Štítky: | Kraj | Doprava |

Kraj chce investovat do silnic 400 milionů ročně

Kraj chce dát miliony do oprav silnice, stačit to ale nebude | Ilustrační foto
Kraj chce dát miliony do oprav silnice, stačit to ale nebude | Ilustrační foto

Minimálně 400 milionů korun ročně předpokládá v průměru investovat Královéhradecký kraj do silnic druhé a třetí třídy v následujících letech.

Dalších 450 milionů ročně pak bude dávat na jejich běžnou zimní a letní údržbu. Královéhradecký kraj chce v maximální míře na modernizaci komunikací využít dotace z Evropské unie. Zároveň si už teď kraj stanovil páteřní silniční síť, do které bude přednostně investovat.

Královéhradecký kraj v minulosti převzal silnice druhé a třetí třídy od státu v již špatném stavu. Tento „dluh“ neustále narůstá. V současné době by bylo potřeba na jejich kompletní opravu osm až devět miliard korun, což je mimo možnosti krajského rozpočtu.

Proto musí kraj rozsáhlejší investice pečlivě plánovat a rekonstruovat přednostně důležité silnice. „Na silnicích druhé a třetí třídy jsme určili prioritní páteřní síť, kterou budeme rozvíjet, spravovat a udržovat jako základ dopravní politiky kraje. Na rekonstrukce a modernizaci silnic budeme chtít získat co nejvíce peněz z Evropské unie. Kraj již z evropských zdrojů na tyto účely v minulých letech dostal kolem dvou miliard korun,“ řekl náměstek hejtmana Karel Janeček, který má na starosti oblast dopravy. 

Silniční síť v kraji nyní úředníci rozdělili do čtyř kategorií. "Modernizovat se budou zejména komunikace zařazené do kategorií A a B, kterých je v regionu 1464 kilometrů a které představují necelou polovinu z celkového počtu 3315 kilometrů všech silnic druhých a třetích tříd v kraji. Další méně významné cesty jsou v kategoriích C a D,“ dodal náměstek Janeček.

V kategorii A je většina silnic druhé třídy a významné silnice třetí třídy, které jsou často využívané nákladní dopravou a které propojují města s více než 5000 obyvateli. Silnic poslední kategorie D je v kraji 287 kilometrů. Jde zejména o slepé komunikace, jež končí mimo zastavěnou oblast, bez hromadné dopravy a s šířkou vozovky převážně do čtyř metrů.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Opravy Pražského mostu už se blíží. Nebude ale uzavřen pro všechny

Plánovaná údržba Pražského mostu v centru Hradce Králové začne 8. dubna. Dělníci se na mostě objeví ale už o víkendu 6. dubna, kdy budou zahájeny finální přípravné stavební práce bez dopravních omezení. Během oprav bude otevřená pouze jedna polovina mostu pro chodce, záchranáře…
Čtěte více

Dopravní chaos u hradeckých škol má mírnit plán mobility

Plná parkoviště, nebezpečně a často proti pravidlům zastavující automobily, ze kterých v ranní špičce vystupují děti. To jsou nejčastější příčiny vzniku nepřehledných a kritických situací v blízkosti škol. Město Hradec Králové chce těmto nebezpečným kolizím předcházet vytvořením…
Čtěte více

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme