Průzkum na magistrátu: problematický registr a internetové objednávání, jinak spokojenost

Ilustrační foto
Ilustrační foto

V minulých týdnech proběhlo na Magistrátu města Hradec Králové anonymní dotazníkové šetření. Občané známkovali magistrát stejně jako ve škole a úřad z toho nevyšel vůbec špatně. 

Kritiku úředníci sklidili pouze za věčně problematický registr vozidel anebo problém s objednáváním přes internet. Pozitivně Hradečané hodnoní vystupování úředníků a poskytování informací. 

Více než tisícovka občanů anonymně hodnotila práci magistrátu a chování jeho zaměstnanců. "Lidé odevzdali v průběhu čtyř týdnů 1040 vyplněných anonymních dotazníků, které byly umístěny na pracovištích, která občané navštěvují nejvíce," popsala průběh dotazníkového šetření Magdalena Vlčková, tisková mluvčí za Magistrát města Hradec Králové. "V deseti položených dotazech mířících do různých oblastí činnosti úřadu a chování úředníků udělila drtivá většina respondentů jedničku," doplnila ještě mluvčí Vlčková. 

Čekání na magistrátu

Na magistrát nejčastěji chodíme vyřizovat záležitosti na stavební úřad a na správní odbor pro pas či občanský průkaz, dále je frekventovaným místem registr vozidel na odboru dopravy. "Více než polovina respondentů odpověděla, že na odpovědného úředníka nemusela čekat déle než 5 minut," uvedla Vlčková a doplnila, že rychlost odbavení žádostí se zvýšila také díky internetovému objednávkovému systému. I přes to se však stane, že klienti musí čekat déle než 30 minut. 

S úředníky magistátu jsme spokojení

Spokojenost s vystupováním úředníka oznámkovalo jedničkou téměř 92 % dotázaných, přičemž známkování bylo obdobné jako ve škole. "Dvojku udělilo necelých 7 % klientů. Možnosti doplňujícího vyjádření využilo 162 osob, které vystupování úředníka přirovnalo k milému, ochotnému, profesionálnímu či bez výhrad," řekla mluvčí úřadu. 

Nespokojenost s registrem vozidel a on-line objednáváním

Nepokojenost ze všech dotázaných vyjádřilo pouze 146 lidí a jejich připomínky mířily k vysoké obsazenosti volných termínů při objednávání přes internet.

Další velkou výtku si získal úřední "evergreen" - registr vozidel. "Volný prostor k vyjádření ponechal dotazník všem na konci formuláře, kde více než polovina respondentů vyjádřila celkovou spokojenost a zbytek občanů přišel s konkrétními návrhy na zlepšení," doplnila mluvčí Vlčková. Podle ní jsou občané spokojení s informovaností prostřednictvím webu či informačního zpravodaje Radnice.

Průzkum na magistrátu proběhl jako součást jeho strategického plánování. Podle vyjádření z magistrátu, chtějí úředníci se získanými podněty dále pracovat a v rámci svých možností vylepšovat poskytované služby.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Doporučujeme
Nahoru