Štítky: | Doprava | Policie Hradec Králové |

Na hradeckém okruhu čekejte kolony, snížení rychlosti a zákaz předjíždění. Bude se opravovat most přes Orlici

Ilustrační mapa | Zdroj: Google Maps
Ilustrační mapa | Zdroj: Google Maps

Řidiče na královéhradeckém městském okruhu vedoucím přes silnici I/31 čeká na dobu až čtyř měsíců významné dopravní omezení.

Objížďka a dopravní omezení se spustí v úterý 25. března. V ten den se totiž začne opravovat most přes řeku Orlici u Všesportovního stadionu v hradeckých Malšovicích.

Oranžových šipek, které ukazují směr objížďky, si mnozí řidiči na hradeckých silnicích všimli již před více než týdnem, zatím se podle nich ale nejezdí. Rozsáhlá oprava mostu s číslem 31-003.2 začne příští týden v úterý a značně se tak ztíží průjezd touto částí Gočárova silničního okruhu. „Úplně uzavřen bude pravý mostní objekt myšleno ve směru jízdy od křižovatky Brněnská ke křižovatce Tesla,“ podrobně popisuje Stanislav Blažek, komisař královéhradecké Policie ČR. „Doprava v tomto směru bude převedena přes střední dělící pás do protisměrného jízdního pásu, kde bude vedena jedním jízdním pruhem v délce cca 300 metrů,“ doplňuje komisař Blažek.

Omezení rychlosti a zákaz předjíždění

V opačném směru se povede provoz na Gočárově okruhu ve dvou jízdních pruzích. Levý pruh ale bude sloužit výhradně pro osobní dopravu, jeho šířka bude omezena na 2,2 metrů. V pravém jízdním pruhu bude zachována šířka 3,5 metru především pro nákladní vozidla a autobusy.

Řidiči na cestě po Gočárově silničním okruhu musí také počítat s větší časovou rezerovou. „Vzhledem ke značnému zatížení uvedeného úseku tranzitní dopravou předpokládáme, zejména ve směru od křižovatky Brněnská, tvoření kolon,“ uvádí komisař Blažek. V místě dopravního omezení bude navíc rychlost snížena na 30 km/hod a v obou směrech bude platit zákaz předjíždění. 

Ukončení stavebních prací na mostě je naplánováno na konec července 2014, ale policisté nevylučují, že poté nebudou stejné práce probíhat i na druhém souběžném mostním objektu.

Žádost Policie ČR všem dotčeným řidičům

„Policie žádá řidiče o respektování dopravního značení, kázeň a vzájemnou ohleduplnost. Zde je namístě připomenout ustanovení § 12, odstavec 5), zákona č. 361/2000 Sb., kde je mimo jiné uvedeno, že: Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu.“

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Opravy Pražského mostu už se blíží. Nebude ale uzavřen pro všechny

Plánovaná údržba Pražského mostu v centru Hradce Králové začne 8. dubna. Dělníci se na mostě objeví ale už o víkendu 6. dubna, kdy budou zahájeny finální přípravné stavební práce bez dopravních omezení. Během oprav bude otevřená pouze jedna polovina mostu pro chodce, záchranáře…
Čtěte více

Dopravní chaos u hradeckých škol má mírnit plán mobility

Plná parkoviště, nebezpečně a často proti pravidlům zastavující automobily, ze kterých v ranní špičce vystupují děti. To jsou nejčastější příčiny vzniku nepřehledných a kritických situací v blízkosti škol. Město Hradec Králové chce těmto nebezpečným kolizím předcházet vytvořením…
Čtěte více

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme