Druhá kolej urychlí spojení mezi Hradcem a Pardubicemi

Hradec Králové a Pardubice se do šesti let mohou těšit na kvalitnější vlakové spojení. Mezi oběma krajskými městy by totiž měla být dokončena druhá kolej. Jak píše Mladá Fronta Dnes, díky nové koleji dojde k výraznému zrychlení spojů.
Odpadne křížení vlaků ve Stéblové, kde spoje často nabírají zpoždění. Rychlíky by měly vzdálenost mezi oběma městy zvládat za čtvrt hodiny. Spolu s výstavbou druhé koleje by mělo dojít k modernizaci zastávek a nástupišť a také výstavbě protihlukových zdí v obydlených lokalitách. Jak deníku sdělil provozně technický náměstek ředitelství Českých drah v Pardubicích Roman Moravčík, stavba druhé koleje bude podle plánů zahájena v roce 2006. Práce budou rozděleny do několika etap. Začít by měly na úseku Stéblová - Opatovice. Úpravy budou stát asi miliardu, kterou zaplatí stát a Evropská unie.
Dráhy předpokládají, že v budoucnu bude dvojkolejná trať rozšířena do Chrudimi a Jaroměře.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
24.5.2004 14:37
Holubář 606234031 (neregistrovaný)
2kolejka Hradubická=nesmysl


Tato myšlenka i záměr je diskutována již cca 30 let, ale protože po r. 1989 se ,,výměna pracujících" mezi oběma městy zmenšila na minimum a tím i frekvence vlaků -nechápu, že je tato úvaha nyní znovu oživena. Tyto peníze
budou zajisté podstatně užitečněji spotřebovány na rekonstrukce současného katastrofálního stavu vozovek+rozšíření Hradubické a osazení semaforů např. u ,,šíleného" výjezdu mezi VW a OPELem. Doporučuji plánovat z realných potřeb obyvatel a ne od stolu na základě teorií.
Například povrh na Velkém náměstí bude sjízdný JIŽ BRZO pouze pro OFF ROADy-doporučuji vyslechnout komentáře turistů při prohlídce nám.
Bydlím 52 let v H.K. a z toho většinu 28m od zmiňované tratě a tak mohu opodstatněně tvrdit, že 100% místních nebude souhlasit s rozšířením tratě.
Nestačilo těch několik usmrcených na přejezdech na této trati v posledních letech? A co životní prostředí v okolí ???
Snad zvítězí zdravý rozum
24.5.2004 16:16
Pavel (neregistrovaný)
Zdá se, že kdybyste bydlel 28 metrů od Hradubické, tak byste naopak fandil té druhé koleji....
24.5.2004 16:32
Eraser (neregistrovaný)
To myslíte vážně s těmi semafory na konci města? Ono jich už není dost na zcela zbytečných místech?
25.5.2004 10:09
hajaja (neregistrovaný)
Vymena pracujicich byla pred r.89 bezkonkurencni a nebranily ji ani pomale a precpane dopravni prostredky, protoze delat museli vsichni a to podle umistenky. Dnes je jednodussi pobirat prispevky, protoze dojizdeni se nevyplati - lze ale predpokladat, ze se to zmeni, protoze penizky na socialismus se pravdepodobne velmi brzy minou.
26.5.2004 15:41
Jarda (neregistrovaný)
RE=Pavel

Ale to přece není oč tu běží!!! Jen navrhuji investovat TAKOVÉ peníze na podstatně potřebnější záležitosti pro VŠECHNY lidičky v HK-vy ne?
26.5.2004 15:44
Jarda (neregistrovaný)
RE=ERASER


Na zbytečných místech ano, ale na tomto zkuste párkrát vyjet od Autoprimu do města ! (proč asi byl zřízen retardér 50?)
Jarda
26.5.2004 20:48
Eraser (neregistrovaný)
Žádného retardéru jsem si tam nevšiml. Nebo myslíte ty bílé čáry? :-))
26.5.2004 15:22
Markétka.A (neregistrovaný)
Místo dvoukolejky METRO - aby byl klid
Mám nápad – co takhle místo dvoukolejky vybudovat na trase HK – Pardubice METRO.
Já vím, zní to šíleně, ale ti, kdo bydlí v blízkosti pardubické tratě jsou v posledních dnech s nervy na dně. Už po čtvrnáct dní nefungují na našem přejezdu semafory, takže kdykoli jede vlak, strojvedoucí používá k upozornění troubení – a to tak, že silně ! Každých pár minut neslyšíme vlastního slova, protože se ozývá jen „Tú-Tú-Hú-Hú“, a to čím dál hlasitěji. Vlak jede strašně pomalu a i když vidí, že nikde nikdo, stále jen troubí a troubí … I klidné povahy už začínají šílet.
Já vím - díky železničním neštěstím mají strojvudci strach – ale nic by se nemělo přehánět.
A když si představím, že by ty vlaky jezdily díky dvoukolejce ještě mnohem častěji … jako by nestačilo, že se ulicí Kuklenská chystá jakýsi obchvat z Prahy pro kamiony, takže už ted tu jezdí jeden nákladní automobil či tirák za druhým.
Kde jsou ty časy, kdy jsme mohli děti pouštět ven beze strachu, že je zajede nějaký šílenec v autě. Zvláště od té doby, co se spravila silnice v ulici Kuklenská a stala se z ní rychlodráha.
Představa dvoukolejky spojené s obchvatem pro náklaďáky vede nejednoho souseda k myšlence, zda by nebylo jednodušší domek prodat a odstěhovat se někam do klidu vesnice.
2.6.2004 12:27
Michal (neregistrovaný)
Troubení
Vlaky troubí, protože je vyřazené z provozu zabezpečovací zařízení kvůli "modernizaci" kolejiště na hl. nádraží. Až to zdvojkolejní, tak už dávno troubit nebudou, budou protihlukové stěny, a zcela jistě udělají po vzoru koridorů nějaký podchod. To, že se bude zvojkolejňovat neznamená, že se nebude rozšiřovat Hradubická. Kdo se ale jednou sveze po zmodernizované trati v nových škodovkách, těžko se mu bude chtít do auta. A stavět metro mi nepřijde v těch vátinách a hromadách písku zrovna nejvhodnější. O penězích ani nemluvě.
27.5.2004 10:45
t (neregistrovaný)
s tim metrem to neni vubec spatny napad! ale na to pravdepodobne nejsou samozrejme finance..
5.6.2004 19:05
xicht53 (neregistrovaný)
Ale ony se peníze najdou. Až nějaký stavební gigant, s dobrými vztahy k právě vládnoucí garnituře, nebude mít do čeho píchnout, tak si od nás, resp. od státu, peníze zajistí i na takovou blbost, jako je metro do Pardubic. Viz třeba přemístění nádraží v Brně.
2.6.2004 12:31
Michal (neregistrovaný)
Kamiony od Prahy
Ty kamiony zní opravdu šíleně. O realizci ale pochybuju. I když je pravda, že intenzita se zvýšila dost výrazně. Po zprovoznění R35 po Opatovice(2008 či 2009) bych osobně natáhl tranzit na Hradubickou a kolem nemocnice, takže by kmiony o měst zajížděly minimálně. Jasně že nejlepší by byla Jižní spojka, ale to by ji museli navrhnout lidi chodící po zemi a ne marťani.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Doporučujeme
Nahoru