Rekapitulujeme: Hradec se opět nedočkal dostavby dálnice, možná se nedočká ani nového fotbalového stadionu

Model arény pravděpodobně zůstane modelem i v dalších letech | Foto: archiv
Model arény pravděpodobně zůstane modelem i v dalších letech | Foto: archiv

Hradec Králové a jeho obyvatelé se v roce 2013 opět nedočkali dostavby posledních několika kilometrů dálnice D11. Velké emoce vyvolaly opravy ulic Dukelská a S. K. Neumanna v centru Hradce Králové. Jejich plné otevření jak chodcům, tak také vozům MHD, totiž na sebe nechalo oproti původně avizovanému zimnímu termínu čekat až do letních měsíců. Ke zdržení došlo také při pracech na náměstí 28. října. Velký třesk kolem stavby nového fotbalového stánku v Hradci Králové vyvolalo rozhodnutí společnosti ECE odstoupit od stavby arény. A konečně se začala rekonstruovat centrální část Benešovky. I takový byl Hradec Králové v roce 2013.

Dukelská a S. K. Neumanna potrápily chodce, obchodníky i MHD, náměstí 28. října také

Opravy ulic S. K. Neumanna a Dukelská v centru Hradce Králové nadělaly od července 2012 do léta letošního roku vrásky mnohým obyvatelům, obchodníkům a cestujícím v MHD.  Původní termín zpřístupnění ulic alespoň pro MHD se odkládal od prosince 2012 až do posledního srpna roku 2013. Komplikace a zdržení ve stavebních pracech přinesla špatná původní dokumentace i počasí. 

Dnes jsou ulice veřejnosti i MHD už přístupné, ale mnozí obyvatelé vyjadřují nespokojenost se vzhledem na příklad pouličního osvětlení anebo zastřešením tržnice před obchodním domem. Více k tématu najdete ve zpravodajství pod heslem Dukelská anebo S. K. Neumanna.

Samostatnou kapitolou je ještě stále finálně nepředaná stavba náměstí 28. října. Představitelé města postupně už i přestali avizovat převzetí stavby a zaujali vyčkávající pozici. Přebrání nového náměstí ke konci roku totiž zdržely opravy garáží pod budovou pojišťovny, které jsou soukromou investorskou akcí. Královéhradecká radnice raději přistoupila ke kompromisu a rozhodla kvůli souběhu těchto dvou stavebních projektů vyčkat. Přece jen by byla škoda, aby se opět rozkopal nový povrch náměstí právě kvůli opravám zmíněných garáží.

Benešovka: s novým kabátem i zmatky v dopravě

Nejlidnatější část Hradce Králové s centrální třídou E. Beneše se v roce 2013 také dočkala. Stavební dělníci se na ni vrhli s koncem školního roku a mnohým motoristům, cyklistům i chodcům řádně zamotali hlavu. Na některých místech "Benešovky" totiž došlo ke změně vodorovného i svislého dopravního značení. V první fázi se to dokonce stalo ještě dva dny před zahájením stavebních prací a pořádnému dopravnímu zmatku unikl málokdo. 

Opravy Benešovy třídy město naplánovalo do několika etap, nyní probíhá ta pravděpodobně nejnáročnější – totiž rekonstrukce centrální části „Benešovky“. Ta by podle optimistických odhadů mohla být hotová na konci roku 2014 a její rozpočet se vyšplhá na 185 milionů korun. Výběr článků s podrobnostmi o nové podobě Benešovy třídy najdete zde

Stavba fotbalové arény se stává hrou o lízátka

Nový, nebo alespoň opravený, fotbalový stadion si Hradec Králové zaslouží – na tom se jednohlasně shoduje většina příznivců i odpůrců stavby nového fotbalového stánku. Jak ale aréna bude ve finále vypadat a kdo ji vlastně postaví je od přelomu listopadu a prosince 2013 opět velkou záhadou. 

