Prodejní plocha v Hradci Králové se rychle rozšiřuje
Prodejní plocha v Hradci Králové se za uplynulé tři roky zdvojnásobila. Vyplývá to ze studie maloobchodní sítě ve městě.
V roce 1999 bylo v Hradci na téměř 70 tisících metrech čtverečních 877 obchodů. Ke konci roku 2002 se počet obchodů zvýšil na 936 a prodejní plocha dosahovala bezmála 143 tisíc metrů čtverečních. „Prodejní plochy narostly především díky výstavbě hypermarketů a supermarketů,“ uvedla vedoucí odboru strategického rozvoje města Lenka Žáčková. Plocha v těchto typech obchodů se za poslední tři roky zvýšila na čtyřnásobek. V roce 2002 tak připadalo v Hradci Králové na jednoho obyvatele 1,49 m2 prodejní plochy, což město řadí na úroveň velkých měst vyspělých západoevropských zemí.
Prodejní plocha v Hradci Králové se přitom neustále zvyšuje. Závěrem května byl poblíž druhého silničního okruhu otevřen obchodní dům Kaufland, v současné době probíhají práce na výstavbě specializovaného obchodu Gigasport v nákupní zóně poblíž výpadovky na Pardubice. S výhledem několika let se uvažuje o výstavbě polyfunkčního pasážového obchodního centra Amádeus poblíž obchodního domu Tesco v centru města. V nákupní zóně na Hradubické pak pravděpodobně vyroste dům nábytku Hornbach.
Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?
Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.
Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.
Komentáře ke článku
Vložit nový komentář
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.