží v Hradci Králové primátorka Pavlína Springerová z Hradeckého demokratického klubu.

Návrhy, které radnice Správě železnic předala, se týkaly i okolí hlavního nádraží. Podle primátorky jsou v souladu s nově připravovaným územním plánem. „Město do těchto příprav aktivně vstupuje, aby v rámci rekonstrukce byly zohledněny potřeby města, což je mimo jiné například propojení areálu ZVU s přednádražním prostorem Riegerova náměstí formou prodloužení jižního pěšího podchodu.“

„Potom jsme také otevřeli téma druhého propojení východní a západní přednádražní části železniční stanice a to formou lávky mezi lokalitou terminálu hromadné dopravy a severní části ZVU,“ upřesňuje Pavlína Springerová.

Podle nezávislého náměstka primátorky Adama Záruby zodpovědného za územní plánování se rozsáhlé opravy budou týkat také některých úseků cest vedoucích nad nebo pod železnicí. „V rámci této rekonstrukce nádraží bude kompletně přestavěn podjezd v Kuklenách, což bude znamenat velké dopravní omezení na poměrně dlouhou dobu. A zároveň tady máme záměr na přestavbu silničního přejezdu v Koutníkově ulici a my abychom nezpůsobili nějaký dopravní kolaps, tak se snažíme tohle zkoordinovat.“

Město podle Adama Záruby také aktuálně jedná o výtvarně-architektonické podobě podjezdu v Kuklenách nebo o nové lávce nedaleko železničního mostu přes Labe, která by měla nahradit tu stávající. „Lávka, která tam je, je spíše tolerovaná. Správa železnic tvrdí, že to přecházení lidí není legální. My chceme, aby tady byl plnohodnotný přechod.“

"Veškeré náklady na opravy odhaduje Správa železnic na 12 miliard korun," říká mluvčí Dušan Gavenda. "Předpokládáme, že letos v posledním čtvrtletí už bude vybraný zhotovitel stavby a investice se tedy ještě do konce roku posune do fáze realizace. To znamená i první práce ve stanici.“

Cestující se v Hradci Králové dočkají například třech opravených nástupišť, ke kterým přibude i jedno nové, eskalátorů v nádražní hale, nebo nového záchytného parkoviště v sousedství dopravního terminálu. Hotovo by mělo být v roce 2029.

 

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Železniční podjezd směrem do Kuklen čeká rekonstrukce. Jak dlouho bude uzavřen?

Podjezd pod železniční tratí, který spojuje křižovatku Koruna s hradeckými Kuklenami, se dočká rekonstrukce. Díky ní bude průjezd Hradcem Králové tímto frekventovaným silničním úsekem plynulejší i bezpečnější. Rekonstrukce podjezdu je součástí modernizace železniční stanice,…
Čtěte více

Tmavý podjezd v Kuklenách čekají opravy. Má z něj být umělecká brána

Tmavý, nízký a úzký podjezd v Kuklenách by se měl zásadně proměnit. Z místa, kteému se říká myší díra, a kde se tu a tam zasekne náklaďák s vyšším přívěsem a nebo se z něj při velké vodě stane rybníček, by se měla stát světlá a umělecky pojatá brána do centra Hradce Králové.…
Čtěte více

Budoucnost aleje Kaštanka posoudí odborníci. Zůstane celá nebo jen půlka?

Za pět let pravděpodobně začne stavba posledního úseku dvoukolejky mezi Hradcem Králové a Pardubicemi. Plány na sedmikilometrový úsek jsou znovu na počátku. Už na podzim by mělo být vše jasné, především osud kaštanové aleje na Pražském Předměstí. Bude záležet na posudku expertů…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme