Město chce rozšířit bezbariérové trasy pro invalidy, nevidomé i rodiče s kočárky

Bezbariérový chodník
Bezbariérový chodník | autor: MMHK

Vozíčkáři, invalidé, nevidomí, ale i starší lidé nebo rodiče s kočárky. Ti všichni by se mohli po Hradci pohybovat ještě bezpečněji. Město plánuje další kilometry bezbariérových tras. Podmínkou je však získání dotace, která by pokryla 85 procent výdajů. Před třemi lety záměr Úřad vlády ČR neschválil, radnice to nyní s obnovenou podobou zkusí znovu. Pozitivní na projektu by bylo i bezbariérové propojení úřadů, kulturních a zdravotnických zařízení nebo škol.

Veřejnosti již tři bezbariérové trasy slouží. Nacházejí se v blízkosti historického centra. Jejich rekonstrukce spočívala  v obnově havarijních povrchů chodníků, ve snížení obrubníků a nájezdů a v instalaci naváděcích prvků pro nevidomé.

„Město na svém území průběžně pokračuje s opatřeními směřujícími k odstranění bariér pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace. Na podzim proto předložíme upravený záměr pro rozšíření systému o další trasu E,“ vysvětluje Jindřich Vedlich, náměstek primátora pro rozvoj města. Trasa by měla navázat na již existující či připravované bezbariérové úseky a trasy a je v návrhu dále členěna na dvě samostatné etapy. Nově město zahrne do záměru i zimní stadion a Studijní a vědeckou knihovnu, což však vyžaduje potřebnou dohodu o partnerství. „Pokud by byl městu záměr Úřadem vlády schválen, požádali bychom v roce 2018 a 2019 o dotaci,“ uzavírá Jindřich Vedlich a dodává, že přesnější částky nutné pro tuto investici budou známy až po vyprojektování jednotlivých etap.  

První etapu by mělo tvořit propojení severní části Pražského a Moravského Předměstí. Navazuje na již realizované úseky v minulých letech v centru města. Trasa povede od Skleněné věže ulicemi Wonkovou a Průmyslovou, přes Masarykovo náměstí, ulicí K. H. Máchy, Gočárovou třídou, Mosteckou ulicí, třídou ČSA, Komenského, Ignáta Hermana, Hradeckou a končit by měla u objektu polikliniky na Benešově třídě. Zahájení obnovy této trasy by mohlo, v případě, že městu bude poskytnuta výše uvedená dotace, začít v roce 2018.

Druhá etapa, jejíž obměna by za stejného předpokladu mohla začít v roce 2019, navazuje na výše uvedenou první etapu a propojit by měla severní část Moravského Předměstí s městskou částí Věkoše/Pouchov přes jižní část Slezského Předměstí. Trasa by měla začínat u polikliniky na Benešově třídě a vedla by ulicemi Jana Masaryka, Pod Zámečkem, podél části Gočárova okruhu, Malšovickou, Nezvalovou, Pospíšilovou, Slezskou, Markovickou, Vrázovou a Pouchovskou ulicí a končila by v ulici K Zastávce.

I tato trasa, stejně jako ta předchozí, prochází kolem několika důležitých budov a objektů, ať se už jedná o objekty Harmonie se specifickým využitím městských bytů, vysokoškolské koleje, stadion a koupaliště, základní či střední školy, pošta či například železniční stanice na Slezském Předměstí. Trasa končí napojením na ulici Jana Černého, která by se v budoucnu měla dočkat také rekonstrukce.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme