Hradec by s Pardubicemi mohla spojit vodní cesta
Z Hradce do Pardubic po Labi. Nejde o fikci, touto možností se zabývají radnice obou měst. Hradecká i pardubická radnice by ráda uvedla v život projekt, který by obě města propojil po vodní cestě. Splavnění Labe má pomoci cestovnímu ruchu a zpřístupnit veřejnosti další přírodní krásy. Po Labi by nepluly nákladní lodi, šlo by o rekreační plavby. Informaci přináší Hradecký deník.
Současný projekt počítá s rekreační plavbou. Po Labi by rozhodně nepluly nákladní lodě. „Není to špatná myšlenka. Za mě by splavnění dostalo zelenou. Stačí se podívat do Holandska, Velké Británie či k nám na Baťův kanál, kde již taková doprava existuje,“ řekl pro Deník náměstek hradeckého primátora Jiří Bláha s dodatkem, že splavnění Labe je zakotveno i v programovém prohlášení současné koalice. Myšlenku splavnění Labe podporuje i vedení Pardubic. „I mně se ta myšlenka zamlouvá. V budoucnu chceme otevřít diskuzi nejen s hradeckou radnicí, ale i se Státní plavební správou. Pokud by se plavba držela ve formátu rekreační plavby, tak by to oběma městům prospělo,“ nechal se slyšet pardubický primátor Martin Charvát, který by byl rád, aby se na projektu podílela nejenom obě města, ale i kraje, potažmo stát. Podle informací Deníku mělo ke schůzce dojít na konci dubna, ale kvůli nesouladu v diářích byla přesunuta na podzim letošního roku. „Ano, tato trojstranná jednání se skutečně chystají. Když půjde vše podle plánu, sejdeme se v září či říjnu a probereme možnosti, jak obě města spojit vodní cestou,“ doplnil informace náměstek hradeckého primátora.
Čtete také
První krokem k budoucímu spojení obou měst je kladné stanovisko k vybudování zdymadla v Hradci Králové. O něj se zasadil architekt Pavel Zadrobílek, jež se dle svých slov dostal k otázce splavnění Labe jako slepý k houslím. Oslovil Státní plavební správu s dotazem, zda by se u Hučáku dala plavební komora vybudovat. A podle ní to možné je. „Projekt by samozřejmě vznikal ve spolupráci s orgány památkové péče“ dodal architekt. Kromě Hučáku by plavební komora musela vzniknout i na jezu u Vysoké nad Labem. „Nejsou to však nepřekonatelné problémy. Podle mých informací by jedna taková komora vyšla v řádu desítek milionů korun. A to není tak velká překážka,“ míní architekt, který by se také připojil k myšlence využít tok pouze pro rekreační účely. „Určitě by se zde naplavily žádné velké parníky. Umím si představit lodě typu Královna Eliška, či plavbu na malých elektrických lodích. A to s ohledem na charakter toku. Tedy pokud možno bez zásahů do okolní krásné přírody“ dodal Pavel Zadrobílek s tím, že ve spojení s právě budovanou cyklostezkou by celý projekt zvedl turistickou atraktivitu obou krajských měst a vyvolal rozvoj dalších souvisejících služeb.
Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?
Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.
Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.
Komentáře ke článku
Vložit nový komentář
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.