Lidé si na magistrátu stěžují méně a méně

Ilustrační foto | Zdroj: Archiv
Ilustrační foto | Zdroj: Archiv

Až o polovinu vloni klesl počet magistrátem přijatých petic občanů města, podobně to je i se stížnostmi. V loňském roce občané poukazovali třeba na úpravu režimu MHD, na výpadky dodávek elektrické energie nebo vyjadřovali nesouhlas s plánovaným zrušením jídelny pro důchodce.

Podle vyjádření z magistrátu ubývá stížností i petic především díky otevřenému přístupu zdejší radnice i jejího vedení a značné množství petic i stížností se podařilo vyřídit v krátké lhůtě deseti dnů. 

V loňském roce řešil magistrát jen devět petic, což je téměř o polovinu méně než v letech předešlých. "Petice se mj. týkaly úprav režimu MHD, který byl nastaven zkušebně v letních měsících. Dopravní podnik se postupně sešel se zástupci komisí místních samospráv a sbíral podněty od Hradečanů i na speciálně zřízené e-mailové adrese. Tyto petice byly projednány i zastupitelstvem města," uvedla Magdalena Vlčková, tisková mluvčí královéhradeckého magistrátu.

Další z petic popisovala problémy s častými výpadky v dodávkách elektrické energie v Malšově Lhotě. "Magistrát zahájil jednání se společností ČEZ Distribuce a jejich vyjádření k problémům bylo adresováno zpět tamní komisi místní samosprávy," doplnila mluvčí Vlčková.

Stížností v porovnání s lety předchozími také ubylo. I mezi sto sedmi loňskými stížnostmi se objevily ty, které směřovaly ke změnám v MHD. Občané si často stěžovali i na sousedské spory nebo na špatný stav komunikací, které ovšem nejsou v majetku města. Předmětem několika stížností se stalo i původně zamýšlené zrušení jídelny pro důchodce, která nakonec zůstala v provozu. Úbytek stížností je daný především tím, že radnice podle mého lépe než dříve komunikuje, ať už prostřednictvím komisí místních samospráv, informačních prostředků města nebo například primátorských odpolední,“ řekl k problematice stížností a peticí primátor města Zdeněk Fink. 

Magistrát města Hradec Králové v roce 2011 zavedl i možnost zasílat podnětů prostřednictví MMS zprávy. Pohodlně se tak dá upozornit na příklad na nepořádek v okolí. Takových podnětů, které mohou napomoci ke zlepšení kvality života ve městě, úřad obdržel 134.

(Zdroj: Magistrát města Hradec Králové)

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
19.2.2014 12:07
Jakub (neregistrovaný)
Dobrý den,
doslova mě zvedá ze židle tento článek, ve kterém se zástupci města chválí a chlubí tím, jak klesá počet stížností. Připisují to skvělé komunikaci s občany a perfektnímu řešení problémů. Bohužel mé zkušenosti jsou zcela diametrálně odlišné!! Z vlastní zkušenosti si myslím, že klesájící počet stížností je způsobený hlavně tím, že většina občanů chodí do práce a nemá čaš na to, aby se doprošoval a neustále řešil nečinnost pracovníků magistrátu. Téměř 1,5 roku komunikuji se zástupci magistrátu kvůli nevyhovujícímu stavu stříšky rampy nad hlavním vstupem do našeho bytového domu na třídě Edvarda Beneše. Nemá cenu zde rozepisovat do detailů, v čem je zakopaný pes. Jednoduše řečeno, do stříšky zateká dlouhodobě dešťová voda a ta pak stéká neřízeně přímo před náš hlavní vstup, kde se kumuluje v podobě kaluží a znehodnocuje vstupní dveře. Nejdříve jsem zasílal e-mail s žádostí o nápravu na Technické služky HK. Když mi do 1 mesíce nepřišla ŽÁDNÁ odpověď, obrátil jsem se na zřizovatele TSHK na magistrát, jmenovitě na primátora města Zdeňka Finka. Ten moji stížnost předal mluvčí, která mi odpověděla ve smyslu, že v této části "Benešovky" se v nejbližší době neplánuje z finančních důvodů žádná rekonstrukce. Od té doby se mi sporadicky ozývá zaměstanec magistrátu Ing. Čižmár, který mě pravděpodobně dostal na starosti a informuje mě o (NE)postupu. Musím ocenit jeho snahu celou věc řešit, avšak vzhledem k tomu, že není kompetentní osoba, nemůže tok události vůbec ovlivnit. A tak musíme dál a dál vstupovat do domu přes rybníček, a to nemluvím o zdegradovaných dveřích. Jakub
19.2.2014 14:39
Adolf B. (neregistrovaný)
RE:
Pane bože, magistrát vám nechce opravit stříšku u vašeho domu? To je opravdu otřesné. Škoda, že neexistuje domovní fond oprav či nějaký člověk, který by v domě se stovkou bytů vyvolal nějakou iniciativu. Ne ne... vždyť je lepší bombardovat magistrát stížnostmi.

A teď vážně. Dovedete si představit jak by to vypadalo, kdyby každý otravoval úřady s takovým nesmyslem jako vy? Proč si to prostě nevyřešíte sami? Nežijeme za KSČ, abysme s každou pitomostí běželi na úřad. Naučte se samostatnosti a podobné články vás už ze židle zvedat nebudou...
27.2.2014 15:13
Jakub (neregistrovaný)
RE:
Milý Adolfe H.,
nemám ve zvyku ztrácet čas psaním svých názorů na tyto fóra. Jsem zvyklý řešit věci sám bez asistence druhých. Přesto bych Vám rád vysvětlil VAŠE "nepochopení" mého textu. V zásadě se vším co jste napsal plně SOUHLASÍM! Ovšem vám uniklo to nejzásadnější, a to že ta porušená stříška NENÍ v majetku našeho SVBJ, ale právě v majetku Města HK. Nevidím proto jediný důvod, aby kdokoliv z našeho domu opravoval či dokonce financoval opravu té stříšky. Jediné, co jsem pro to mohl udělat, jsem udělal. Ale to jsem už popsal před tím :-) . Sami úředníci si jsou vědomí, že chyba je na jejich straně, ale jaksi stejně se nic neděje. To je smutné a na to jsem chtěl poukázat.
Snad jsem vám dostatečně vysvělil, proč ani v budoucnu NEBUDU řešit tyto věci za někoho jiného.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Doporučujeme
Nahoru