Na kraji věří, že nový ministr dopravy obnoví dostavbu D11

Ilustrační foto | Zdroj foto: ceskedalnice.cz
Ilustrační foto | Zdroj foto: ceskedalnice.cz

Královéhradecký hejtman věří, že v letošním roce se konečně pohne dostavba dálnice s označením D11. Přesvědčení, že se to díky novému ministrovi dopravy podaří, vyjádřil hejtman Lubomír Franc v minulém týdnu a dodal, že dálnice D11 je důležitou česko-polskou spojnicí. Nově nastupující ministr dopravy Antonín Prachař opravdu potvrdil, že dostavby dálnic, pravděpodobně nejen D11, budou jeho prioritou. Zda se ministrovi dopravy podaří "dotáhnout" D11 alespoň k ceduli Hradec Králové by se mohlo ukázat už v tomto roce.

Stavba spojnice mezi Prahou a Hradcem Králové skončila v roce 2006 několik málo kilometrů před územím města. Největším problémem dostavby této důležité komunikace ale nejsou finance, jak by se mohlo zdát, nýbrž proces výkupu pozemků. „Podle ŘSD jsou peníze na další dostavbu dálnice k Jaroměři připravené a pozemky jsou vykoupené z více než 90 %. Na některé části stavby je dokonce již vydáno stavební povolení,“ shrnul hejtman Královéhradeckého kraje Lubomír Franc. 

Nově nastupující ministr dopravy Antonín Prachař při svém nástupu na úřad uvedl, že se chce seznámit s přípravou dostavby dálnic a prioritou pro jeho úřad bude výstavba infrastruktury. „Jsme tranzitní země a přes nás by se měla odvíjet podstatná část tranzitu, protože je to příjem do státního rozpočtu. Naše dálniční i železniční síť není napojena na hlavní evropskou síť a spousta dodavatelů nás objíždí. Na to se musíme soustředit a vypsat příslušná výběrová řízení,“ řekl ministr Prachař.

Více jsme se tématu dostavby dálnice D11 věnovali zde

Dostavba D11 je prioritou i podle Evropské unie, finance problém nebudou 

Vedle státního rozpočtu by finance do dostavby D11 mohly plynout i z fondů Evropské unie.

„Evropský parlament totiž loni schválil revidovanou mapu Transevropské dopravní sítě (TEN-T), do které se podařilo prosadit i napojení dálnice D11 na Polsko,“ uvedl Petr Vinklář z tiskového oddělení Královéhradeckého kraje. Transevropská dopravní síť přesně popisuje dlouhodobé priority i to, na které dopravní projekty je možné čerpat evropské finanční prostředky. 

Minimálně do roku 2030 bude tedy za evropsky prioritní dopravní spojení považováno pokračování D11 na Polsko. „Pokud Evropská unie označí napojení D11 na Polsko za prioritní evropskou dopravní stavbu, potom také chceme, aby dostavba dálnice D11 byla absolutní prioritou rozvoje české dálniční sítě i pro českého ministra dopravy a celou vládu,“ zdůraznil hejtman Franc.

Dálnice D11 je v Královéhradeckém kraji důležitá především proto, že se odkloní tranzitní doprava z měst a pomůže zrychlit cestování. V současnosti D11 spojuje Prahu a "téměř" Hradec Králové (končí totiž 2,5 kilometru před Hradcem) v dálce 84 kilometrů.

V budoucnosti má D11 dosáhnout délky 154 kilometrů a přes Jaroměř a Trutnov pokračovat až do Polska. Dálnice D11 se staví od roku 1978, její první plány začaly vznikat dokonce už v roce 1938. 

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Opravy Pražského mostu už se blíží. Nebude ale uzavřen pro všechny

Plánovaná údržba Pražského mostu v centru Hradce Králové začne 8. dubna. Dělníci se na mostě objeví ale už o víkendu 6. dubna, kdy budou zahájeny finální přípravné stavební práce bez dopravních omezení. Během oprav bude otevřená pouze jedna polovina mostu pro chodce, záchranáře…
Čtěte více

Dopravní chaos u hradeckých škol má mírnit plán mobility

Plná parkoviště, nebezpečně a často proti pravidlům zastavující automobily, ze kterých v ranní špičce vystupují děti. To jsou nejčastější příčiny vzniku nepřehledných a kritických situací v blízkosti škol. Město Hradec Králové chce těmto nebezpečným kolizím předcházet vytvořením…
Čtěte více

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme