Nový fotbalový stadion by mohl stát až 400 milionů

Přípravu několika variant rekonstrukce královéhradeckého Všesportovního stadionu by v průběhu letošního roku chtěla připravit radnice v Hradci Králové.
Podle primátora Oldřicha Vlasáka je však nereálné, aby se s rekonstrukcí stadionu začalo ještě v letošním roce. „Je to dlouhodobá záležitost, kterou nelze zahájit před volbami. Chtěli bychom letos připravit jednotlivé varianty, aby další radnice měla z čeho vybírat,“ sdělil Vlasák. Významnou roli podle něj hrají finance. Jedna z variant rekonstrukce, kterou nedávno předložilo vedení fotbalového klubu, a která se radním líbí, totiž předpokládá výdaje téměř 400 milionů korun. Financování projektu však představitelé magistrátu zatím neprojednávali. Předpokládá se ale, že by úpravy probíhaly po etapách.

Čtyři desítky let starý Všesportovní stadion v Malšovicích, který je v majetku města, je v současné době domovských stánkem prvoligových fotbalistů SK Foma Hradec Králové. Prostory ovšem nejsou pro prvoligovou kopanou ideální a o rekonstrukci stadionu se tak uvažuje již několik let.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
13.2.2002 00:00
Ing Jan Šafra (neregistrovaný)
Korupce či lobing?
Představa, že by se z veřejného rozpočtu královéhradecké radnice mělo vydat 400 milionů za zábavu pro fotbalovou jedenáctku a pár bafuňářů, aby se uspokojila ješitnost mětstkých otců, mě značně pobouřila. Hradec Králové má zhruba 100 tis. obyvatel, takže běžná rodina by na tuto srandu přispěla částkou 16 tis. Kč. Troufám si tvrdit, že by tak skoro žádná neučinila dobrovolně, ale pouze pod knutou socialistického daňového násilí. Navrhuji stadion zprivatizovat a zbavit město této nesmyslné zátěže. Fotbalisté ať si kopou za své, jsou-li miliony na jejich nákup (kupodivu tento obchod s lidmi nikomu nevadí), nechť si udržují též svůj stánek a pro mne za mne, ať si ho i zvelebují za své prostředky. Pokud mají tak skvostné výsledky, že se na ně valí desítky tisíc fandů, nechť si na stadion vydělají tímto způsobem. Pokud skvostné výsledky nemají, ať jdou dělat něco užitečnějšího. Myslím, že veřejné peníze, jsou-li už z lidí vydřeny, mají sloužit obecnému blahu. Na opravu vozovek nejsou peníze. Na křižovatku u Milety nejsou peníze. Na domovy důchodců nejsou peníze. Pro zlepšení podmínek pro postižené občany nejsou peníze. Na cyklistické stezky nejsou peníze. Na volný čas mládeže nejsou peníze. Kam se člověk podívá, všude (údajně či fakticky ) chybějí peníze. Ale na zábavu jednotlivců, pro pár fandů a na bojiště fotbalových chuligánů se nakonec ve veřejném rozpočtu najde částka přímo pohádková. Protestuji, i když vím, že proti silám, které za tímto špinavým kšeftem stojí, nemám šanci. (Alespoň jsem si nevšiml, že už by tuto nehoráznost městští otcové rovnou odpálili. Zatím nás chlácholí, že o tom nejednali. Takovýto nesmysl přece nemá vůbec přijít na pořad jednání!) Šafra, bezprávný občan královéhradecký.
13.2.2002 00:00
Ing. Jiří Menčík (neregistrovaný)
nesouhlas s Šafrou
Ačkoliv by se mi nelíbilo, kdybych měl dotovat výstavbu fotbalového stadionu 16 ti tisíci, tak s Vámi musím nesouhlasit. Nejedná se o úzkou zájmovou skupinu, ale o masový sport, navíc nový stadion by udělal reklamu městu jako celku, mohly by se zde hrát mezistátní utkání a město by mělo nepřímo výdělek z těchto a podobných akcí.
Kdybych zastával názor jako vy, tak bych mohl křičet, že nechci autobusové nádraží, protože jezdím autem. Proč vrážet desítky milionů do divadla, když na ty Morávkovy paskvily nechodím a nechodil bych ani zadarmo. Proč opravovat cyklistické stezky, když nejezdím na kole, proč opravovat ZUŠ, když nehraju na hudební nástroj... a taky ... proč dělat bezbariérové přístupy, když já jsem zdravý. (to je těžký kalibr, ale vědomě přeháním, abych ukázal, kam Vaše myšlenky směřují)
Ačkoliv si vás z předchozích diskuzí velmi vážím, Vaše argumenty považuji za scestné. Na druhou stranu si myslím, že město by nemělo hradit všechno, to by bylo samozřejmě šílené.
