Dopravní studie má přinést důvody, proč omezit průjezd kamionů Pouchovem a Věkošemi
Průjezd vozidel nad 3,5 tuny ulicemi v lokalitě Pouchov – Věkoše na svém středečním zasedání probírali radní města Hradec Králové. Podle požadavků komise místní samosprávy by měl být průjezd kamionů v několika ulicích v této oblasti omezen. Změny v dopravním značení lze ale zavádět až po projednání se všemi dotčenými orgány, omezení kamionové dopravy musí být současně řádně odůvodněno. Město si proto nechá na žádost zastupitelů zpracovat dopravní studii, která by mimo jiné měla ukázat, jestli v případě stanovení zákazu vozidel nad 3,5 tuny do oblasti Pouchov – Věkoše nedojde k dopravnímu přetížení v jiných částech Hradce.
„Dopravní posouzení dopadu případného omezení průjezdu nákladních aut v lokalitě Pouchov – Věkoše necháváme zpracovat na základě požadavku komise místní samosprávy a z řad zastupitelů města. V rámci této studie budeme mít zpracované dopravně inženýrské posouzení zmíněného dopadu. Zpracována budou i kapacitní posouzení křižovatek a směrových průzkumů. Chceme mít na stole také předpokládaný rozpočet, jehož součástí bude cena za instalaci dopravního značení, úpravu signálních plánů a případné další výdaje spojené s předpokládaným záměrem. Zhotovitel se rovněž musí seznámit se všemi podklady od zainteresovaných subjektů, kterými jsou komise místní samosprávy, dopravní inspektorát Policie České republiky, Správa a údržba silnic Královéhradeckého kraje a především Královéhradecký kraj, který je vlastníkem této komunikace,“ říká primátor města Alexandr Hrabálek.
Čtete také
Předpokládaná cena studie je 400 tisíc korun bez DPH, finální cenu ale určí až výsledek výběrového řízení. K jeho vypsání by mělo dojít ještě během září. Dopravní studii bude mít město do čtyř měsíců od podepsání smlouvy, pokud nedojde k závažnějším komplikacím. „Rozhodně chápeme požadavky místních, na druhou stranu není pro město zcela jednoduché vydat jednoznačný zákaz. Podle platné legislativy totiž není možné zakázat průjezd vozidel s hmotností nad 3,5 tuny pro určitou lokalitou, aniž by k tomu nebyl závažný důvod. Je zde také reálná obava z přesunutí tohoto dopravního problému do jiné části Hradce, což zcela jistě není to správné řešení. Zásadní pro nás budou stanoviska všech dotčených subjektů, které se k případnému návrhu omezení budou vyjadřovat,“ vysvětluje náměstek primátora pro oblast rozvoje města Jiří Bláha.
Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?
Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.
Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.
Komentáře ke článku
Vložit nový komentář
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.