Kraj i město chtějí zklidnit dopravu jižní spojkou

Ilustrační foto
Ilustrační foto

V minulém týdnu jsme informovali o tom, že město Hradec Králové chce řešit vzrůstající dopravu prostřednictvím jižní spojky. Tento záměr nyní deklaruje také krajský úřad.

Podle politiků by tak v krajské metrolopoli mohlo dojít k poklesu průjezdů aut hledajících objízdné trasy po úzkých silnicích obydlenými částmi města a celkovému zklidnění dopravy na stávajících hlavních tazích městem.

Mluvčí radnice však říká, že to je jen část výhod, které v budoucnosti přinese výstavba hradecké jižní spojky. Ta v budoucnu propojí dálnici D11 v Kuklenách s hlavní komunikací vedoucí na Pardubice. "Tato spojnice by příznivě ovlivnila i ekologickou situaci. S tzv. Jižní spojkou, tangenciální spojnicí odvádějící dopravu mimo město, počítá stávající i budoucí územní plán," popsala Magdalena Vlčková, tisková mluvčí Magistrátu města Hradec Králové

Stávající územní plán města s jižní spojkou uvažuje jako se stavbou veřejně prospěšnou, a to proto, že její význam nespočívá pouze v ulehčení dopravy pro město, ale úlohu zde hraje i její ekologická funkce. "Navíc řeší i „vnitrokrajské“ jízdy. Z pohledu celostátní dopravy je prioritou převedení dálnice D11 a rychlostní silnice R35 tak, aby se vyhnula Hradci Králové tangenciálně," popsala mluvčí Vlčková.

Případné oddálení přípravy jižní spojky Ředitelstvím silnic a dálnic by se vší tíhou dopadlo na druhý silniční okruh města, což by si vyžádalo další potřebné nemalé investiční náklady na protihluková opatření a související výdaje do infrastruktury. "Nedávno byl kvůli hluku z projíždějících aut opatřen skleněným tubusem nadjezd nad Pospíšilovou třídou a výměnou prošla okna domů sousedících s ulicí Antonína Dvořáka. V horizontu několika desítek let by se částka vynaložená na podobná protihluková opatření v kritických místech ve městě mohla vyšplhat na stejnou částku, která je potřeba k vybudování jižní spojky," doplnila Vlčková.

Ani takové kroky však nemusí řešit problém se zbytnou dopravou a nadále může docházet k zahlcování ulic ve městě. Mluvčí radnice uvádí, že dopravu je nutné mimo město vyvést co nejkratším a nejvhodnějším úsekem, a tím je právě jižní spojka, spojnice dvou silnic první třídy.  

Radní Hradce Králové i Královéhradeckého kraje proto dopravě právě s ohledem na její neustálý nárůst přiřkli na nedávném společném setkání jednu z nejvyšších priorit.

Královéhradecký kraj rovněž deklaroval zájem na bezproblémovém napojení stanice Hasičského záchranného sboru v Kuklenách. „Snadná dostupnost dálnice pro složky integrovaného záchranného systému je naprosto klíčová. Optimální vyřešení dostupnosti dálnice bude kraj podporovat,“ řekl hejtman Královéhradeckého kraje Lubomír Franc na společném setkání rady města a kraje.

„Jižní spojka je pro naše město do budoucna stejně nezbytná jako severní tangenta, a to nejen kvůli odklonu automobilové dopravy z centra města, ale i jako obslužná komunikace k rozvíjejícím se městským částem,“ vysvětlil důležitost výstavby jižní spojky primátor Zdeněk Fink.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Doporučujeme
Nahoru