na závěr bych chtěl jen podotknout, že v Pardubicích město zaplatilo rekonstrukci nové hokejové haly za čtvrt miliardy.
13.2.2002 00:00
Jan Šafra (neregistrovaný)
k panu Menčíkovi
Jsem rád, že jste tu rukavici zvedl. Ono totiž právě o to jde, vymezit si, co Hradec potřebuje a co nikoliv. Já nesouhlasím právě s jedinou částí Vašeho tvrzení, to je ta o masovosti hradeckého fotbalu a jaksi neurčitých příslibech možného přínosu z jakési reklamy města. V tomto městě se provozuje masově cyklistika a (i když se nám to nemusí íbit) automobilismus, ale nikoliv fotbal. Chci-li podpořit masový fotbal, tak dám deseti malým klubům po pěti milionech, pro ně to bude nádherná vzpruha a město to bude stát zlomek toho, co nesmyslný stadion. A mládež přitáhnu ke sportu masově (možná by se z nich nějaká Klapzubova 11 mohla vyloupnout). Skauti zápolí s nedostatkem peněz i lidí...Řekněme si jasně, kolik lidí v důsledku desítek a stovek vynaložených milionů v HK provozuje aktivně kopanou. Je to určitě zanedbatelné nic, není-li to v řádu několika tisíc lidí.. (Vidíte tu někde tisíce fotbalistů?) Otázka autobusového nádraží a otázka zdravotnických zařízení jde mimo - to je elementární městský a sociální servis, který tak či onak potřebujeme nebo můžeme potřebovat všichni. Ale už divadlo je také na diskusi, neříkám, že mám pravdu, ale zastávám názor, že kultura, o kterou nikdo nestojí, a tudíž se sama neuživí, je parazitní aktivita, tahá-li peníze z kapes těch, kdo ji dobrovolně nekonzumují. Jste opravdu přesvědčen, že stadion potřebuje Hradec Králové víc, než třeba domov důchodců, opravy silnic a historického jádra, podporu (neříkám darování) bytové výstavby či zkvalitnění městské dopravy? Já ne a do poslední chvíle budu protestovat, aby se mě "ukradené" peníze promrhávaly tímto způsobem. Ale nikomu nebráním, aby věci sám, rád, dobrovolně a dle svého uvážení sponzoroval (beze mne). Šafra
14.2.2002 00:00
Ing. Jiří Menčík (neregistrovaný)
zastupitelé
Myslím, že na Vaše trable je jednoduché řešení. Kontaktujte členy zastupitelstva, aby až se to jednou (za xx let) bude projednávat v zastupitelstvu, tento návhr zamítli. Pokud budou považovat Vaše argumenty za rozumné, určitě s tím nebudou souhlasit. Já na jejich místě bych taky nesouhlasil: 400 milionů je docela dost peněz a opravdu by se našly jiné akce, kde by se daly peníze využít lépe. Ale na druhou stranu určitě se najde levnější řešení a třeba se najde i investor, který do toho půjde, když mu město nebo fotbalový klub nabídnou něco navíc.
Ostatně pokud bude ve vedení klubu a města dobrý management, vrátí se investované prostředky zpátky během 20 let.
Spíš zcela jinou otázkou zůstává, jestli by nebylo levnější postavit zcela nový stadion, než dělat rekonstrukci stávajícího.
Každopádně souhlasím s Vámi, že město by celou částku nemělo hradit. Ono by se pak mohlo stát, že tady budeme mít nádherný stadion, ale nebude kdo by na něm hrál fotbal...
15.2.2002 00:00
Ing Jan ŠAfra (neregistrovaný)
Přesně to mám v úmyslu
Zde uvedené přípěvky trochu předběhly mé úmysly. Skutečně mám v ůmyslu napsat hradeckým otcům, aby otázku stadionu buď smetli ze stolu nebo řešili způsobem, který pro ješitnost stavitelů (si) pomníků neochudí vše nutné a potřebné. Budu respektovat, pokud se hradecká veřejnost vysloví z 50,00001 % pro stadion, ale stačilo by možná i aktivních 25 %, protože značná část lidí jsou ovce, které se nezajímají kromě nadávání stejně o nic. Šafra
15.2.2002 00:00
Ing. Jiří Menčík (neregistrovaný)
času dost
to je podle mě správné řešení, ale myslím, že času máte dost, podle mě je vlastní výstavba stadionu otázkou minimálně pěti až deseti let.
18.2.2002 00:00
šafra (neregistrovaný)
to je fakt
To je pravda. A do té doby třeba umřu, jsem pán ve vrcholném infarktovém věku....

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme