Dopravní podnik v Hradci má své řidiče „milionáře“

Ocenění milionáři a ředitel dopravního podniku M. Kulich | Foto: V. Volejníková
Ocenění milionáři a ředitel dopravního podniku M. Kulich | Foto: V. Volejníková

Královéhradecký dopravní podnik má i letos své další milionáře neboli řidiče, kteří ujeli více než jeden milion kilometrů bez nehod. Své ocenění za bezpečnou jízdu v rušném městském provozu v ulicích Hradce Králové si ve středu odnesli hned dva ocenění – řidič autobusu Ladislav Husák za ujetých 1 750 000 kilometrů a řidič kloubáku Ivan Šurc za 1 000 000 ujetých kilometrů bez nehod.

Jak se jim jezdí ve stále rušnějším provozu a které místo je v Hradci Králové pro řidiče MHD nejkritičtější?

Prvním oceněným řidičem byl Ladislav Husák, který za volatem autobusu hromadné dopravy v Hradci Králové strávil už 35 roků a na svém „tachometru“ má najeto celkem 1 750 000 kilometrů bez nehody. Kterou situaci v dopravě považuje za nebezpečnou? „Hodně nebezpečná situace je, když je silné náledí, to pak není legrace,“ říká Ladislav Husák, který by to do dvou milionů najetých kilometrů mohl dotáhnout už za pět let. Řidiče osobních aut nijak nechce hanět, ale zároveň přiznává, že mnohým už pomohl ze svízelné dopravní situace a předešel tak nehodě.  

Ivan Šurc je druhým oceněným řidičem, na svém kontě má 1 000 000 kilometrů bez nehod. „Tahle práce člověka musí bavit a musí se dobře snášet s lidma,“ popisuje Ivan Šurc, kterého hradečtí cestující mohou potkat na linkách 23, 27 anebo 24. Za volantem kloubového autobusu strávil Ivan Šurc dohromady už dvacet pracovních let, jaká byla jeho nejpernejší chvilka na hradeckých silnicích? „V dnešním provozu, který je hodně silný, je každý den několik situací, které hrozí havárií,“ říká oceněný řidič. 

Které místo je pro řidiče v královéhradecké hromadné dopravě nejhorší?Problematické to je hlavně u zastávky Garni, tam ta kruhová křižovatka je hodně složitá. Ví to policie i většina řidičů a je to jedna z těch křižovatek, které se nepodaří vyřešit, dokud se z ní neudělá kruhový objezd takový, jaký má být,“ naráží Ivan Šurc na místo, které je v Hradci mnohými řidiči považováno za doslova „průšvihové“ a pro mimo hradecké řidiče to je „ten kruhák se semafory“. 

K dnešnímu dni má královéhradecký dopravní podnik v průměru 240 řidičů a ve vedlejším pracovním poměru pomáhá zhruba třicítka dalších řidičů. „Řidič za den ujede 150 až 200 kilometrů, za rok to pak zhruba dělá 50 000 kilometrů. Jedna taková směna řidiče MHD v Hradci Králové trvá od osmi do jedenácti hodin, nejdelší směny jsou ty odpolední a často končí až o půl jedné ráno,“ popisuje Zdeněk Chovančík, který vede autobusový provoz královéhradeckého dopravního podniku. 

Řidičů, kteří za volantem hradeckého dopravního podniku ujeli nad jeden milion kilometrů je letos už celkem čtrnáct. Hradecký dopravní podnik má ale dokonce z roku 2008 jednoho dvoumilionáře, řidiče Ivana Veselého. „S oběma letošními odměněnými řidiči se budete mít možnost  nadále setkávat v našich vozech a i my jsme rádi, že se naši cestující mohou spolehnout na kvalitní řidiče a pevně doufám, že získaná ocenění budou motivovat k bezpečné jízdě i další řidiče naší společnosti,“ uvedl závěrem Miloslav Kulich, ředitel Dopravního podniku města Hradec Králové. 

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Doporučujeme
Nahoru