Firma ECE, která v minulosti vyhrála soutěž na stavbu nového fotbalového stadionu a chtěla jej propojit s obchodním centrem, totiž od svého původního záměru ustoupila. Rozhodnutí společnost ECE okomentovala tím, že mění své obchodní strategie. Mimojiné se vedení ECE rozhodlo, že by své závazky mohlo převést na konkurenční stavební společnost HB Reavis. Ta v Hradci Králové plánuje stavbu obchodního centra Aupark v lokalitě U Koruny

Jak a zda vůbec je možné vysoutěženou veřejnou zakázku tak obrovských měřítek převést mezi společnostmi si město Hradec Králové, coby rozhodující hráč, nyní nechává ověřovat. Konečné slovo bude na následucích zasedáních patřit samozřejmě zastupitelům města. Ti by měli rozhodnout, zda vůbec město přistoupí k „výměně“ jedné společnosti za druhou anebo se do hry o fotbalový stadion opět dostane město jako sólový hráč a stadion si postaví samo.

Více článků k tématu fotbalového stadionu v Hradci Králové najdete zde.

A everegreen: možná se dostaví D11 až k Hradci Králové

A čeho se Hradec Králové a Hradečané v nadcházejícím roce mimojiné možná dočkají? Je pravděpodobné, že se skutečně začne dokončovat posledních dva a půl kilometru dálnice D11, která nyní ve směru od Prahy končí několik málo kilometrů před cedulí s nápisem Hradec Králové. Před necelým rokem by za její dostavbu dalo vedení Ředitelství silnic a dálnic ruku do ohně, když tvrdilo, že stavět se začne na jaře 2013. Ve výsledku se však celý stavební proces opět zdržel kvůli administrativním nesrovnalostem při uzavírání smluv. Poslední avizovaný termín začátku stavebních prací na D11 na posledním úseku před Hradcem je letošní jaro.

Dálnice D11 se od Prahy do Hradce Králové staví už od roku 1978, má směřovat k hranicím s Polskem. 

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
2.1.2014 10:10
Freddy  (Nováček +20)
A co Mileta?
Zapomněli jste napsat, že letos proběhnou volby. Očekávám proto, že se opět začne hovořit o dostavbě křižovatky Mileta. Před čtyřmi volebními obdobími se bourala továrna a od té doby nic. Jen sliby a kecy. Máte nějaké informace. Předpokládám, že asi nic nového, protože jinak by se o tom už páni radní zmiňovali ve velkém
3.1.2014 13:59
Faultfinfer (neregistrovaný)
RE: A co Mileta?
Hlavně ať proboha nestaví tu megalomanskou křižovatku, která v dopravě nevyřeší vůbec nic. Propojit Benešovku kolem bývalé Milety, začít stavět jižní spojku a severní tangentu. Odklonit tranzitní dopravu od FNHK a bude to lepší.
4.3.2014 15:43
Johny (neregistrovaný)
RE: A co Mileta?
Nevyřeší? Nezapomeňte, že problémy na Miletě nejsou jen v hlavním "tranzitním" směru, ale i v obou vedlejších směrech, hlavně při odbočování vlevo, a to už dnes. Po připojení Benešovky doprava z vedlejších směrů dál vzroste, navíc se u FNHK staví kampus UK a na druhé straně přibude minimálně jedna budova UHK, což dopravně ještě více zatíží především tyto vedlejší směry, kde jezdí hlavně vnitroměstská doprava a kde tedy S.tangenta ani J.spojka, byť jsou obě stavby pro Hradec velmi důležité, situaci nijak zásadně neovlivní. Navíc Gočárův okruh je silnicí první třídy, tedy primárním investorem stavby by měl být stát, nikoli město.
5.2.2014 11:42
Kovr (neregistrovaný)
No ale zase mají s Mountfieldem hokej na půl. To je dobrej kšeftík ne. "Pro lidi nic dělat nebudem a dáme to Kmoníčkovi s Drbohlavem do hokeje " dobrá politika. Ještě , že jsme se toho Tunelmountfieldu zbavili.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Doporučujeme
Nahoru