Štítky: | Doprava | dálnice Hradec Králové |

Méně aut v Hradci. Radní z kraje i města chtějí, aby se po částech dálnic dalo jezdit zdarma

Dopravě v Hradci by se mohlo trochu ulevit.
Dopravě v Hradci by se mohlo trochu ulevit. | autor: hradeckralove.cz

Hradcem by v budoucnu mohlo projíždět méně aut. Podle kraských i městských radních by k tomu mohlo přispět vyjmutí určitých úseků dálnice D11 a D35 ze systému zpoplatnění. Zatím Ministerstvo dopravy ČR na tento požadavek odpovědělo negativně, obě instituce ale hodlají ve své snaze pokračovat. Jde o úsek dokončené dálnice D11 Osičky – Hradec Králové a úsek dálnice D35 Sedlice – Opatovice nad Labem.

Řidiči jedoucí od Náchoda, Jičína nebo z Trutnova směrem dál na Pardubice a obráceně, se dnes mohou vyhnout průjezdu Hradcem Králové, pokud využijí úseku dálnice D11 a D35 propojující křižovatky u ČKD na severozápadě města a u Opatovic. Jejich počet by se ještě zvýšil, pokud by tyto úseky dálnic nebyly zpoplatněny.

Na návrh Královéhradeckého kraje vyjmout úseky ze systému zpoplatnění Ministerstvo dopravy zatím odpovědělo negativně. Město a kraj však chtějí v iniciativě provozovat úseky dálnic bez poplatku pokračovat.

V srpnu Královéhradecký kraj zaslal na ministerstvo dopravy požadavek vyjmout úseky dálnic kolem Hradce Králové ze systému zpoplatněných silnic. „Významně by se ulevilo tranzitu Hradcem Králové. Bohužel vyjádření ministerstva bylo negativní s odůvodněním, že návrh neměl dostatečnou politickou podporu. Přitom v takovýchto případech nejde o politiku,“ řekl náměstek hejtmana Martin Červíček zodpovědný za oblast dopravy, který bude vést v této záležitosti další jednání.

„Mezi krajem a městem jsme neměli problém najít shodu. Věřím proto, že ve společném tlaku na ministerstvo nám hodně pomohou i nově zvolení poslanci a současní senátoři,“ uvedl hejtman Královéhradeckého kraje Jiří Štěpán.

Z pohledu města Hradec Králové se takový záměr přímo nabízí. „Je zcela na místě umožnit využívání tranzitní komunikace i řidičům, kteří na svých cestách krajem nepotřebují zajíždět do Hradce Králové a nechtějí si kupovat dálniční známku na celý rok. Dálnice vedoucí kolem krajského města a její propojení na hradubickou silnici tvoří přirozený obchvat města při cestách od Pardubic směrem na Jičín, Trutnov nebo Náchod a opačně. Jde o logický požadavek, který by nebyl v rámci republiky ničím výjimečným,“ řekl primátor Hradce Králové Zdeněk Fink.

Dalším krokem by tak mělo být vytvoření společného prohlášení Královéhradeckého kraje a města Hradce Králové, které podepíše hejtman Jiří Štěpán spolu s primátorem Zdeňkem Finkem. To pak pošlou na Ministerstvo dopravy ČR.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Opravy Pražského mostu už se blíží. Nebude ale uzavřen pro všechny

Plánovaná údržba Pražského mostu v centru Hradce Králové začne 8. dubna. Dělníci se na mostě objeví ale už o víkendu 6. dubna, kdy budou zahájeny finální přípravné stavební práce bez dopravních omezení. Během oprav bude otevřená pouze jedna polovina mostu pro chodce, záchranáře…
Čtěte více

Dopravní chaos u hradeckých škol má mírnit plán mobility

Plná parkoviště, nebezpečně a často proti pravidlům zastavující automobily, ze kterých v ranní špičce vystupují děti. To jsou nejčastější příčiny vzniku nepřehledných a kritických situací v blízkosti škol. Město Hradec Králové chce těmto nebezpečným kolizím předcházet vytvořením…
Čtěte více

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme